Přeskočit na hlavní obsah

20.1.2019 - Leden

Pěkné lednové pondělí!

Počasí venku nic moc, ale co mi vadí nejvíc, je to příšerné bahno. Tahá ho domů pes i děti, které chodí na kopec hlíny na zahradě (na zahradě je taky hlína) a ani jejich gumovky mi to neulehčí. Nemám stále vyvedenou vodu ven (ale pozor! už mám připravený kohout a vedení do zdi), takže jim gumovky nevezmu hadicí a když se zouvají u vchodu, lítá to až do předsíně. O paletě před vchodem plné bahna nebudu ani psát... :-/

Pár dní jsem si teď hrála na standardní ženu. To znamená, že jsem nedělala nic. :-))) Sice bylo doma uvařeno a já měla po většinu času umyté vlasy, ale práce na domě ani kolem domu se nehnuly. Takže teď se zase budu muset vzchopit a přejít na verzi muž/žena, aby se to tu začalo zase hýbat. :-))))

 Zajela jsem si do Ikey s kamarádkou. Usoudily jsme totiž v rámci utahání dětí, že když vyjedeme s dětmi do Ikey, zůstane u obou dvou doma uklizeno, dáme si v klidu kafe a ještě dobře nakoupíme. :-))) 

Měli boží nádobí a povlaky na polštářky. :-))



Snídám z něj teď každý den a chutná úplně jinak...


I srdíčko v pěně se mi samo udělalo... To je znamení, že jsem koupila správně... :-)



Zkusila jsem ho zkombinovat i k obědu... :-)


A pak už dorazily děti a klid skončil... :-)



Hrát si na "ženu" mi také vnuklo nápad ušít holkám zástěrky. Montují se mi při vaření do všeho a bylo by fajn, kdyby se u toho vždycky tak nezprasily. Ostatně... já sama mám v plánu si zástěru koupit také. Moc se mi to líbí a přípravy, to je moje...

Sjela jsem internet a všechny krásné zástěrky se pohybovaly kolem 500,-/ks. To je na mě bohužel moc. Přemýšlela jsem tedy, z čeho by šly ušít, aby vypadaly stylově, mohly se povalovat po kuchyni a ještě plnily svůj účel. Vytáhla jsem utěrky. Všechny mám z Pepco, protože jsou ideálně barevné, cenově dostupné a plní dobře svůj účel. Používá je celá naše rodina. Pro Heidi jsem vybrala světle šedou a namalovala na ní fixem na textil obličej králíčka. Ama si vybrala šedo-bíle pruhovanou a chtěla stejný obličej...



Až ustříhnu rohy pro správný střih, zbyde mi látka i na ouška...





Pak nastal problém se zavazováním, takže tkalouny už mám, snad se k šití tento týden dostanu. :-))

Také u nás byla konečně babička. Přivezla dárky, co jí nechal pod stromečkem ježíšek a hned se využily, protože to byly barevné korálky, jejichž navlíkání baví jí i holky.



Já zas měla chvilku k namazání zbylého lineckého těsta od Vánoc. Už to bylo dostatečně dlouho na to, aby nám zas chutnalo. :-)))



O Vánocích jsme začali mlsat zmrzlinu a zůstalo nám to i po novém roce. Chtěla jsem ale vytvořit domácí variantu, abychom se pořád neládovali něčím, co ani nevíme z čeho je.

Recept mám připravený už dlouho a je velmi jednoduchý. Vyšleháte 2 smetany ke šlehání a vmícháte plechovku Salka. Toť vše. Dáte zamrazit a nemusíte řešit žádný zmrzlinovač nebo míchání každou půlhodinu. I tak je zmrzlina skvělá a žádné krystalky nebo zmrzlý šutr se nekoná.

Je podobná chutí ruské zmrzlině, je hutná, smetanová a návyková...


Hada pouštíme i po zemi, ale tentokrát ho Indík nějak zaujal a vydal se k němu, tak jsme ho z bezpečnostních důvodů raději chytili. :-))


Ama pak ve škole namalovala naší rodinu a my se pobavili. :-)))) Nejlepší je had kolem Tonyho krku. :-)))


Indík má příbuzné medvědy. Chová se podobně a i zimní spánek dodržuje. :-))) Akorát u toho neustále žere. :-)))


A protože se blíží Toníkovo narozeniny, bylo třeba zase udělat nějakou oslavu. Kamarády ve škole moc nemá, tak dorazili jeho vzdálení. S těmi si stejně rozumí nejvíc.

