Přeskočit na hlavní obsah

15.11.2020 - Svatý Martin

 Pěknou neděli přeji!

S kratšími dny se u nás objevuje čim dál více světýlek, a tak už máme v oknech hvězdy a svíčky tu mizí opravdu velkou rychlostí. To mi připomíná, že musím poprvé v životě využít Ikea službu "klikni a vyzvedni" :-). 

 Po dvou letech se na mě usmálo štěstí a na bazaru se objevil inzerát na potahy Orrsta na můj Kivik. Byly nové a omylem koupené, pán už neměl ani účtenku. To byla pro mě šance. Šedý Kivik chci od začátku, ale 5 tisíc na nový potah jsem nějak pořád neměla. :-)) 

Domluva byla rychlá, do dvou dnů dorazily potahy přes PPL a já je v pátek odpoledne povlíkla. A jsou boží. Jen mi přijdou trochu náchylnější na špínu, jsou opravdu světlounké. Nebo mi možná jen teďko prostě cuká oko víc, když jsou nové. Ty béžové byly světlé také... 





Na sobotu bylo v plánu péct husu. Svatý Martin byl ve středu a všichni jsme se celý rok těšili, že se zase sejdeme, budeme celý den péct husu, popíjet svatomartinské víno a užijeme si rodinný den.  

Předcházely tomu samozřejmě celotýdenní přípravy zahrnující úklid domu, nákup jídla a pití a sehnání posledních dvou hus v České republice. :-))) 

V sobotu ráno už jsem "jenom" umyla koupelny, upekla tvarohové štrůdly a dýňovou polévku jsem dokončovala už po příjezdu hostů.

Prostřít jsme ale tentokrát s holkama stihly. Vlastně poprvé pro mé rodiče jsem prostírala stůl, nikdy k nám na jídlo nemířili.
















Vanoční nabídka sladkostí v Lidlu se mi hodila na třípatrový etažér - napečené cukroví ještě opravdu nemám. :-))



A pak už se pila káva...

Připravovaly husy na pekáč - to sledovaly děti celkem se zájmem...

A něco po půl druhé už se pekly...

Mezitím se ožíraly rumové pralinky z dortu...

Asi po páté hodině k úžasu všech byly husy pečené, zelí uvařené a knedlíky připravené...




Letošní svatomartinské víno Müller Thurgau bylo úžasné, překvapilo nás svou lehkostí a očekávané zkřivení obličeje po napití se ani při názvu "suché" nekonalo. Bylo boží. 

Moje mladší sestra přivezla vlastnoručně dělaný vánoční likér, který byl přesně podle mého gusta, a tak v pondělí asi neobléknu nic ze své skříně, ale stálo to za to. :-))

Doufám, že jste si svatého Martina užili podle svého a bylo Vám alespoň tak dobře jako mě. 

A už klidně vánočně zdobte, nestyďte se... plno lidí už peče cukroví. :-)))) Letos budou Vánoce dřív a delší, lidi se doma v karanténě nudí. ;-) Příští článek bude hlavně o výzdobě! :-))

Tak se mějtééé! :-)))

Komentáře

  1. To je slast pro oči, všechno! Krásná Martinova slavnost. Já se přiznám, že už mám perníčky hotové a ozdobené a čekají v mrazáku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dekuju, Hani! ♥️
      Tak takhle se to delaaa! 😄😄 Dava se to do mrazaku! 😄👍

      Vymazat
    2. Všechno cukroví zkřehne mrazem, dávalo se na balkon, ale už leta nemrzne :/ a zapomenuté chutná v červenci božsky :D

      Vymazat
    3. Ten cervenec me nadchnul! 😂😂😂🤤🤤🤤

      Vymazat
  2. Moc krásně prostřeno, krásně navařeno a napečeno... ach... dala bych si knedlík a závin :-D

