Přeskočit na hlavní obsah

29.5.2019 - Mokrá zahrada

Pěkně upršenou středu!

Až dnes se mi podařilo dostat všechny děti z domu - byly doma s kašlem. Měla jsem v plánu tolik věcí, ale strávila jsem hodinu pod dekou sledujíc jeden starý díl Ferdinandovy zahrady a 1 díl Bydlet jako. :-))) Ráno jsem byla nakoupit a odpoledne... ty díly mě vždycky nakopnou k činu - jsem šla uklízet do pokoje pro hosty. Jak k nám nikdo nemíří, celkem tam ty práce stagnují. :-)) Chce to vždycky nějakou motivační návštěvu. :-))) Taky to tak máte? :-)))

Na zahradě už jsou ale od pátku paletové ohrádky připravené na budoucí vyvýšené záhony. Mile mě překvapilo, jak se převáží složené na placku, takže je odtáhnete i autobusem (samozřejmě s nadsázkou, nechtěla bych je takhle táhnout domů :-)))) ). Ulovila jsem už pěkně zelené, takže dobře zapadnou do trávy, s vintage nápisem :-))))) (SCANIA) a v nestandardním rozměru 120 x 160 cm, tudíž levnější. Tyhle rozměrově nestandardní věci jsou obvykle levnější, protože nemají takový odbyt. Jedna stála stovku.

K tomu mám ještě malé, rozměr 80 x 60 cm, ve stejném "dekoru", za 50,-/ks. Ty mě pobavily a asi tam ještě zajedu pro nějaké, protože by se mi líbily na bylinky. :-)) Rovnou jsem si tam nastěhovala světle šedé křesílko na posezení a kochání se vlastní produktivitou (zatim jsem neměla tu čest, ale holky už si tam byly lízat nanuka) a na připravených pytlích s hlínou a kůrou se Heidi opaluje. Už několikrát zmizela a našla jsem jí právě tam.

Navézt hlínu do tak obřích ohrádek, umístěných ještě na nejvyšším bodě pozemku, už ale taková sranda není, zvládla jsem tam dovézt asi 3 kolečka, která svým obsahem pouze pocukrovala dno, a pak jsem se zhroutila... Nasypala jsem tam koupené pytle hlíny, ale ty tam zahučely a jasně mi naznačily, že bych musela koupit hóóóóódně pytlů, aby se ohrádky naplnily. Opět mi tedy nezbývá, než začít vozit kolečka hlíny zadarmo a kupovanou hlínu dát jen na horní vrstvu. Plány mi samozřejmě hatí počasí. Neustálý déšť zastavil jak praní prádla, tak práce na zahradě. Ovšem tráva...ta raší... :-)))

Musím si koupit novou strunu do sekačky, protože teď sekám o sto šest. Všechno strunovkou, protože terén není rovný a tráva je moc vysoká.  Vzala jsem se svou celkem levnou zbraní i keříky a přežila vše. Je úžasná. Modrá strunovka Einhell. :-)) Sekali jsme s ní i celý trávník ve starém domě, běžela obvykle třeba tři hodiny v kuse, přesto to všechno zvládla. Až bude trávník hotový, máme připravenou normální sekačku, elektrickou, z Lidla. Byla to naše první nová sekačka, po sérii nákupu různě opotřebovaných přes inzeráty, kterým padaly neustále kolečka nebo sběrné pytle a sekání tak bylo opravdovým utrpením. Jednoho krásného dne jsem pak vzala peníze a jela koupit do Lidla novou. Od té doby je klid. :-)

Venku se tedy nic neděje, ale doma mi rozkvetly karafiátky z Lidla (dvě kytičky po 50 korunách)...





Konečně jsem koupila nástěnné lampičky....



Kolikrát Vám děti shodily z nočního stolku lampičku? Nebo Vy sami? :-)) Nebo Vás prostě jenom na stolku vytáčí jako mě? Mě se stalo všechno. Naštěstí jsme ve starém domě měli ty plastové LAMPAN, se kterýma se dá hrát fotbal, takže se to obešlo bez střepů. Ale zabíraly místo na nočním stolku. A i když jsem úspěšně propásla černou variantu, ta krémová vypadá dobře, takže jsem nadšená. Mám do výše okna v plánu palubkový obklad, budoucí nová postel nebude mít čelo, takže i na něm budou vypadat dobře.