Dort - můj třetí v životě - jsem splácala po celotýdenním odkládání hodinu před začátkem oslavy, stejně jako výzdobu stolu. Pro zelený ubrus jsem ještě měla dojet do obchodu, ale zoufale se mi nechtělo, tak jsem vytáhla barevný balicí papír, který tu mám už roky. Splnil účel perfektně.

Dort je kostka trávy z Minecraftu, kdyby to někdo nepoznal.... :-))))))



Hráli jsme "hádej, na co saháš", což mělo docela úspěch. Děti nečekaně uhodly úplně všechno a nasmáli jsme se u toho. Principem je prostě to, že do obyčejné krabice s vyříznutými otvory na ruce po stranách a na jedné straně otevřené, položíte nějakou věc viditelnou všemi účasníky a zavoláte z jiného pokoje toho, kdo bude hádat. Hodí se všechno od vatiček do uší, pytlíků s čajem, houbiček na nádobí, přes plátek jablka, korkového špuntu od vína, až po sponku do vlasů nebo plastový dinosaurus.



Balónky jsem narychlo pomalovávala fixem...




Nakonec byla až do půlnoci párty, při které se tancovalo, závodilo a bouralo autíčky na dálková ovládání a prostě blblo... :-)


Tenhle týden je v plánu konečně nějaký větší úklid, mám spadeno na další práce na pokoji pro hosty a manželovo šatně. Ale v sobotu jdu sestře na maturitní ples, takže nejspíš to bude zase hrozně rychlý týden, kdy nic nestihnu. :-)

Tak se mějte, nějak to bahno a temno přežijte a zase příště! ;-)

Komentáře

  1. Super Lucko skvěle jsem si početla- u Vás to skvěle žije....Tu hru jsme hrávali s našimi dětmi.... jen tedy v lavoru byly věci a my je přikryli utěrkou , ten co hádl měl zavázané oči , vybral si věc z lavoru a osahával a hádal. Myslím, že se vnoučata budou skvěle bavit - musíme si to zahrát.
    Nádobí se teda moc povedlo je krásné. Přeji prima dny plné elánu a těším se zase na něco nového.....Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, Hani, s těma zavázanýma očima si to pamatuju. Jak všichni šilhali škvírou ven. :-))) Tohle se mi líbí, že se u toho poměrně rychle střídáme a opravdu není moc prostor pro podvody. :-)
      Ten elán bych potřebovala.. nemáte někdo nějaký? :-))
      Moc děkuju za zprávu a rovnou jsem dala únorový článek! ;-)

      Vymazat
  2. To nádobí se k Vám strašně moc hodí... Nevím čím, ale prostě perfektně pasuje. Jéé...fotky jídelny..áách...

    Je super jak pořádáte různé akce a aktivity pro děti... Já bych u Vás fakt chtěla být dítě <3 A ty zástěrky....aach... taky bych takovou brala..jenže by místo utěrky musela být ušitá z ubrusu :D :D

    Malůvka rodiny je nejlepší...a ten had :D to je bomba <3 Ama má fakt talent. Je to poznat i na tom, jak krásně má vše rozvržené na papíře... Mamka byla učitelka a většina dětí kreslí vše hrozně malé, kamsi na kraj papíru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)) nějak jo, že jo?

      No, mě ty aktivity moc neba, ale ty dnešní děti prostě čekají aspoň něco, tak se o to něco snažim. :-)
      Taky už jsem o tom ubrusu přemýšlela, teď byl ten můj šedý za 200,-. :-)))

      Já se hrozně nasmála. :-)) Manžel si samozřejmě všiml i nepatrného výškového rozdílu mezi námi (jsem vyšší o 4 cm), který také zachytila. :-))))) Ama je realistka, Heidi je takový kreativní pošuk, nemá problém namalovat cokoliv a ještě z toho udělat úplně něco jiného. :-)) Prostě taková dvojčata "noc a den". Ve všem.
      Fakt? To ani nevím, moje děti takhle kreslí všechny, tak nemám srovnání. :-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s