Přeskočit na hlavní obsah

6.7.2020 - Prázdniny a výlety

Pěkné sváteční pondělí!

Začaly nám prázdniny a my se flákáme o chlup víc než během roku. :-)))


Nakonec ty bělené palubky s polštářem ladí také. A to jste se báli, co? :-)))


Prázdninový režim u nás znamená obvykle o jednu až dvě barvy víc v obýváku. :-)))


Povýšila jsem náš gaučík na boží stánek. :-) Stačilo do rohů k paletám přišroubovat latě o výšce dva metry a na ně navlíknout prostěradlo na dvoulůžko. Teď se můžeme válet, i když slunce pere, protože na gaučíku bude skvěle. A večer hodím na střechu gaučíku světýlka, to bude romantika!



Otestovali jsme za Vás Ikeu bez roušek! A bylo to supééér!!! :-)))



Ještě v půl desáté večer si hrajeme na písku... :-))



Na svatého Jana nám umřel Indíček. Selhalo mu srdce po příjezdu na veterinu. Plíce měl plné vody. Byl vlastně zázrak, že s námi vydržel tolik let. Bylo mu 12,5 a zemřel měsíc před dvouletým výročím Mini smrti.

Teď si zvykáme na život, který neznáme. Bez psů. Nikdo  nás nevítá, když přijedeme domů (a taky tu neštěká, neběhá po gaučích a postelích a neušpiní, co se dá, zatímco doma nejsme), nikdo není s námi na zahradě (a taky nežere a nekrade zasazené kytky, neokupuje lehátko, gaučík a křesílka, nekrade od grilu jídlo, nenosí domů klacky, trávu, větvičky, prach, písek, vodu a bahno), nikdo se s námi neválí u televize (a příšerně neprdí, že máme pořád přes obličej tričko jako filtr) a nikdo s námi už nejí (a neprdí pod stolem a nežebrá jídlo svým nevybíravým způsobem). Taky nám nikdo strašně neprdí v autě - nikdy nepochopím, jak to za jízdy mohlo putovat směrem k nám dopředu -, netoulá se po okolí a já pořád nekoukám z oken všemi směry, kdy dorazí, nehoní tu kočky a nechce se s každým kamarádit. Najednou po domě nejsou louže slin a vody a fleky úplně po celé podlaze, cokoliv upadne není chlupaté. Nemusím před každým odjezdem, byť na pět minut, barikádovat půl domu.
Je to divné. Je divné odjet si kdy chci a nemuset vysvětlovat kam jdu a kdy se vrátím, nedělat si starosti, jestli se něco nestalo, když jsem pryč, a vůbec si nedělat hlavu s návratem.

Psi byli vždycky mou výmluvou, proč se neúčastním výletů (beztak to byly pochody smrti, které by mě zabily), proč někam nejedu, proč nemůžu... Na co se budu vymlouvat teď... nevím...

Můj historicky první výlet se tedy uskutečnil teďko v sobotu. Pod pohrůžkou, že přitáhnu domů dalšího buldoka, mi byl výlet uzpůsoben. Byl zkrácen na polovinu vzdálenosti (asi 10 km), čas prodloužen několikanásobně a obtížnost snížena na pětinu. Protože jsem šla já. I tak jsem z toho byla ve stresu. Moje kondice, složená pouze s pochůzek a prací na domě, je nevalná. Indíka velmi stresoval každý můj odjezd, takže se mé odjezdy smrskly pouze na odvoz a vyzvedávku dětí ve škole a rychlé nákupy jídla s ještě rychlejším občasným odskočením do obchodu s oblečením nebo bytovými doplňky. Prostě jsem hnila doma. :-) I to mi dávalo příležitost k pracím na domě. Jakmile všude couráte, dlažbu doma prostě nepoložíte. :-)

Dorazila ale moje kamarádka s dětmi, která svou fyzičku viděla o level výš než já. No bezva, už se vidím, jak úplně zpocená, rudá a lapající po dechu doháním celou partu. Výborně.

