Přeskočit na hlavní obsah

6.1.2020 - Nový rok

Přeji pěkné pondělí v novém roce!

Vánoční prázdniny jsme vyloženě proflákali, a tak je zase bohužel čas vrátit se do každodenního kolotoče. Děti jsem ráno odvezla do školy, slíbila, že půjdou po obědě, a vrhla se na úklid vánočního stromečku. Letos poprvé mi nevadil, naopak... líbil se mi moc. A asi bych se do jeho úklidu dneska nedokopala, kdyby mě včera děti nenutily, protože se nemůžou pořádně houpat. Když se totiž na houpačce v jídelně rozhoupou pořádně, nohama kopou do špičky stromku. Ještě trochu víc a prokopli by střechu, naštěstí jde tímhle směrem výš a výš, takže snad jim to nevyjde.

Stromek už byl opravdu k.o., vypil skoro celý kýbl vody, už tam měl jenom po dně, a stačilo projít kolem a bylo to jako "oslíčku, otřes se". Proběhla jsem s ním co nejrychleji k oknu, ale i tak zbyla pěkná hromádka jehličí. Postavila jsem ho na zahradu k plotu, ještě poslouží ptáčkům a mám tam teď alespoň něco zeleného. :-))

Druhou vánoční štolu jsem upekla do košíčků a bylo to super... 







V Jysku měli slevy na běhouny a ubrusy, což mě velmi potěšilo, protože jsem chtěla pruhované šedo-bílé běhouny (75,-/ks) a šedý ubrus (v akci za 200,-), co už jeden mám a potřebuju na střídání. A ještě měli stejný šedý běhoun (40,-/ks), tak jsem ho taky vzala. A jasanový podnos je z Ikey, je nádherný a ve výprodeji byl ze 699,- na 199,-.


Běhouny jsem dala dva vedle sebe, protože jeden na našem stolu byl jako když plivne. :-))



S dětmi jsem vyrazila do lesa, Indík statečně vyrazil s námi, i z auta vyskočil sám, jak se těšil. Vyjímečně se mi podařilo všechny tři křiklouny ztišit, takže procházka to byla hezká. Až na to řezání se navzájem klackama. 




Přibyly nám u vchodu smrčky, které mě vítají při každém příchodu domů. Na jaře půjdou do hlíny.


Amarylis vykvetl asi do tří dnů...


Na Silvestra jsme se od rána vyloženě flákali, jedli cukroví, já akorát zajela nakoupit něco na večer, protože jsme vůbec nic neplánovali předem... ani to jídlo ne... :-))




Každý den máme vyndaného hada z terária. Baví ho to a vypadá, že se vždycky těší. Už jsme ve fázi, kdy stačí k němu dát ruku a on se nadšeně po ruce připlazí k nám. Prozkoumávat náš dům ho moc baví, dokonce tak, že jsem díky Toníkovo chvilce nepozornosti musela rozložit a zvednout gauč, když mu pod něj zalezl. :-)) Bart je opravdu vyjímečně hodný had, je klidný, zkoumavý, jemný a spíše se bojíme, aby měl vše, co potřebuje, protože je nutné, aby měl teplotu 30-35 stupňů a vlhkost kolem 50%. A to doma nemáme. :-)


Co ho hodně zaujalo, byl náš vánoční stromeček. Nevím, jestli ho bavila ta světýlka nebo bílé koule, ale natahoval se vždycky z gauče a chtěl na něj vlézt. Moula ale samozřejmě neví, jak to jehličí pěkně píchá. :-)




Indíkovi je nějaký Bárt úplně ukradený, takže i tohle téma máme vyřešené... :-))


Půlnoci jsem se kupodivu dožila (obykle je mi to úplně jedno a usnu), ale holky odpadly ve 22:30, když jsem šla na záchod.

Ama od malička, stejně jako Toník, hodí něco na hlavu a usne... 


