Přeskočit na hlavní obsah

17.1.2019 - Obrazy

Pěknou sobotu!

Celé čtvrteční dopoledne bylo nádherné jaro, ale asi od 12. hodiny přišla apokalypsa, pršelo, foukal studený vítr, byla skoro tma, nebe zamračené a mě byla zima jen při pohledu z okna... V pátek se to moc nezlepšílo, ale ráno bylo nádherně bílo. Většina republiky si sice na silnicích slušně zabruslila, ale tady bylo úžasně. Tohle počasí mě vždycky utvrdí v tom, že dělám dobře, že dávám děti do nejbližší školy a školky. Dojíždění kamkoliv dál je často sebevražda. Ale ten kiláček vždycky nějak dosáňkujem, popřípadě necháme auto u cesty a dojdeme to. Nebo... vůbec nevyjedem a zůstaneme doma. :-))))

Dneska je od rána nádherně slunečno, už kolem desáté večer bylo úplně jasno, svítil měsíc téměř v úplňku a nebe bylo plné hvězd. Mobil mi ukazoval, že je v Berouně -8 stupňů, tady u nás je obvykle ještě o dva až čtyři stupně méně. Všude je námraza, ale louka nad námi namrzlá není. Jižní svah je prohřátý, i když těsně u domu máme úplně mrazivě bílou trávu. 

Před pár dny jsem si s Indíkem vyrazila do Obi. Úhledně jezdil v košíku a prošli jsme se spolu křížem krážem. Několik lidí se mě tradičně zeptalo, ve kterém oddělení mají takovéhle psy, tak vždycky říkám, že ve zlevněném. :-)) Jela jsem si pro sušák na prádlo. Měli ho v akci za 199,-, což bylo široko-daleko nejlevnější. Suším prádlo venku, takže občas sušák ve větru pár přemetů udělá, nemá smysl kupovat dražší kusy... poletí úplně stejně jako ty levnější. :-))) Jestli si říkáte, proč si nekoupím ten obrácený deštník zapíchnutý do země, tak proto, že - nevím, jestli se to stává jenom Vám, ale - pokaždé, když  pověsím prádlo, tak prší nebo sněží. Tedy... začne hned, jak ho vyndám ven. Takže se snažím sušáky cpát co nejvíc k domu, aby malý přesah střechy vysoko v oblacích (myslím, že je to jenom psychická jistota, že vlastně vůbec nepomůže) zajistil alespoň malou ochranu před deštěm. Občas to vyjde, když prší jiným směrem, jinak pravidelně ometám sníh z prádla nebo čekám dalších pět dní, než to zmoklé prádlo uschne. Jo a taky potřebuju ten sušák s prádlem dát vždycky doschnout domů a také ho doma sklidit. S napevno ukotveným sušákem tyhle všechny věci nejdou.

Možná Vás napadá, proč už si konečně nekoupím sušičku... :-)) Popravdě... asi si ji nekoupím nikdy. Spočítali jsme si, že pokud topíme na nejnižší stupeň (což dává komfortní teplotu v domě 20-21 stupňů při počasí do cca -15, tak nás stojí elektřina kolem deseti tisíc měsíčně. Ano, máme správný tarif. Takže pořídit si sušičku - další elektrospotřebič - se mi opravdu nechce. Jela by denně, vlastně nekolikrát denně... a já bych jen přemýšlela, jak bude vypadat další vyúčtování... Dokud se dá bez ní žít, pravda, lehce nepohodlně, obejdu se bez ní. Což se ale nedá říct o myčce, která mi chybí několikrát denně. :-))) A bez ní žít opravdu nehodlám. :-)))

Ale abych se konečně dostala k tématu... konečně jsem zarámovala plakáty z letošního výprodeje Ikea. Obdivovala jsem je už dlouho předtím a když je zlevnili za 29,-/2ks, koupila je hned 2x. Na obou je samozřejmě les. Něco, co se nikdy neokouká a nikdy nevyjde z módy. A jsou černobílé.







Hodí se k nám úplně maximálně a já na ně pořád koukám. Skvěle doplnily stávající obrazy, nijak je nezastínily, prostě harmonie. :-)

Slunce mi tu nemilosrdně ukazuje špinavá skla - také tak milujete, když Vám děti koulují okna? Takže já se zvedám, jdu umýt nádobí (jupííí) a snad přetáhnu i dvě okna, než se vrátí manžel s dětmi z nákupu. Dnes máme milované karbanátky, které můj muž umí nejlíp na světě (nikdy jsem je moc nemusela, ale od té doby, co je složení maso a česnek, ujíždim na nich víc než na čokoládě), doufám, že si tu nálož do zítřka zase nesníme a užijeme si je dva dny. :-))

Také připravuju na příští víkend Toníkovi oslavu k 8.narozeninám, ale to Vám napíšu příště. ;-)

Užijte si nádherný slunečný víkend!

Komentáře

  1. Ehm, kupte si raději tepelné čerpadlo, el. měsíčně 3 000 kč i se sušičkou, svícením a vším...topit se může na kalhotkovou teplotu nonstop. Můj čas je drahý, takže místo mě maká sušička :D Obrázky krásné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ja na ty cerpadla koukala a jejich kratka zivotnost mi spis pripada jako predplaceni si levne elektriny a ne faktickou usporu. Ale treba jsem koukala jen na spatne typy... 🤔

      Vymazat
    2. Stroj jako kazdy jiny, kdyz neco odejde, vymeni se soucastka. Mame a slape perfektně...nechte si udelat nezavislou nabidku...nekoukejte na predrazene velkofirmy, tam se platí za znacku. Kdyztak muzu poslat kontakt :)

      Vymazat
    3. To bude asi nejjednodušší... :-) Když se v tom člověk moc nevyzná, reference je k nezaplacení. Budu ráda za kontakt. ;-)

      Vymazat
    4. https://ecowatt-eu.eu/kontakt/ mají pěkně vypsané reference, stačí zaslat poptávku na kalkulaci, vyšlou technika :)

      Vymazat
    5. Děkuju moc, Hani, ukládám si. ;-)

      Vymazat
  2. 10tis?Jako vazne? Vzdyt to je vic nez ve starych domech... Kde ty uniky mate? Strexha, okna, dvere, budete zateplovat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slávko, nevím, topíme na minimum, na míň už kotel nejede, je to jeho nejnižší hodnota, máme tu 20 - 21 stupňů, v největších mrazech si kotel na chvilku vždycky přihodí druhý stupeň, ale fakt minimálně (těch stupňů je tam asi 8), jde asi o to, že vytápíme podlahovou plochu skoro 170 m2. Těžko říct...

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s