Přeskočit na hlavní obsah

23.5.2018 - Je prostě krásně...

Krásnou středu!

Venku je prostě každý den krásně a nějak ty dny rychle utíkají...

Toník už se ve škole neučí a jezdí všichni po výletech (rekonstruují jim školu), holky tráví ve školce hraním na zahradě, psi celé dny spí střídavě na terase (kde se vždycky uvaří) a v obýváku (kde se zase zchladí) a já se snažím zase udělat, co se dá. Vždycky, když konečně uklidím, doveze se další várka věcí uložených jinde a rázem je zas všude všechno. :-/

O víkendu měli přijet moji rodiče. Celý dům jsem uklidila, vyklidila, uspořádala a co nejvíc vybílila. Ještě mě toho hodně čeká, teď se chystám na chodbu u ložnic, která se krásně sjednotí a prosvítí, až bude hotová. Chtěla bych tam pak mít gallery wall. Jinam se nevejde. :-))) Po zkušenosti s gallery wall v ložnici v minulém domě, kdy rámečky na zdi nevydržely rovně ani dva dny, jsem se rozhodla dát je na poličky a to přímo k tomu určené... Poličky MOSSLANDA z Ikea:


Je dlouhá 115 cm  a stojí 149,-. Bude jich potřeba hodně, chodba je dlouhá kolem 7 metrů, ale rámečky budou uspořádané a bude je možné různě měnit a doplňovat. Rozhodně budou rámečky jen v horní polovině zdí, abych předešla jejich shazování při dětských honičkách. Chodba má minimální šířku 150 cm, v zadní části je kolem dvou metrů, protože tam plánuji ještě šicí koutek a skříň na špinavé prádlo, jejíž centrální umístění by mělo všem usnadnit jeho uklízení. Bude to klasický vysoký rám PAX se šířkou 50 cm, hloubku zvolím podle potřeby, s policemi. Na každé polici bude jeden druh špinavého prádla - bílé, černé, barevné, ručníky, dětské.... Pokud bude z polic vypadávat, což se klidně může stát :-)), navrtám na kraj polic ještě dřívka jako zábradlíčka. Dveře pak zvolím klasická bílá BERGSBO. Ty miluju asi úplně nejvíc.
A černé úchytky, které jsou všude po domě, HEDRA:
Ony jsou tedy antracitové, ale v reálu jsou opravdu tmavé... Když tak koukám, mají nové typy úchytek a tyhle jsou také velmi zajímavé...
Jmenují se EDVALLA.

A nebo dám úplně obyčejné bílé dveře s koženými úchytkami OSTERNAS, o které se nikdo nebouchne a lépe se mi budou dveře otírat...
Kdo ví...

Koutek na šití tak jenoznačný není. Původní plán umístit to vše do skříně, širokého a hlubokého PAXu, kterou vždycky při nepoužívání krásně zavřu a uklidím, mi narušuje nabídka hezkých stolků. :-)) Bylo by lákavé už teď navrtat nějaké police nebo kuchyňské skříňky s bílýma dvířkama, do nich dát věci na šití (a zbavit se tu několika pytlů) a dolu postavit hezký stolek a začít šít... Skříň PAX samozřejmě čeká na finální povrch podlah. Kupovat teď velké těžké věci je budoucí sebevražda při dokončování podlah. Už teď mám osypky z vyklízení. Ale skříňky nebo police nikam nemusí a stolek přenesu raz dva... :-)))) Nevím, co roupama, že? :-)))

Bylo by to stejně jen řešení "na teď", protože odhalený šicí stroj se nekamarádí s prachem, musela bych řešit nějaký potah (viděla jsem pěkné, ušité, na netu) a děti by to lákalo... ta skříň je prostě pořád nejpraktičtější nápad.

V sobotu tedy mí rodiče dorazili jako vždy později než jsem čekala :-)), ale hned po příjezdu jsem se dozvěděla, že je dnes královská svatba. Těšila jsem se, že to uvidím, je to prostě událost, ať chcete nebo ne, ale při tom shonu mi to vypadlo. Když jsem to spustila na you.tube, akorát přijížděla nevěsta. Dívali jsme se všichni. Holky sledovaly krásnou nevěstu a malé holčičky v bílých šatech s věnečky a byly nadšené. Byla to krásná podívaná...