    Ten potah vypadá krásně, jeden čas jsem o něm také přemýšlela, že bychom měli na výměnu... ale když my musíme mít melír, jinak je na tom vše vidět....Zkoušet, jak moc špinavě bude vypadat, se mi za ty peníze nechtělo... :-D

    Už se moc těším na článek o výzdobě.... bude červená? Já jsem ji loni uklidila po pár minutách, ale pak mi to bylo líto.... Tak jsem si říkala, jestli třeba neměnit výzdobu už v průběhu adventu... že bych těch dekorací mohla vystřídat víc a trochu si užít věcí, které už mám, a jindy než na Vánoce je nepoužiju. Ale ještě nevím jistě... Nějak nejsem na ty výraznější barvy dost veselá.... :-D


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Husu jime jeste dneska. 😂 K tomu knedliku a zavinu bych ti jeste nalila ten vanocni liker. Chodim na nej ted kazdy vecer. 🐽 Ocekavam narust tak 5 kil. Do konce mesice. 😂😂🙈

      My taky musime mit melir. Ale melir nemaji. 🤷‍♀️😂😂 Zacinam chapat ty silene strakaty gauce ve Scontu, ktery lidi maji doma 30 let. 😂

      Cervena? Ta neni v planu uz asi 4 roky. 😂 A stejne ji urcite zase vyndam. 😂😂🙈 Posledni roky to delam tak, ze nejdriv vyndam bilou s trochou stribrne a treba po 14 dnech nebo dele pridam cervenou. 😄 Letos jsem nakoupila nejake drevene ozdoby a rada bych mela trochu prirodnejsi dekorace. Proste vic venkovske, obycejnejsi. 😍 No, jak se to zase zvrhne, je vec druha... 😄🙈

      Vymazat
  3. Svatého Martina s rodinnou oslavou máme taky za sebou včetně kil navíc. Ach jo )))))
    Už jsem taky vánočně naladěná. Svítíme, kde se dá :-)))
    Ten krásný ubrus na stole je žáky ikeácký???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne, Evi. 😄😄🙈
      Ubrus je z Jysku. Meli i behouny a ubrousky. 😍

      Vymazat
  4. Dobrý den Luci,
    moc děkuji za krásný článek ... takových jste jich už napsala a já Vám vždy z mobilu v rámci domácího vyučování napíšu a pak s odstupem zjistím, že tu nic není :D ...
    Moc ráda Vaše články čtu a tento je po čase ten nej ... aktuální a prostě krásný.
    Děkuji.
    Máte doma nádherné prostředí - i přesto, že spoustu věcí není udělaných, to u Vás vypadá prostě kouzelně ... my jsme ten náš barák asi udělali celý špatně :D ... nějak to tam pořád nedokážu doladit ... teď už se s tím docela peru, protože nechápu, proč ... asi na to nemám ten cit, který jsem si myslela, že mám ... třeba se poštěstí.
    Máte můj obdiv.
    Tak se mějte krásně a zase pište ... tento víkend zapalujeme první svíčku, tak myslím, že to u Vás bude o to víc kouzelné
    Pěkné dni
    Martina

    OdpovědětVymazat
  5. Taková hostina! :O Kolik vás na to bylo ,smím-li se zeptat? To vypadá na celý regiment lidí. :) Ale máte to doma krásné. My jsme teď trochu v polních podmínkách, protože nám Pramos dělá nová okna, ale tenhle týden už finišují, takže začneme podzim v krásných nových oknech a já se těším, až si doma konečně vygruntuju. Si na to snad vezmu dovolenou, abych to všechno stihla. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Teda teď konečně tak nějak vidím to, co tam všechno máte a jak to máte doma uspořádané a musím říct, že je to fakt skvělá práce. Odkud máte nábytek a produkty do domácnosti? Hodně se mi líbí ten styl. Do menšího prostoru je to asi ideální, že? Ono si tam člověk prostě nemůže nějak moc vybírat. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s