Heidi spí zásadně ve stylu "zastřelena ze zadu" :-)))))


Ohňostroj jsme sledovali ze vchodových dveří i z okna v obýváku. Bylo ho nečekaně hodně. Indy chvíli koukal a pak zase usnul. Je hluchý, takže ho hned tak něco nerozhází a díky tomu má docela spokojený život. A my také. :-)


Po Silvestru jsem si musela rychle dotisknout nové listy do diáře, protože mi končily druhý týden v lednu. Musím říct, že mi mé uspořádání plně vyhovuje. Každý týden začíná přehledem, co se bude dít, co je nutné, co by bylo fajn, na co nezapomenout a dole pak zakřížkuju dny, ve kterých co bylo (třeba si takhle monituruju úkoly ze školy a tak). Další dvě dvojstrany jsou jednotlivé dny v týdny a závěrečné shrnutí. Ve dnech mám pak jako první úkoly dne, pak volné řádky.




Týden končí dvojstranou o jídle. Každý den, 3 jídla, pití, káva a nákupní seznam. Protože mě jíst nebaví, pomáhá mi to hlídat si přísun jídla a trochu plánovat nákupy, nekupovat unáhleně blbosti.




Tramtadadááá! Bouchněte šampaňské! Konečně jsou všechna dvířka bílá! :-))) Hned třetího jsem je dokoupila za karty z kalendáře a ze stromečku, takže už je můj výhled od jídelního stolu a kuchyně TÉMĚŘ bez chyby. Ještě pár dvířek tam chybí a ta plná vpravo taky nebudou. A taky skleněné poličky, aby svítily obě prosklené skříňky nad sebou. Poličky teď budou na pořádu dne a nové uspořádání. No je tam prostě bordel. :-))





Včera jsem také ztratila nervy a koupila novou pánev. Měla jsem 3 roky elektrickou pánev superobřích rozměrů, která byla dokonalá. Jenže odešla do křemíkového nebe, takže jsem od té doby žádnou neměla. Už nechci elektrickou, která se zase za čas rozbije, ale normální na indukci. Ale velkou. A to je problém. Vybírání je zdlouhavé a jíst musíme denně, takže jsem včera v Lidlu koupila servírovací pánev. Je to tahle:


Není zrovna z největších, ale díky její hloubce se do ní vešlo všechno. Po sto letech jsme zase měli těstoviny se smetanovou omáčkou. :-))) 



A večer jsme ještě stihly s holkama vyplnit skoro všechny schody k naší užitkové zahradě. Přes Vánoce bylo tak nádherně, že zahradničím už asi 14 dní. Je to bomba, zvládnu toho udělat víc než v tom vedru, takže letos.... letos budem na jaře připraveni. :-)))


Tak vše nejlepší do nového roku a ať se vám daří!

Komentáře

  1. Lucko zdravím v novém roce. Měli jste se báječně a práce nadělaný ...daří se , to je fajn-počasí je přející a když se zrovna chce venku něco udělat je výsledek potěšující. Děti se vyřádily-škoda že není sníh-holt se za ním musí na hory.
    Běhouny jsou fajn, do Jysku jsem jela 2x,ale nebylo kde zaparkovat-mám od srpna poukázku a nemůžu to utratit.Třeba se zadaří zítra budu mít okolo cestu.
    Dvě pánve nám taky odešly a i jedna poklice se rozbila taková univerzální. Říkám už nic kupovat nebudu pak je plno nádobího ,ale aspoň jedna pánev chybí-stejně to nevydržím a nějakou koupím .Až mě někde nějaká těžká osloví. Skřínky jsou fajn -postupně se to rýsuje....jsi moc šikovná.
    Amarylis mi letos nevykvetl- měla jsem od loňska tři, ale jeden odešel v létě a dva byly přes léto venku, ale nakonec nevykvetly.Letos jsem odolala a další už nekoupila-užívala jsem si květy amarylisu ve váze celé svátky - včera jsem teprve vyhodila.
    Už jsem vše vánoční sklidila a volně se dýchá-jsem ráda,že to je pryč.Máš to vše moc hezké ...těším se na další nálož. Moc zdravím a přeji vám doma hodně zdraví Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já jsem ráda, že sníh není, nemáme na sníh vůbec žádné oblečení. :-))) Už minulý rok byly dětem krátké zateplené kalhoty, letos jsme v háji. :-))) Doufám, že až napadne sníh, budou už výprodeje a v obchodech plavky, jako vždycky na konci ledna. :-)))
      Počasí je fajn, když svítí slunce, jakmile zaleze, začnou mi omrzat prsty v rukavicích. :-)) Ale řekla bych, že toho rozhodně udělám venku víc než v létě. Víc vydržím. V létě v tom horku nezvednu ani ruku.
      Poukázku od srpna? Jak se to dělá takhle dlouho něco mít? :-)))))) My to máme dobré, když je plné parkoviště, parkuju bokem na chodníku. :-))) Já nakupuju rychle. :-)))))
      Také mám ráda méně nádobí na vaření, ale jeden hrnec věčně okupuje jídlo pro psa a když udělám do druhého polívku, už neuvařím brambory. :-) Tak jsem teď ráda za třetí.
      Teď teprve se na ten příborník dá koukat. :-) Chtěla jsem dneska zajet ještě pro ty skleněné police, protože potřebuju do 8. ještě pro látku, ale manžel mi ujel s mou kartou, tak mám po srandě. :-/
      Mamce zatím také nevykvetl. Pořád čekáme. Od 23.12.
      Ještě nechávám hvězdy a zelené girlandy.... líbí se mi... musím kouknout na severské účty instagramu, jestli to mají taky vyndané, abych si nepřipadala jako úplný cvok. :-))) Ale je fakt, že až to sklidím, zase to bude krásně holé a uklizené....
      Moc děkuju, Hani, popíjím tu zázvorový čaj, nějak mě z toho zahradničení škrábe v krku. :-))))))) Ale hlavně, že dětem nic není a všechny tu lítají a hádají se a mlátí se navzájem, prostě idylka.... :-))))) Hodně štěstí i zdraví Tobě a celé Tvé rodině! :-)

