Přeskočit na hlavní obsah

15.5.2018 - DIY lustr

Pěkné úterý!

Dnes se citelně ochladilo, už to není na plavky, ale ani na tričko, chce to mikinu, ale pořád žádný déšť. Země nám tu popraskala, vítr ji ještě víc vysušuje. Jediná dobrá věc na tom je, že mě to chladno neláká se venku v plavkách opalovat. Ta špatná věc na tom je, že mě láká vůbec nevylézat z postele. :-))))

Opět jsem přestavěla sedací nábytek v obýváku. V podstatě hledám ideální řešení, kdy to bude vyhovovat všem. Tím, že dorazily kamna, už je musím začít brát v úvahu a nemůžu před ně jen tak postavit gauč. :-)) I když by se to asi hodilo všem. :-))

Když už jsme v tom obýváku... máme tu 5 lustrů. Tedy, pět visících kabelů s objímkou ze stropu. :-)) Nevím, na co jsem myslela, když jsem na podzim ve výprodeji koupila pouze 3 lustry JASSA. Teď už je nikde neseženu a doteď jsem nenašla nic, co by se k nim hodilo...

Mým snem je mít v obýváku velké proutěné lustry. Ale opravdu velké. A to je problém. Jednoduchý, krásný, velký proutěný lustr má Ikea a jmenuje se Sinnerlig...


Je úžasný, že?

Jeho cena je také úžasná... 1.490,-   Tedy... Kdyby mi chyběly jenom ty lustry... asi bych na ně našetřila... i když... 1490 krát pět... :-/ Ale je tu třeba dodělat tolik věcí, které jsou také důležité...

Přemýšlela jsem o tom, jak jsem četla několik komentářů na FB, kde někdo psal, že si nekupuje levné věci, že si raději koupí pár kvalitních designových (= obvykle dost drahých) věcí, se kterými si vystačí. Na otázku, kde na to bere, napsal, že si na ně klidně dlouho šetří.... Představila jsem si, jak si doma svítím svíčkou nebo mobilem a šetřím si na lustry. Zabralo by to roky. :-))) Došlo mi, že tyhle názory si mohou dovolit lidé, kteří to mají doma kompletně hotové. :-) Jinak to prostě nechápu. :-))

Pět lustrů Sinnerlig tedy zatím nebude. Hledala jsem na netu nabídku podobných lustrů. Neexistuje. Pak jsem tedy hledala obří proutěné koše, které bych vykuchala a udělala z nich lustry. Kromě supertěžkých masivních košů na dřevo jsem nenašla lautr nic. Když nepočítám celkem asi 3 kusy v ceně tři tisíce za kus. :-/

Pořád jsem koukala na ty lustry JASSA... Vždycky je lustr složený ze dvou košů spojených sponou. Co takhle.... složit jiné dva koše a spojit je? Začala jsem pátrat po vhodných adeptech. Bude potřeba 10 košů, Takže by koš měl být za dobrou cenu. Také by měl být dostupný, ne na objednávku s placením poštovného.... A vítěz? Koš HEROLD z Jysku! :-
Má průměr 41 cm a výšku 25 cm. Až je k sobě spojím, výsledný lustr bude mít průměr 41 cm a výšku 50 cm. To už je pěkné. :-) Standardně stojí 169,-, teď je dokonce v akci za 135,-. To máme 1.350,- za 10 košů = 5 lustrů. Bohužel, v nejbližším Jysku měli jen 4 kusy světlého Herolda, budu muset ještě jinam. :-)) Také bych tentokrát chtěla, aby to byly plnohodnotné lustry, kdykoliv sundatelné pro výměnu žárovky nebo pro změnu. A jak to udělám? Použiju další komponenty...

Každý, kdo máte doma stínidlo REGOLIT z Ikey víte, že má nahoře drátěný držák s očkem, který zajistí pohodlné pověšení na kabelu...
Je nutné koupit 5 stínidel Regolit za 29,-/ks a použít jejich závěsný systém pro mé nové úžasné koše. Vlastně lustry. :-))

Pozdeji odpoledne...

