Přeskočit na hlavní obsah

15.9.2019 - U nás doma...

Krásnou slunečnou neděli!

Venku je 24 stupňů, takže ze mě úplně leje a jakákoliv činnost venku je pořád náročná. Včerejší práce na fasádě jsem čistě z lenosti odpískala. Jeli jsme každý den od pondělka a už jsem prostě potřebovala alespoň jeden den nicnedělání. Bylo to ale samozřejmě ve stylu "Zdravíme všechny ženy, které dnes mají volnou sobotu a kterou stráví uklízením, vařením a praním". Každopádně, když člověk ten "volný" den nemá, všechny ty domácí činnosti značně pokulhávají. A proto co? Nejde u nás nic vyfotit. :-)))))

Takže tady jedna fotka z obýváku ze soboty během dělání oběda... :-)))


Jak ste si určitě všimli (a nebo možná ne :-))) ), mám vlevo u okna novou skříňku. Je na knížky a tady je fotka ještě bez dvířek a police. Knížky ale jsou tak strakaté, že mi z toho cukalo oko. Jela jsem koupit dvířka. :-)))) Postupně vyklízím od zbytečných, nashromážděných a nepotřebných papírů i další skříňky, u kterých se ukázalo, že se na jejich obsah nesáhlo od stěhování a ani předtím. :-)


S dvířkama jsem si koupila i kávovník a květník. :-)) Kávovník je Arabica a plastový květník stál 29,-. Líbí se mi jeho jednoduchost.


Ale to hlavní, pro co jsem do Ikey jela, je kuchyňský kobereček. Při posledním hodinovém mytí nádobí jsem tak promrzla, že mi bylo všechno jedno a šla sehnat koberec. Ikea už to ale vymyslela za mě, takže jsem jela najisto. Moc se mi líbí rozměr: 45 x 120 cm. A cena: 169,-. A to jste na něj ještě nešlápli.... to je balada! Je tak měkký a strašně příjemný! A hřeje!!!! Je to jako když stojíte na kamnech a pak stoupnete na ledovou dráhu.




No, jela jsem najisto, a tak jsem kuchyňský kobereček koupila i do koupelny, kde jsem jedním vrzem vyřešila stání u dvou umyvadel... Jóóóóóóó, máme druhé umyvadlooooooo!!!!


Jak vidíte, je skvělý i u vany. :-))) Můžete vylézt téměř kdekoliv a pokaždé dopadnete správně. :-))) A Indymu prý také vyhovuje. :-))


Moje montování se teď rapidně zrychlilo, protože jsem si koupila "cvrčka". :-))) Je to pidišroubovačka z Lidlu, která se nabíjí jako mobil, je v pidikufříku a má u sebe i základní výběr bitů, který Vám postačí na úplně všechno. Vejde se mi do kabelky! :-))) Používáte jako pistoli nebo otočením narovnáte, takže už fakt můžete ten šroubovák hodit z okna.... Já vim, že ne, pořád je třeba mít ho po ruce, jsou místa, kam se dostane jen on. :-))



A tohle je stav naší východní části domu... Jeden žebřík je můj a jeden mého kolegy Petra, který se ujal tohoto nelehkého úkolu a s prudérní pečlivostí tady každý den pracuje. :-))) Dneska už jsme vpravo za rohem, kde je pečlivě připravený rošt. Ten dělal Petr sám, já vytrhávala dvoumetrový plevel z druhé strany domu, abychom měli dozadu přístup z obou stran.


Á tady už je důvod mého dnešního belhání a neschopnosti si normálně sednout nebo se ohnout. Včera jsem celé odpoledne plela záhon u terasy plný půlmetrových kopřiv - popálené ruce mě brněly až do noci - zasadila tři malé keříky druhu Hebe a přendala kameny na hranu štěrku, protože přechod záhon/trávník bude z obrubníků. Ten udělám zítra.



Indy plel pečlivě se mnou, chrápal na zahradnických nůžkách s mým mobilem pod hlavou. :-)))


Škubání plevele mě zoufale nebaví, takže jsem zase posunula práce na schodišti ke své užitkové zahrádce a cestě k nim z terasy. Zítra dodělám do konce s nášlapnými obrubníky.


A to je vše tento týden. Už se budu jenom válet, cpát se zmrzlinou a pečeným masem. :-))))  Možná si přečtu časopis. :-)))

Tak si užijte poslední nedělní paprsky a do nového týdne vykročte... myslím, že je důležité, že vůbec vykročíte... je jedno jakou nohou. ;-)  :-)))

Mějte sééé!

Komentáře

  1. díky za tip na kobereček :-) něco podobného sháním k francouz.dveřím na zahradu. Jak se udržuje, bude se dát rozumně povysávat - vyklepat? no a ten pidišroubovák? To je můj sen, hned ho jdu hledat na e-shop :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U dveri na zahradu by mohl byt super. Kamaradka tam ma take koberec a musim rict, ze to je napad roku. 👍👍👍
      No, je to primo kuchynsky koberecek, velky bordel a nutna casta udrzba by se mela predpokladat. 🤷‍♀️😄Zespoda jsou gumove pruhy a neco jako vatelin a ze shora hebky koupelnovo-predlozkovy styl. Vyfotim ho priste do clanku ze vsech stran. 😉
      Pidisroubovak me hrozne bavi. Je porad po ruce, lehky a neni otrava ho vyndavat a zandavat. Parada! 😄👍👍

      Vymazat
    2. Díky za odpověď :-) Já tam kobereček mám, ale ten klasický "hadrový" tkaný. Jako špínu-záchytný je super, ale sháněla jsem něco tmavšího. Tak snad z něho půjdou i piliny a třísky, když se ponese dřevo do krbu :-) Monika H.

      Vymazat
    3. :-))) teď jsem samá tříska, tak já se nad ním někdy oklepu. :-)))

      Vymazat
  2. Jojo, i u nás se doma docela teď prášilo, ale vyřešili jsme to elegantně a celá tahle situace nám docela dost hrála do karet tím, že jsme měli doma veliké množství respirátorů , takže jsme nemuseli lítat nikam do obi nebo tak a prostě jsme si to vzali ze skříně a bylo po problému :-D Mějte se hezky a buďte na sebe opatrní.

    OdpovědětVymazat
  3. Máte to doma opravdu moc pěkné. Hodně se mi líbí, jak kombinujete takové ty retro prvky s těmi moderními technologiemi. Jako ještě mi řekněte, že tam máte větrání systémem rekuperace a fakticky mi spadne brada. Ne, jako vážně je to moc pěkné. Na můj vkus možná trochu moc věcí, jsem spíše minimalista, ale i tak pěkné. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s