No a tohle je už můj koutek na zahradě, vyfocený před obdobím dešťů. Napravo myslím jabloň, nalevo není vidět višeň. Koukám tam z vědra borůvka.



A tady už jsou oba stromy vidět a horní záhon. Nebylo v mých silách ho naplnit, takže jsem naplnila alespoň jeho část potřebnou k zasazení těch tří statečných jahodníků, co přežily. :-))) Já vím, já vím... tu nopkovou folii jsem tam nedala, ještě jí tam dám. To zas bude akce. :-)))


Tady je vidět západní strana našeho pozemku, kde jsou vysázené ovocné stromy (jabloně, hrušně, švestka a meruňka). Je to naše užitková část zahrady, kam není vidět a spousta návštěv o ní ani neví. :-))


Je ale problém se tam dostat, když prší. Je to sešup, takže jsem tam začala instalovat schodiště. Vozím tam ztracené bednění, které skoro ani neuzvednu (jsou to ty asi největší tvárnice), horní patro je vždycky ze dvou menších slepených tvárnic = ještě těžší než ty dole. Do 2/3 vysejpam hlínou, na které asi deset minut skáču, aby se udusala, zbylou 1/3 vysejpam štěrkem.


Mufí zjistil až včera večer při noční obhlídce okolí, že nejsou vyplněné a málem do nich spadnul. Poznámka: není tak malý, ty tvárnice jsou opravdu velké. :-))
Vpravo dole vidíte v záhonku šeříííííílk!!! :-)) Mám z něj hroznou radost. Vždycky, když vyjdu z ložnice, přivítá mě. Mám ještě jeden. :-)))))))


Tady už vidíte dvě tvárnice vyplněné, pak mi došly síly a od té doby leje...


Za židlema už se to na zemi zelenáááá...


Opravdu zelenááááá....


To občasné chmíří je naše nová tráva! S dětmi jsme jí rozhazovali za minulého deště. Děti měly deštníky a koukaly z chodníčku, jak rozhazuju travní semena. :-)) To ještě neviděly.


No a takhle to teď vypadá u nás v obýváku... Kdyby vám přišlo, že nedávám moc fotek z interiéru. :-)))

Ubyl gaučík, který se odstěhoval k Toníkovi do pokoje, a přibude podnožka. Spíš dvě. Ještě lovím lenošku a područky. :-))) Tak uvidíme, jak pochodím. Každopádně v Ikee nejde koupit samostatné područky ke gauči.


A to je vše.

Právě začínáme marathon Terminátor, jdeme na první díl.

PS: na dlažbu jsem samozřejmě nešáhla, takže mě stále vytáčí štendr v ložnici. :-((

Nějak ten hnus venku přežijte, já to beru tak, že mi úplně bez práce všechno venku samo roste (ano, pořád nemám hadici na zalejvání) a mám zase čas něco dělat doma. I když vůbec nic nedělám. :-))))

Mějte séééé! :-))

Komentáře

  1. Lucko dobrý den, musím vám poslat pochvalu, jak se to krásně na té zahradě rýsuje ... každým dnem budete pozorovat velkou změnu k lepšímu a už teď je vidět, jaké máte plány, aby to vypadalo :) i já to tak na pozemku měla a teď, konečně - po pěti letech - můžu říct - ano začíná to víc a víc vypadat jako u lidí a nee jako na staveništi - všechno povyrostlo a krásně se zelená :) přeji, ať to tak brzy taky máte, máte k tomu totiž dobře našlápnuto :)
    jooo a SCANIA ohrádky - chci taky :D jen vůbec nevím, kde je sehnat :( pěkný den, Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuju. Strašně mě baví něco tvořit, vidět za sebou výsledky a pak si tu krásu každý den užívat. Myslím, že to je prostě smyslem mého života a nikdy to nebude jinak. :-))
      Naplánovat to a držet se plánu je to nejtěžší, že? :-))
      :-))) To byla náhoda, ty ohrádky. :-)) Poptejte se na výkupu palet, tam jsem je ulovila! ;-) :-))))
      Ještě jednou moc děkuju za povzbuzení a lákavý náhled do budoucnosti! ;-)

