Přeskočit na hlavní obsah

13.2.2020 - Valentýn

Pěkný předvalentýnský čtvrtek!

Budete zítra slavit? Neslavíte? My slavíme jak to vyjde. Někdy je nálada, čas i peníze a dáme si dobré jídlo a někdy ho přejdeme bez jakékoliv akce. Ráda slavím cokoliv, co je hezké a má smysl a popravdě... Valentýn se u nás slaví spíš jako na severu, jako svátek všech srdcí, kdy dáváme kytičku maminkám a něco dobrého tatínkům a dětem, prostě uděláme radost všem, které máme rádi. To si myslím, že je hezčí.

Letos bych ho ráda oslavila s dětmi. Máme týden prázdnin, takže můžeme od rána do večera strávit hezký den.

Tak jsem na stole prostřela růůůžově (a hned byla venku vánice :-)) ). 





Protože jsem už týden bez auta, čekají mě veselé časy na koloběžce. Ráno odvezu děti do školy manželovo autem, ten pak odjede a odpoledne pro ně pojedu na koloběžce. Slibuju si od toho lepší fyzičku a více času na čerstvém vzduchu (zas bude lejt, že jo?), ale to je asi tak všechno, protože si na koloběžce nedojedu pro pytle hlíny nebo kůry, pro vyvýšené záhony, 20kilový kýbl barvy nebo ten úžasný ...., co teď zrovna někde mají. Prostě to bude teďko trochu náročnější, než pro mě najdeme vhodné auto. Rychlé benzínové automaty v kombíku a kůži jsou teď nedostatkové zboží. A ta kůže tam není rozmar, se 3 dětmi, psem, bahnem a jídlem je to nutnost. :-)))

Sabina se u nás prohnala, elektriku nevypnula a žádný bordel kolem domu také neodnesla :-))), takže jsme si užili akorát bouchání plechové střechy na nárazové straně a strach o psa, který se po nocích v tom vichru coural po okolí. Jinak bylo super, že jsme se na to řádně připravili, koupili Člověče, nezlob se, které naše děti fakt chytlo a já přemýšlím o DIY přírodní verzi - už mám vyhlídnuté dřevěné figurky a poohlížím se po dřevěné desce a uspořádání políček a domečků. Také jsme si dopředu uvařili, takže za oknem se sice čerti ženili, ale my měli pohodu u televize s kopou jídla. :-)

Při trávení času doma ve vichřici mě napadlo zužitkovat starý pléd z Ikey (Polarvide), který už nepoužíváme. Už dlouho chci ušít dětem medvídky do postýlek. Medvídky, po kterých se můžou válet, muchlat je i hrát si s nimi. No dobře, chtěla jsem ho i pro sebe. :-))) Rovnou jsem stříhala dva.



Všechno je našité a ploché, aby netlačilo při spaní. A povedl se víc, než bych čekala.  :-)




Ama ho hned nadšeně sbalila a spí s nim každý den. Úplně ho miluje.


Heidi mi nakreslila na papír, jakého by chtěla ona. Musí mít mašličku a řasy, aby to byla holčička. Tak jsem vystřihla nové oči a mašličku. Už ho chybí jenom vycpat, ale došla výplň.


V neděli před příchodem vichřice bylo vyloženě nádherně. Vytáhli jsme bublifuk.





Mě to bavilo moc. Obří kola dělaly obří bubliny a o vše se postaral větřík.




Je takové nijaké období s převážně hnusným počasím, takže se doma učím krasopis a plánuji zahradu. O té Vám napíšu celý článek v nejbližší době. Zahrada je velké téma a je pro mě strašně moc důležitá. Aktuálně se mi moc nelíbí a tenhle rok to prostě změním.

Tak si užíte Valentýna podle svého a mějte sééé! :-)


Komentáře

  1. Krásného Valentýna všem! Slavíme vše, co jde :D Aspoň dortík z lásky musí být. Medvědo-polštář je krásnej, škoda, že nemám deku na pokusy doma. Řádí chřipky, Sabine a vichr, tak se držíme doma a na zahradě. Sešit s plánem zahrady mám také, vystříhala jsem si obrázky ze Starkl katalogu a fantazíruju, co mi kde poroste. Doufám, že zas srny nebudou mít moje keříky ke svačině. Plot je ve vývoji...sloupky jsou, otroci a pletivo chybí :D na zahradní článek se moc těším, to je aktuálně projekt číslo jedna :D Hlínu mám na paletě, budu přidávat palety s nástavci. Semínka vyseta. Ještě to sluníčko. Já mám nově Forda Galaxy a je to autobus, kůže se mi nelíbila, ale jen otřu hadříkem a je čisto. Automat má manžel, já jsem bez šajtrpáky nesvá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesněěě, slavit co se dá! :-))
      Starkl je nejlepší. Nikde jinde člověku neřeknou ke kytce všechno. Všude je na květníku pár znaků a to je všechno. Se Starklem se dá zahrada opravdu naplánovat.
      To je jak u nás. :-)))) Taky jsme bez většiny plotu a musela jsem koupit nové ovocné stromky, protože mi jich pár sežraly.
      Já bych možná sehnala pomocníky na stavbu plotu, ale nemám ještě koupený ty sloupky. :-)) Ani ten zbytek. :-)))
      Já už koupila dalších šest paletových ohrádek, tak ještě ty tuny hlíny. Zahučí tam toho strašný množství. No pak se tedy konečně dostanu k setí semínek.
      Joo, je to autobus. :-))) Neuvěřitelné množství místa! Mají ho moje kamarádky. Kůže je na údržbu nejlepší. Tak to prostě je. :-))) Fakt? :-))) Néé, automat je nejlepší! :-))

      Vymazat
  2. krásný den Luci. ti méďové - to je skvělý nápad a vypadají fakt super.
    my Valentýna doma slavíme napůl. jelikož dnes - 17. - je to přesně 16 let, co jsme s manželem zahájili náš společný vztah, tak se spíš obdarováváme až toho sedmnáctého. ale jinak letos jsem i klukům ukázala, že Valentýn není jen o lásce v partnerství, ale i to druhé lásce :) moc mě tyhle svátky baví. vím, že každý řekne, je přece tisíc důvodů, proč dát najevo druhému, že ho máte rádi, neee Valentýnem ... ale proč si tyto důvody nezvýšit na 1000 a jeden, když už toho Valentýna máme, ne? :)
    tak krásného - i když opožděného i Vám.
    mějte krásné dni
    PS. nakopla jste mě do plánování zahrady, takže už hledám v bordelinci v pracovně, kam že jsem ten svůj nedodělaný plán vloni odložila a hned jak ho najdu, vypracuji svůj - a teď nevím, jak se tomu správně říká - secí plán? :D ... prostě to, jak rozmístím záhonky a co na ně dám :) - s ohledem na budoucí plot u tohoto záhonu a tak - prostě s ohledem na ty naše nedodělané projekty

    OdpovědětVymazat
  3. Medvědi jsou nejvíc <3 <3

    Jo, severské verze Valentýna jsou mi bližší.... ve Finsku se dokonce slaví jako den přátelství, takže se opravdu týká každého... včetně zvířat, milého souseda, nebo sympatické prodavačky, kterou člověk potká při nákupu. Zároveň se to bere jako příležitost pro slavení (Finové mají slabost pro párty... asi kvůli alkoholu :D )...

    U nás zmrzlá zem...když už to vypadá, že by mohlo přijít jaro, zase nasněží a namrzne...a pak zaprší a břečka... no hnus... :D člověku se ven ani nechce...natož tam trávit čas a něco dělat...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s