Přeskočit na hlavní obsah

14.1.2019 - Nová dvířka v jídelně

Pěkné pondělí!

Sníh už roztál, celou noc bičoval náš dům vydatný déšť, ráno bylo 1,5 stupně a přesto byly dveře u auta přimrzlé a námraza na předním skle nešla ani oškrábat. Viděla jsem jen lehce nalevo před sebe, děti měly za úkol po cestě do školy a školky hlásit lidi u silnice. :-))) Také je takhle za jízdy zaměstnáváte? Za normálních okolností mají hlásit jen policejní auta, ale když není vidět z auta, hodí se i jiné věci. :-))))

V pátek dopoledne jsem si ve sněhové kalamitě vyrazila přes polovinu Prahy do Průhonic, kde jsem měla předání dvířek přes inzerát. Vzala jsem sebou Indíka, protože by stejně doma brečel, a také proto, že když chrápe celý den, nudí se v noci. Takže se ho přes den snažím utahat čímkoliv.

Z cesty jsem měla celkem obavy jak díky počasí, tak i díky tomu, že byl pátek. Navíc už jsem tam nejela několik let a obavy z toho, že všechno bude jinak, byly na místě. Nakonec byly silnice příjemně volné, na místo jsem dorazila 4 minuty před domluveným časem, vše jsem snadno naložila, pán byl ochotný a předal mi dvířka jako nová pečlivě zabalená do původního kartonu.

Hned po příjezdu domů jsem se vrhla na montáž dvířek. Znamenalo to postupně vyndat veškerý obsah z polic, ty posunout výš nebo níž podle pantů dvířek, otřít tunu prachu :-)) a pěkně to tam vyskládat a naaranžovat. Pak už jen přidělat dvířka a bylo hotovo. Dvířka ale potřebovala seřídit, protože někde byla u sebe tak blízko, že drhla... a občas nějaká police trčela trochu do prostoru, protože skříňka už je trochu křivá. Snad tím stěhováním, možná ji i trochu přetěžuju... druhá sada talířů po 16 kusech není zrovna lehká.







Seřízení ale nechávám na manželovi. Ne proto, že bych to neuměla, ale vyloženě mě to nebaví. :-)) Manžel si s tím hraje takovým způsobem, že si říkám, jestli je vážně nutné to ještě upravovat, vždyť tam to dělal před chvílí, vždyť to není vidět, ježiši, proč zase rovná tyhle dvířka? :-)))) Takže pak je to opravdu tak perfektní, jak to jenom jde. Ale manžel stavěl s dětmi iglů na louce nad domem, takže jsem myla hory nádobí na lince a sledovala, jak tam děti vozí sníh na bobech. Nakonec tam ještě běhali s baterkama a čelovkou a přišli v naprosté tmě po šesté večer.






V sobotu ráno jsem jen tak nadhodila, že by to chtělo navrtat úchytky. Pak se koukalo na film, nebyl čas, teď né, teď budeme jíst, teď si dáme kafe, teď? .... Vzala jsem šroubovačku a šla na věc.

Připravila jsem si správný vrták a přemýšlela, jak nejrychleji rozměřit úchytky. Dělám všechno podle oka, ale tohle jsem neriskla. Přece jenom... bude na to koukat každá návštěva, taťka si mou práci také jistě prohlédne... nemůžu to tak zfušovat... Utrhla jsem papírek z bločku na vzkazy, přiložila do rohu dvířek a tam, kde by se mi líbila úchytka jsem si udělala díru jehlicí na špíz. :-)) Toť má šablona za 4 sekundy. :-)) Tužkou jsem si udělala body na každá dvířka a jako první vrtala ty dolní, kde případný úlet nebude tak bít do očí. Povedlo se... Skvělé, tak další... A bylo hotovo. 5 minut práce čistého času. Ode dneška už se ničeho nebojím... :-))





Od neděle s Am navlíkáme korálky... Jsou to ty z Ikey, obří dóza plná korálků, které vůbec neubývají. Mají je ve dvou typech: syté zářivé barvy s červeným víčkem nebo pastelové se zeleným. Sáhla jsem po těch druhých, zaplatila 129,-, v sobotu večer na Šestce koupila konečně 30 metrů kloboukové gumičky a šly jsme na to. :-)





A protože už je večer, mezitím jsem zase musela stihnout milion věcí, které absolutně nejsou vidět, venku je jasno, nebe plné hvězd, všude je bílo po odpolední vánici a děti už spí, jdu také, protože i přes slušnou únavu jsem v noci na dnešek nějak nemohla spát... to už se mi dlouho nestalo. Myslím, že dneska s tím mít problém nebudu. :-))

Dobrou noc! ;-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s