Takze... kose jsou v akci, tudiz nejsou. Mam jenom 4. Lustry Regolit mam, takze jde se na vec.. :-))

Kos dole vyriznu do nejakeho tvaru, aby mohlo svetlo primo dolu jako u klasickeho lustru. Diky vyztuzim se nabizi trojuhelnik. Druhy kos, ktery bude slouzit jako ten horni, vyriznu ve dne o neco mene. Tam staci, aby se protahla zarovka s objimkou. A protoze nemuzu doma najit bile stahovaci pasky, budu je muset koupit a koupim rovnou bezove, aby vubec nebyly videt, svazu kose plochou tenkou stuhou. Docasne, ale okamzite reseni. :-)

A voila... lustry visi...

Jsou uzasne velke! :-))

Az dosezenu zbyly pocet kusu, vyfotim Vam cely obyvak! ;-)

Mejte se!

Komentáře

  1. Bezva nápad! No s tou výškou stropu si můžete takovou krásu dovolit! My tu teď naopak už dva týdny máme vedro (a já ho fakt nerada)...vše najednou začalo růst a kvést a my se honíme na zahradě každý den pozdě do noci (už je vidět celou noc, juchůů). A makám zase rukama, sice mě bolí jak blázen, ale to nevadí...není sníh, dá se pracovat venku, ať se třeba zase strhnu :D Jinak se musím přiznat, že já jsem přesně ten typ, co radši šetří na drahou věc, než aby kupoval levné. Jsem hodně zatížená na kvalitní materiály a trvanlivost výrobku, nemám ráda levné plasty apod. takže se snažím vybírat a kupovat věci, o kterých vím, že vydrží a nebudu je zase hned zbytečně vyhazovat. Z toho důvodu nenávidím různá provizorní řešení...buď to prostě bude pořádně, nebo vůbec :D Pak není divu, že bydlíme, jak bydlíme :D Ale já radši budu mít pár let kabel ze stropu a peníze stranou na lustr. Je to jiné s rodinou....My jsme doma dva a tak třeba drahé nádobí kupuji po částech...dva talíře a hrnky..příště zas něco dalšího...po částech pak dostávám další věci i jako dárky. Dřív jsem hromadila a snila jsem o tom, že budu mít sady nádobí na každé roční období a každou příležitost...nakonec mám pár různých sad, ale rozhodně ne tolik. Víc je ale využívám..a zároveň si je víc užívám. Stejně je to i s jinými věcmi. Někdo bude tvrdit, že se platí jen značka a dají se koupit i kvalitní levné věci.....ano, ale jak co..a jak která značka. Když člověk ví, které zboží je kvalitní, ta investice se opravdu vyplatí....i to čekání :D Jinak to děláme také tak, že prostě pokud opravdu něco chceme či potřebujeme, koupíme to, ale pak prostě není na něco jiného...a čeká se tam. Ale my rekonstruujeme bez dluhu, takže jsme zvyklí, že jednou peníze jsou a jindy ne..a jsme zvyklí na dlouhé prodlevy, kdy se prostě žádná práce neudělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo :-) Chtela jsem dat papirova stinidla ze stojaci lampy (70 cm vysoka), ale zas tak vysoky strop nemame. :-)))
      Uz makate? Takze zahojeno? To je skvele!!!!
      Ja tentokrat horka moc nevnimam, mame uvnitr domu zimu. Vzdycky vylezu z domu v tlustych ponozkach, teplakach, casto mikine... a venku je hic na plavky. :-)))))) Psi na terase uvareny... :-)))))
      Jsem zvedava, az prijdou klasicka letni vedra, jak bude v dome.
      Jeeee!!! Svetlo v nociiii!!!! To si muzete delat uplne co chcete a kdy chcete! :-)) To je bomba!
      Levne plasty taky nemam rada, i mezi nejlevnejsimi vecmi si vybiram. A musim rict, ze si vzdycky vyberu vec, kterou radi pouzivame radu let. Ted jsem treba probirala skrin a mam nektere veci uz 20 let! :-) Proste nadcasove kousky.
      Proutena kresilka pres inzerat za 400,-/ks mame uz u jidelniho stolu spoustu let, stejne jako nejlevnejsi drevenou zidli Ikea Stefan. Proste me to bavi. :-))
      A taky jsem po rodicich... muj tatka nemuze spat, kdyz neco neni dodelane. :-)))) Proste porad premysli, jak to dodelat i s nizkym rozpoctem. :-)))
      Jo, je to asi jine s detmi a bez... bez deti jsem si kupovala temer co jsem chtela (take z te doby mam nejvic nadobi a obleceni). A vlastne vsechno zalezelo na me... ted je to jine...
      No, to je ono! :-))) Potrebuju tak 16 ks od kazdeho druhu, takze si to nejak neumim predstavit. A to nam jeste kolikrat nevyjdou talire. :-)))
      Myslim, ze co se tyce kvality a znacky, ridime se tim jenom pri vyberu aut. :-))
      A elektroniky.
      Mate to ale idealni. Kdybych rekonstruovala bez dluhu, bylo by to jine... a nebo mozna ne... mozna bych chytila po roce nervy... :-)))))))) Jsem hrozna! :-))))))))