      Vymazat
  2. Krásný nový rok všem zde! Na mě je to všechno nějak zrychlený, došel mi dech po šílenejch vánocích. V Kik mají zajíce a velikonoční výzdobu a my máme před vchodem stále dýni :D Stromek uklizen, dcera přes vánoce oklepala kilo třpitek z koulí z Pepca, ubrus jsem vyprala a uložila, manžel drobí a dcera ještě neovládá dokonale příbor. Tak zase za rok, uff. Bylo to krásný, ale stačilo. Leden mám ve znamení kalendářů, diáře, porovnání účtů a seznamu plateb. Úředničina. Taky řádím po zahradě, sníh mi nechybí, jen to bahno, kdyby oschlo. Objednala jsem si duo hrušeň a duo jabloň, tak jsem zvědavá, co se ujme. Ta bílá svítící stěna je tak krásná, zkusím v plánovači předělat náš obývák, Hemnes je pěknej, ale sedá na něj prach a v černé už se mi okoukal. Chtělo by to inovaci a když mám na kartě 300 Kč...:D no to asi u manžela neprojde :D Na Silvestra jsem povečeřela jednohubky a usnula ve 21 hod. už prd vydržím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-))) Je to letos rychlý. A divný... :-)) Letos se nedostavily žádné pocity euforie a tak.
      Jojo, nový kalendář, nové plány, nové nastavení... úklid... moc se mi teda nechce... :-))))
      Doufám, že sníh už nebude a udělá se rovnou hezky. Na ty duo stromy jsem se koukala, jen jsem se je neodvážila ještě objednat. Teď mám problém vůbec něco objednat, jak nemám adresu, jsem u Starkla v pytli. :-(((
      To je jasný, za 300,- bych pořídila úplně nový obývák! :-)))))
      Už právě taky nic nevydržim, překvapila jsem sama sebe. :-))

      Vymazat
  3. Já tak závidím.....vrtala bych se v hlíně, až bych brečela.... :( U nás zataženo, tma, bláto...ale země už částečně zmrzlá. Fuj hnus...