A oficiální fotky jsou nádherné. Uvolněné, radostné a pro mě velmi stylové. Meghan měla nádherné jednoduché šaty a šperky, což mám moc ráda.

Na královských svatbách se naše rodina vždycky zaměřuje na dámské klobouky. Milujeme je. Pořád čekáme na tu svatbu v rodině, kde si všichny ty klobouky vezmeme. :-)) Snad se brzy dočkáme a začne kloboukové šílenství. :-)))

Taťka využil nekonečného proslovu při obřadu a šel pokládat dlažbu do koupelny. Dobře, trvalo to déle než proslovy, ale do večera to celkem stihnul...


Pak navrtal poličky v kuchyni, která byla najednou úplně jiná a úžasná.... ♥♥♥♥



Já s mamkou a mladší sestrou jsme zatím grilovaly. Teda hlavně mamka, já připravovala a prostírala stůl venku.




Příští víkend zase přijedou a doděláme spáry na zemi v koupelně a konečně v kuchyni. V plánu je teď dokončení předsíně, to znamená položení dlažby a obložení zdí bílými palubkami, navrtání černých háčků na bundy, bílých botníků a na ně dám asi dřevěnou desku, abych to nějak rozbila... Samozřejmě stále je ve hře zprovoznění druhého záchodu v hlavní koupelně, kde je připravena dlažba na podlahu a do sprchového koutu, vana, vanička, záchod a žebříkové topení. Umyvadla a skříňky jsem ještě nekoupila. Tady je lákavé to, že je vše nakoupeno a "stačí namontovat".

Zvolila jsem pokládku dlažby do předsíně z toho důvodu, že je to vlastně nejnamáhanější část domu. Lino by vydrželo pouze nějaký čas a jakýmkoliv následným výměnám bych se chtěla vyhnout. Ráda bych pokračovala stejnou dlažbou jako je v koupelně, ale opravdu vážně zvažuji, jestli chci něco, na čem bude úplně všechno vidět. :-))) Je léto, sucho, vypadá to dobře, ale představte si to bahno od podzimu do jara. Myslím, že mě nezachrání ani moje záliba ve velkých rohožkách. :-)))

Druhou možností je použít připravenou dlažbu do koupelny... retro mozaika je dostatečně strakatá na schování kde čeho, mohlo by to být praktické... Ale asi bych nejdřív měla vyzkoušet, jestli s dlažbou na zemi vůbec otevřeme vchodové dveře, že? :-)))))

Tak pěkné opalování! ;-)






Komentáře

  1. Konečně :D novinky...kuchyň je absolutně nejkrásnější! Haha, mám dlažbu a také se vyžívám v rohožkách, to mě pobavilo. Svatba byla pohádková-zúrodňovali jsme úhor nad domem a došel olej do zušlechťovátoru-manžel ho jel koupit a já se zatím mrkla na obřad...když přijel, tak se mi smál, proč tu bulim-prozradily mě proužky na zaprášeným obličeji :D Dojalo mě to...Musim si doopálit kšandy od montérek a nohy od holinek dolů...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo a ještě...já mám předchůdce Kallax regálu - 8 okýnek a k tomu desku stolu s nohama, v okýnkách mám krabice s látkama pod stolem a dvířka nad stolem-4 a 4, do okýnka s dvířkama nacpu stroj, žehličku a krabičky s niťěma...

      Vymazat
    2. Dekuju, Hani! ♡ Jsem z kuchyne nadsena! Porad se na ni koukam a zurive uklizim nadobi, aby byla porad uzasna. :-)))
      Hani a pomahaji ty rohozky? :-))))
      :-)))))) To je hezkeee... ja si tu svatbu jeste vcera pustila jednou. :-))))) Pekne sama doma, abych si to uzila... :-))))
      :-D Tak nohy pujdou snadno, ale ty ksandy uz pujdou hur. :-D Taky vzdycky na venkovni prace mam problem s vyberem vhodneho opalovaciho obleceni. :-))) Uz chapu lidi na chatach, jak sekaji zahradu v plavkach. :-)) Jeste se tak nestydet...
      Ta deska s Expeditem se mi vzdycky moc libila. Popravde, nenapadlo by me, ze se sici stroj vejde do okynka. :-) Dobry tip! ;-)
      Jen jsem limitovana delkou zdi a nutnosti skrine na spinave pradlo... musim to zmerit... :-)