      Vymazat
    2. Já myslím, že jsou věci, které třeba ani nemá smysl kupovat drahé..kolikrát je kvalita stejná, mnohdy dokonce stejný výrobce, jen dodává různým řetězcům nebo vyrábí speciální várku pro určitou značku...nebo když jde o stejný materiál, jakože je např. židle ze dřeva...tak pak vybíráte akorát kvalitu zpracování a design. Jinak borovice je borovice a vyšší částka na cenovce z ní dub neudělá. Chce to umět nakupovat, což vy evidentně umíte :) Já rozhodně nejsem fanoušek všech těch skandi značek, a z těch "ikonických" (jak pro koho) věcí nemám fakt asi nic. Já jsem srdcem, povahou i duší Finka a my máme své ikony. Je to trochu i o národní hrdosti a snaze podporovat vlastní průmysl a značky. Do toho kvalita, tradice, a finská idea, že design je k tomu, aby nejen lahodil oku, ale hlavně sloužil při každodenním užívání. Proto si netroufám motat se do diskusí o "pravém skandi" a jeho trendech. Skandinávská mentalita je mi popravdě dost cizí. Finové jsou lidštější, skromnější, upřímnější a neuvěřitelně hrdí na jakýkoliv úspěch. Jsou tak nějak uvěřitelnější...a myslím, že se to odráží právě i v designu. Třeba to nejsou takové "ikony" jako někteří Švédi, či Dánové...ale ve skutečnosti je to jedině dobře. Některé značky tu vyrábí třeba i přes 60 let výrobky stejného designu. Jsou prostě tak nadčasové, že je o ně zájem i po takové době. To víte, koupila bych kdeco..ale učím se trochu omezovat..a hlavně ve dvou lidech, kdy návštěvy k nám opravdu nechodí, nepotřebujeme ani žádné extra slavnostní vybavení apod. S rekonstrukcí je to tak, jak to je...samozřejmě bych si přála mít hotovo, ale přiznám se, že po dokončení kuchyně, se mě trochu zmocnila panika, protože mi došlo, že to třeba taky jednou doděláme, a co jako budu plánovat a zařizovat pak? :D Já jsem perfekcionista a tenhle projekt mi posouvá hranice komfortu o stakilometry každý rok. Učím se nebrat věci až tak moc vážně. Už vůbec fakt, že jde o starý dům, navíc dřevostavbu, je výzva. Tím spíš při způsobu, jakým opravujeme. Bylo by jednodušší udělat z toho domu novostavbu..pohodlnější..a o hodně levnější. Jenže proč pak kupovat starý dům. Pravda ale je, že s naším financováním bychom jen těžko stavěli nový :D Jako jeden rok placka, další rok pár řad zdí.....za deset let bychom to možná dopracovali ke střeše :D

      Vymazat
    3. Terzo dobry den, jak vas tak ctu (uz po nekolikate) ..... rikam si, jestli taky nekde mate nejake fotky vaseho domu?...protoze pisete velmi poutave a zajimave :)

      Vymazat
    4. Dobry den, jee..moc dekuji. Fotky mam aktualne pouze na facebooku, pokud tam chodite...najdete me pod zde uvedenym jmenem..