      Vymazat
  2. Zdravím :) taky teď otročím na zahradě, vystihuje to: mít dům na venkově=pomalá smrt v monterkách. :D Ohrádky mám tři s mrkví, paprikama a rajčatama plus jednu mini s měsíčníma jahůdkama, aby si mohla dcera sama sklízet. Trávník jsem založila a nastaly mrazy a období sucha, tak jsem zalejvala a prd vzešlo. Teď se oteplilo a pršelo, tak už také jásám nad chomáčky zeleně. Dítě má nové pískoviště, tak se zabaví a můžu v klidu žďoubat plevel. Konečně jsou teplé večery a táboráček a posezení s večeří pod modřínem mě harmonizuje, když nekoukám na svý ruce plný mozolů od hrabiček :D Ať to roste, já zalívám droždím a vegetace bují, borůvky mám dvoumetrový :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-))) Když jsem naposled sháněla montérky - kombinézu na halloweenský převlek lovce duchů, tak je v mé velikosti vůbec neměli. :-))))) Musím se zeptat pořádných chlapů, kde je kupujou. :-))))))
      Pořád tam nemám navezenou hlínu. Je takové vedro, že jsem buď rozpláclá na gaučíku a smažím se ve vlastní šťávě nebo vytrham pár plevelů a prchám. :-)) Mrkev bych chtěla, mám ji ráda. Rajčata už nechci, protože i zalití dvakrát za den jim bylo málo. :-))) A to je muj limit, který mě ale strašně omezuje a vytáčí a přijde mi, že nic jiného nedělám. :-))) Mrchy.... :-)))) Kdybych měla zavlažování, rozhodně bych ale cherry rajčata měla, protože je absolutně milujeme všichni a kupuju je po kilech.
      Až to tady nějak vytuním - ráda bych svedla vodu z okapu do nádrže u záhonů a z té pak zalejvala, tak snad se mi to povede.
      Začínám tu koukat, jak malá plocha toho trávníku to je... :-))) Budu muset začít makat na další části. :-)))
      Pískoviště je v plánu, všechny naše děti o něj projevily zájem. :-))) Manžel se chytil za hlavu, do kolika si hodlají hrát na písku, ale já vím, že bude využito i dál - sestra má první miminko, takže každou návštěvu bude mít o zábavu postaráno. A naše děti se zase budou mít u čeho hádat.
      Já se pořád těším, jak si na zahradě uděláme oheň, ale večer jsem tak servaná, že z posledních sil zaženu děti do postelí, chvíli koukám do zdi a přemlouvám se vyčistit si zuby, pak to konečně udělám a padnu. A tak ráda bych si sedla ven a kochala se.... Jak to děláte???? :-)))
      Právě si tu drbu popálené ruce od kopřiv... :-))))) Musím ale říct, že od té doby, co mám takové umělé rukavice, přestala mi praskat kůže do masa (suchem). Doteď to dělala na všech kloubech a bříškách palců. Měla jsem takové ty látkové s gumovýma puntíkama na dlaních. Evidentně to chce něco nepropustného. :-)
      Wow!!! Až to neporoste samo, taky droždí zkusím. :-)) Já tam vždycky chrstnu 3 dny starý čaj, který jsem nestihla vypít. :-))) Snad to nechcípne... :-)))

      Vymazat
    2. My nemáme TV, tak dám dítě spinkat a tradá ven. Jinak mám dceru přilepenou nonstop za zadkem a nic neudělám :D tak večer pálíme táborák a už jen čučíme s manželem zničeným z práce. Rajčata pěstuju divoká z Permasemínka.cz-je to džungle s mraky rajčátek a nemusí se zaštipovat a zalejvám tak 2x týdně, ožíráme rovnou z keře :D Jo a ruce namažu olivovym olejem, natáhnu igelitové rukavice a jdu hodinu plejt a mám je pak jak nový :D Nafoukla jsem bazén, rozvěsila bílé závěsy okolo verandy, nakrojím meloun a jdu se tvářit, že jsem na dovolený :D