      Vymazat
    3. Ahaaa! :-) Koukala jsem na nej a vypada dobre. ;-)
      Zrovna si siju saty a asi by se mi do Expeditu vesel... :-)))

      Vymazat
  2. Ja vedela, ze jsou i jini "blazni", kteri si daji sici koutek do skrine :-D Zavre se a je to. Vzhledem k nasemu nedostatku mista mam prideleny jeden dil Paxu v synove budoucim pokojicku :-) a i se svetlem, uz se na to moc tesim. A zavidim vam strasne tu kuchyn, my ted mame jednu jobovku za druhou a kdo vi, kdy bude ta nase hotova a funkcni...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je to genialni, ze Anet! :-)))
      Nejvic me prava laka moznost nechat rozdelanou praci a pritom to jenom zavrit a mit uklizeno. Doted jsem sila na jidelnim stole a pokazde musela co nejdriv uklidit. Nejen kvuli jidlu, ale nemohla jsem na to koukat. :-)
      Ja uz mam prave pripravene zasuvky na lampicku i stroj. :-)))) Proste staci koupit skrin. Tedy hned po podlahach... :-/
      Anet vydrzte, vzdycky se to vsechno musi nejdriv po..., nez to nakonec vyjde. ;-)

      Vymazat
    2. Prave, jedine misto v pokojiku a musela bych vse uklizet, aby mi to nerozhrabal, tak jen zavru a asi zajistim dvere a bude. I ty skrine uz mam, jen to neni na poradu dne :-) takze fandim skrinove variante :-)

      Vymazat
    3. Anet, ja ji taky fandim, je to opravdu prakticke.
      Chtela jsem to i v pc variante, ale trochu jsem to pozmenila kvuli pracce umistene vedle. Budu mit takovy pracovni trojuhelnik pc - pracka - sici stroj. :-))))

      Vymazat
  3. Ty poličky nad linkou jsou fakt parádní!!! Už jsem přemýšlela nad uzavřenou variantou vzhledem k prášení, ale tohle mě zas navnadilo... :) Jen já si ještě počkám pár týdnů (měsíců?) až po omítkách... A dlažba v koupelně vypadá taky moc hezky, i když nejsem moc fanoušek kombinací "dlažba jako dřevo" nebo "sádra jako cihly" atd. :) No ale praktičnost někdy vyhraje... U nás do chodby pořád váhám nad materiálem, dlažba je na mě moc studená, lino moc umělé, dřevo moc choulostivé... No něco budu must oželet :) A můžu se zeptat, jaký máte dřez? Váhám nad Domsjo nebo něčím s odkapávačem, nerez nebo granit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju, Terez! :-) Myslim, ze by se tam skrinky ani nehodily.
      No...s tim prachem to vesely neni... :-/ Zbytek domu pozaviram a snad 2 police zvladnu udrzovat. :-))))
      Omitky schnou 14 dni, je hic, to bude rychle. ;-)
      Diky. :-) Ja prave nemam rada dlazbu obecne. :-)) Ale kdyz trochu vypada jako drevo, jsem ochotna ji snest. :-)) Nemela bych ani obklady na zdi a v kuchyni take ne, kdyby nezacali delat tak uzasne retro mozaiky. :-))))
      To je presny! :-)))) Ono se do te chodby skoro nic nehodi! :-))))
      Mam co nejvetsi nerez drez z Ikey, bez odkapavace. S odkapavacem byly drezy vzdycky mensi a me se nechce myt hrnce a plechy ve vane. :-))) Jako odkapavac mam tac/podnos vzdy sladeny s aktualni vyzdobou (mam jich nekolik na cely rok). I kdyz se nerez drez treba casem poskrabe, nemusim se bat, kdyz mi v nem neco upadne, slit do nej vrouci vodu a vzapeti vysypat led atd. Proste je to stara dobra klasika, ktera drzi. ;-)

      Vymazat
  4. Mcontnamcon-se Mike Walton download
    kingzomlingflav

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem matka samoživitelka a pečuji o naše rodinné zahradní jezírko. S kvalitní filtrací našeho jezírka se snažím poskytnout svým dětem krásné prostředí k odpočinku. I když se snažím šetřit, vím, že investice do zdraví našeho jezírka je pro nás klíčová.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s