      Vymazat
    5. Diky. Moc rada se podivam :)

      Vymazat
    6. Terez, s tou borovicí a dubem jste mě pobavila. :-))) Absolutní pravda. :-)))
      Já právě také ne. Nemám doma nic "ikonického", asi jsem tak trochu finka. :-) Musím ale přiznat, že moji snahu nekoupit toho víc vždycky krotí peněženka. :-))) Zkusila jsem chvíli žít se spoustou věcí v pytlích, některé mi nechyběly, některé hodně, a tak jsem toho hodně vyřadila (=rozdala, prodala). Je to prostě osvobozující, nemít tolik věcí. Jen v šatní skříni by toho klidně mohlo být víc. :-))))
      Často o tom přemýšlím, co bych dělala, kdybych měla "hotovo"... je tam ta možnost, že začnu postupně měnit hotové :-))), také bych asi víc četla knížky (vlastně bych zas konečně začala číst jako dřív) a rozhodně bych měla víc času na práci... taky bych se začala (ku prospěchu všem) malovat a hezky oblékat... :-)))))) Teď, při výjezdu z domu, akorát oloupu barvu z obličeje a brýlí a jedu. :-)))
      :-))))) hodně domů taky za rekonstrukci nestojí a je lepší z nich udělat novostavbu. :-))) Ale ten Váš... to je prostě krása... stojí za každou minutu, kterou mu věnujete a děláte to krásně. Měli byste tam pořád zvát návštěvy a hrozně se chubit, je to uvnitř prostě úplně dokonalé!!!! ♥♥♥

      Vymazat
  2. já říkám: když je člověk chudej, musí být šikovnej :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, opět krásný a inspirující článek, mám to podobně jako vy i jako Tereza. Doteď sháním židle a ani nechtějte vědět, jaké zatím mám :-) Jak píšete většinou nejsem schopna našetřit větší částku najednou, protože zkrátka není vše hotovo a ani nebude, ale žárovky v obyváků mi ani tak nevadí je to takové malé Skandi :-) Takže my buď tvoříme sami hodně sháníme a renovujeme starý, ale kvalitní nábytek a nebo čekáme až našetříme. Terezka píše o značkách a kvalitě, tak to mám různě. Co se týká nádobí oblíbila jsem si bílou co nejde rozbit kupuji i dražší a kvalitní, ale skleničky a hrníčky opravdu Ikea a Pepko za pár korun, protože vše drahé už jsem rozbila a to za pár korun paradoxně drží :-) Ale jsou věci, do kterých jsme opravdu hodně investovali a opravdu se vyplatilo :-) Co opravdu nejsem, tak sběrač cetek za pár korun, jídelní sadu mám jednu, stále doplňuji a druhou po rodičích na zahradu. Teď jsem vyhodila staré hrnky a zbytečností a vyčistila si tím svůj prostor :-)

      Vymazat
    2. Děkuju moc! :-)
      :-)))) teď nám ten scandi industriál pěkně nahrává, co? :-))) Neomítnuté zdi, žárovky na kabelech, .... :-)))))
      To je ale pravda... to levné prostě vydrží déle... to drahé, co se člověk bojí vzít do ruky, dřív nebo později prostě rozbije. :-)))
      Do kterých věcí třeba hodně investujete? Jezdím tu teď okem po domě, co by se tak vyplatilo dražší... u nás asi raději nic... :-))))

      Vymazat
    3. Investovali jsme hodně do podlah a oken, tam jsme opravdu nešetřili, trochu se přiznám mám docela problém s nábytkem, nějak mě nenadchla bílá a už vůbec ne dřevotříska, takže máme starý masivní ikea a já se ho nehodlám vzdát snažím se zakomponovat modernu. Jinak jsem zjistila, že již 10 let zůstává můj vkus neměnný až na pár maličkosti :-) no zařizujeme pomalu trochu jsem se od skandi odchýlila už tím tmavým dřevem v ořechu viz šedá kuchyň s ořech deskou :-)

      Vymazat
  3. Dobry den,nevite,daji se jeste koupit ty kose?

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné inspirace. Na poslední fotografii mne zaujaly stropní světla, které mám moc ráda. Obecně se mi líbí i stojací lampy a vlastně lampy všeho druhu. Dost ráda nakupuji světla. Můj byt je velice prosvětlený a v kombinaci s vhodně vybranými květinami to tvoří nádhernou atmosféru :-) Nakupuji ráda zde stojací lampy , tak mrkněte :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nééé, to jsem neměla vidět! :-)) Teď budu mít depku, co všechno potřebuju. :-)))

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s