    S jídlem Vám tak rozumím.... Já jím teď jednou dvakrát denně a zjišťuju, že to vůbec nevadí... Finové teď udělali obří studii diet a přišli na to, že tedy primárně je nejlepší ze všeho nízkosacharidové stravování, vaření z čerstvých potravin (světe div se)....a největší zjištění ze všeho....že když dlouhodobě člověk jí příliš málo, naopak i tloustne. Alelujaaaa....konečně vědecky potvrzený fakt, který žiju celý život. Čím méně jím, tím víc tloustnu.... :D No, takže od začátku roku zase jím víc...ale méně často...a ono to, naprosto překvapivě, funguje... :D A tím se chci dostat k tomu, že za sousto té Vaší štoly bych vraždila..... :D

    Bárt je super! Strašně mě fascinuje, jak jsou hadi vlastně společenští....skoro bych řekla víc, než kočky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak tady už je to taky. :-/ Teda... asi by se něco dalo... ale v tom temnu a hnusu se mi vůbec nechce ven... :-)))
      No to mam přesně jáááá. Co se narodil Toník, ztratila jsem chuť k jídlu a prakticky jsem jenom snídala, pak něco sladkého odpoledne, když mi docházely baterky, a konec. :-/ Takže jsem se rozhodla, že se teď k té štíhlosti prostě prožeru. :-))) Ale kvalitou, normálním jídlem. Ode dneška jedu 6 hodin jídla, 18 hodin půstu. Prakticky to vychází na hodování od 9 ráno do 5 odpoledne a pak klid. Večer nejsem zvyklá jíst, miluju pít horký čaj.
      :-))))) Jo, já s ní nebýt přežraná, taky bych šílela... :-))))
      No, taky mi přijde. Kočka, když nechce, tak nechce. "Nechce" u hada jsme ještě neměli. Teda u našeho. U kobry to "nechce" asi bude... :-)))))

      Vymazat
  4. Krásný nový rok i Vám Luci a v něj vše nej nej, hlavně to zdraví - to s dětičkama potřebujeme každý.
    Koukám, že mé přání k Vánocům se pod vánočním článkem opět neukázalo - psala jsem ho na mobilu - nějak si s tím chytrým mobilem prostě nerozumím :)

    Žasnu, jak všecko zvládáte.

    Apropo - ty štoly mě tak nalákaly - vypadají naprosto luxusně - v těch kelímcích - nebyl by prosím receptík? Já chtěla štolu zkoušet už předloni a myslíte, že jsme jí už ochutnali? ... správně - neochutnali :) nevadí, však ono to počká.

    Ta Vaše skříň je úúúžasná. Mě se taková domu nevejde. A hrozně se mi líbí to osvětlení v ní. Škoda těch dvířek s dřevěným dekorem. Takhle je taky super, světlá, díky osvětlení vzdušná. Prostě krása pohledět - nádherně doplňuje interiér.
    IKEA mě teď opět trochu zklamala - vždycky váhám, zda se pro něco rozhodnout a šetřím na to peníze a když už je konečně čas a mám našetřeno, zjistím, že už to není - škoda, že tady ještě nezavedli nějaký prodej minulých kolekcí. Třeba Besta - když jsme vloni ušetřili na jednu část do obýváku a rozhodli se, že si tam dáme čela s dýhováním - teď to vypadá, že když v tom samém dekoru chceme koupit jednu o třetinu nižší sestavu než máte vy v jídelně, tak ten dekor prostě není a nebude. Stejně tak s roletkama, které byly teď ve výprodejích - uuuuuaaaaaaaaaaaa. Takže začíná období rozhodování, čím to nahradit :D Ale to sama znáte.

    Přeji ať máte v novém roce spoustu energie jako v tom loňském. A užíváte života.
    Mějte prima dni.
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, Marti, Vám samozřejmě také!
      Mě už se tu smazalo tolik komentů, že už všechny píšu s lehkou nervozitou. :-))
      No, já toho moc nezvládam. :-) To jen tak vypadá...

      Recept na štolu je na Bella Rose:

      https://atmosfera.bellarose.cz/recept-na-vybornou-vanocni-stolu-ktery-musite-vyzkouset/

      Tu skříň jsem měla v plánu od začátku a pořád jsem na ní musela myslet při navrhování domu. :-)) Hlavně, aby se tam vešla ta skříň! :-))

      To se mi stává pořád. A nejhorší je právě, když si člověk naplánuje do projektu a než dům dostaví, tak je zruší. :-/ Ještě vždycky rychle koukám na jiné země v okolí, ale bohužel... :-/

      Moc děkuju, Marti, Vám také a ať se nám všem daří. :-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s