      Vymazat
    3. My taky nemame tv :-))))
      Teda mame ji, ale nemame zadny prijem. O nejakem vecernim sledovani cehokoliv u nas nemuze byt ani rec, videla bych maximalne uvodni titulky. :-))) Od te doby, co mame deti, jsem vecer skrivan a rano sova. :-))) Proste potrebuju jit brzo spat a pozde vstavat.
      Prave, mam za zadkem porad vsechny tri, pes se mnou chodi i na zachod (deti mi tam taky porad chodi neco vykladat), ale jsou zvykli, ze neco delam, ze kolem nich neskacu. Spis je vzdycky narocna ta jejich pomoc. Cinnost trva dvojnasobny cas, proklada se prednaskama jak a co a nakonec to clovek musi stejne skoro vsechno predelat a dodelat. :-))
      Cozeeee??? Takova rajcata existujiiiiiii?????
      :-)))))) tak tomu rikam kosmeticky salon! :-))))
      Mam ted z Lidla olivove telove mleko v pumpicce a dela uzasne hebke ruce! ♥️
      :-)))) na bazen setrim. Tentokrat jdu pres mrtvoly. Letosni leto opet nikam nejedem, deti uz neodbydu, chapou spoustu veci, takze letos to s bazenem proste musi vyjit. :-)

      Vymazat
    4. Doprčic, teď jsem se vrátila z Lidlu :D to bych si koupila. Moje asistentka má 2 roky, dotazy mě čekají, pomáhá už teď :D Na bazén bych při rodičáku šetřila asi tak 20 let, máme nafukovací na terase, jinak jezdíme k jezeru, letos možná začnu na kole, je to kosek, tak snad nevypustim duši s vozíkem s mladou a kupou lopatek, bábovek a nafukovaček :D

      Vymazat
    5. Hani, vzdyt ja ho taky koupim z druhe ruky, jako vzdy. :-))
      A i tak na nej setrim uz jak dlouho. :-/
      To by se mi moc libilo... Mit kolo s kosikem a vozikem a dojet si s detmi se vykoupat. ♥️

      Vymazat
  3. Jé, my také nemáme TV a přesto nic nestíhám a ze zahrady mám depku, protože už 3 týdny čekáme na bagr :-) moc jsem si přála dát do pořádku aspoň přední část zahrady!!! tráva skoro dva metry, zarostly val písku. použitých je cca 300m zahrady :-) jenže musím obcházet celý dům, Luci, potřebují tvojí energii :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mam psat, jak me bavi spat a valet se a jakou strasnou fusku a sebezapreni mi to kazdy den da? :-)))))
      Jediny hnaci motor je pro me ten vysledek. ♥️ Ale je to taaaak strasna drina...
      Cele vcerejsi odpoledne jsem mou statecnou strunovkou klestila bus na zahrade, kterou by vzdal i krovinorez. Ten prisernej ostnatej plevel, co naroste do obrich rozmeru a prumer stonku ma skoro 2 cm jeste k tomu strika nejakou stavu, kdyz ho sekam, mela jsem vsechno vsude a vecer neudrzela v ruce ani piti. Bagr by se hodil, taky bych na nej rada cekala. :-))))) Je to strasna pomoc. Asi se po nejakem poohlidnu... :-)

      Vymazat
  4. dobrý den, chtěla bych se Vás Lucko ještě zeptat, kde nakupujete nejvíc tu bazarovou IKEU? sbazar, nebo ještě jinde - kde máte zkušenost, že nejlíp natrefíte? děkuji :) pěkný den. M.

    OdpovědětVymazat
  5. Jako máte to na té zahradě fakt pěkné a je vidět, že si s tím moc hezky hrajete. My jsme teď natahovali pozinkované pletivo, což je teda věc, na kterou jsem se těšil fakt hodně. Konečně máme oplocený pozemek a můžeme se dát pořádně do díla. :) Takže začínáme kopat základy, uděláme desku a podle firmy stihneme do zimy i část hrubé stavby. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s