Začali jsme návštěvou Solvayových lomů u Bubovic, kde jsou bývalé doly. Je tam spousta velmi staré techniky a malým vláčkem se tam krásně projedete po krátké trase. Tam si člověk uvědomí, jak náročné to dřív všechno bylo a jak šílené muselo být (a pořád je) dělat horníka.

Jezdí tu nejenom vyhlídkový vláček, ale všechno tam můžete obejít i pěšky, plus tu mají nanuky, klobásy, párky v rohlíku a spoustu pití. Několik stolů s lavicemi v oáze stromů k posezení.






Z lomů jsme šli na vyhlídku nad vesnicí Svatý Ján. Je to obrovský krpál, který jsme obešli tím, že jsme to prošli cestou od lomů. Jinak si to můžete vyšlápnout přímo zezdola z vesnice, což je opravdu jen pro otrlé. :-)



Hned před dětmi skála končí a začíná obrovský sráz dolů. Nic pro hysterické matky. ;-)


Cestou na Karlštejn (byla pro mě vybrána cesta, která je vlastně celou dobu z kopce) jsme nebyli ušetřeni manželovo posedlostí jeskyněmi. Je jich tu hodně, všechno jsou to bývalé štoly, většinou po pár metrech zasypané, nebo šachty ke štolám.



Lom Malá Amerika. Má skvělou polohu, takže i odpoledne je tam pláž, na kterou se dostanete pouze přeplaváním, prosluněná. Samozřejmě nemusím zmiňovat, jak hluboký lom je (na fotce ta hrůza horního pohledu poznat není) a jak strmá cesta je dolu i nahoru. Né, proboha, dolů jsme nelezli.

Do Karlštějna jsme dorazili už dost pozdě, zdržela nás hned první restaurace, kde jsme si dali večeři plánovanou původně jako oběd. :-)) A protože jsme hrad zahlídli v půl osmé, nemělo cenu se plahočit nahoru, protože už byl zavřený. Příští výlet bude přímo na prohlídku hradu. Včas. :-))







A táááááámhle UŽ je Karlštejn. Už je to JENOM KOUSEK!
Tahle fotka je nazoomovaná. Ta pod tim je to, to nic, co jsme viděli. :-)))



Co si manžel odnesl z tohoto výletu bylo "nedráždi hada bosou nohou". :-)))
Naučil se citlivě používat některá slova a slovní spojení jako "už jenom kousek", "hned za rohem" a nebo "malý kopeček", protože hrozil rozvod prakticky na každém kroku. :-))

K mému úžasu jsem to ale zvládla skvěle, i další den mě nic nebolelo. Tak vidíte... i dřina na domě k něčemu je. NE k pěkné postavě, to rozhodně ne, to bychom si nerozuměli :-)))), ale zvládnete menší výlet, aniž by Vás to zabilo. :-)))

Kamarádčini kluci tu zůstali, a tak jsme po proflákané neděli ještě večer skočili do Berouna, kde na městské hoře mají medvědy. Určitě si pamatujete večerníčky se třemi medvědími brášky, které měl doma jeden pán. :-)) Tak to jsou oni. Už je jim dvacet, mají kolem 300 kilo a všichni je tam chodíme obdivovat. Jsou tam už jenom dva, třetí zemřel před pár lety. Jsou úžasní, medvěd je asi moje nejoblíbenější zvíře vůbec. Miluju je.

Přímo u medvědů je i dětské hřiště s dřevěnými prolejzačkami a lavičkami a malý stánek s občerstvením, kde mají i palačinky.

Tohle byl Kuba. Matěj se neukázal za celou dobu. Nedivím se, bylo opravdu horko.








Celé medvědárium i atrakce jsou na městské hoře skryté pod korunou stromů. I v těch největších vedrech je dobrý nápad tam jít, protože je tam přímo božsky. Máme takových míst v Berouně víc, třeba dětské dopravní hřiště u řeky, kde jsou také všude stromy a od řeky jde příjemný svěží vánek.

Kolem mědvědů projdete nahoru na rozhlednu nebo na další hřiště s vyhlídkou, dalšími dřevěnými prolejzačkami a HLAVNĚ! lanovkou. :-)) Kratší dráha lanovky byla včera největší potěšení dne a všech pět dětí tam blblo přes hodinu pořád dokola.


Večer jsme za úplňkové noci rozsvítili zahradu...


Děti měly párty se stroboskopem, xboxem a svítícími náramky v obýváku...



A když šli všichni před půlnocí spát, sedli jsme si s manželem na deku u záhonů za ložnicí a pozorovali hvězdy na obloze. Měsíc neuvěřitelně zářil a povedlo se nám zahlídnout i družici.

Ráno se vesele snídaly palačinky s Nutellou, které měli i k večeři (prázdninový režim :-))) ), pršelo, ale pak se udělalo nádherně.



Jdu dělat oběd, protože palačinková přežíračka trvala až do dvanácti, a trochu poklidit. Přijede kamarádka pro kluky a pak už se budeme flákat zase jenom v pěti. :-)

Tak se mějte a užívejte krásné prázdniny! :-)

Komentáře

  1. Prázdniny máte parádní! Z turistiky mám nejraději turistický salám...soucítím, vždycky mě muž přemluví a já pak umírám. Nesnáším vedro, na podzim a z jara šlapu statečně :) Indík je v psím nebíčku, to mě mrzí. Měl se u vás jako sután a lepší život si nemohl přát. Až doděláme konečně plot, pořídíme si psího kamaráda pro dceru, ale venkovního hlídače, právě z důvodu opuštění domu na celý den a zamezení čurbesu doma. Ikea bez náhubku! Závidím, já možná příští měsíc...:)

    OdpovědětVymazat
  2. Článek o Mini si moc dobře pamatuji... Strašně jsem brečela a ač jsem Ti hrozně moc chtěla napsat něco utěšujícího, nějak to nešlo... Došla mi realita toho, že psi jsou tu s námi jen na chvíli, a poprvé jsem se doopravdy začala bát o naše kluky. Přesto jsem nečekala, že nás ztráta vlastního potká tak brzy.... Teď Indíček.... A i nás to čeká zase, protože kluk se zhoršuje před očima... Jsou to lásky... Se psem je vše jiné, lepší. A přestože často hodně omezující, pro lidi jako my dvě zároveň vysvobození a výmluva, proč musíme sedět doma...

    Výlet perfektní! Poslední, který jsme šli, byl před dvěma lety ještě s psíma klukama, asi 12 kilometrů celkem náročným lesním terénem. Trochu jsem nevěděla, jestli pojdu dřív já, nebo pes.... takže úplně chápu. Mám kondici dobrou leda tak na nátěry a hrabání v záhonech... :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek a krásné fotky bydlení. Jestli se můžu zeptat, to jste si navrhovala sama? Jestli ano, tak obrovský respekt. Je to krásné. My se při návrhu interiéru poměrně hodně prali s kombinací funkčnosti, praktičnosti a ještě k tomu nějaké estetické stránky. Nakonec to stejně dopadlo tak, že jsme svoje návrhy předali firmě, tak hooodně škrtala a nakonec nám něco navrhla ona. :)

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme bohužel tyhle prázdniny měli hodně pracovní, takže manžel zůstal doma a rekonstruoval byt a já jsem občas vyjela s dětma, když byl potřeba doma klid. Dělali jsme kompletní rekonstrukci domu, pořídili super podlahu od https://www.floorforever.cz/ a tak jsme si docela mákli. Těším se ale na letošní prázdniny. Jednak na ty jarní, které přijdou za chvíli, a pak samozřejmě na ty velké, kde máme zaplacenou velkou dovolenou v Turecku. ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Asigmoquoki Tyson Vadlapatla Here
    smidannile

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s