Přeskočit na hlavní obsah

8.1.2019 - Bílá, bílá, bílá... a trochu šedé

Pěkné úterý!

Také máte bahno? :-)) Tady fouká vítr, honí se mraky, předchozí dny vždy krásnou ranní námrazu a sněhem pocukrovanou krajinu smyl celodenní déšť, takže z ranní zimní pohádky vždycky zbyl hnědý hnus... Tenhle rok se opravdu těším na zahradní sezónu. Příští zimu už hodlám koukat na zelené dřeviny.

Já tu bílim, kde se dá, už mám hotovou chodbu u dětských pokojů, část velké koupelny (najednou je tam zase víc světla) a přetáhla jsem i část ložnice, protože 1 vrstva nikdy nestačí a prosvítající cihly vytváří nažloutlé fleky.

Děti už mají v pokojích zase jako v chlévě, po novoročním úklidu ani památky, snad jen ten nábytek zůstal na svém novém místě. Gauč má pár nových fleků od bahna, to jak se na něj sápe pes, když přijde ze zahrady. On tam má zákaz, ale stejně se cpe aspoň co nejblíž k nám, takže je veškerý sedací nábytek lemovaný slintama a bahnem. Zase začínám s láskou vzpomínat na kožené gauče. I když byly studené, na naší "horské chatě" o to víc, jejich údržba rovnající se otření vlhčeným ubrouskem pro děti byla bezkonkurenční.

Takže tu teď poslouchám vánoční Gwen Stefani a její: "You make it feel like christmas", vysvětluju kamarádce po vocapu, co to jsou roupy, které jsou od prosince ve školce a naše Ama je má od pátku, tak se tu od včerejška všichni vesele odčervujeme, dopíjim kávu v posledních minutách klidu a za chvíli letím pro děti. Začalo lejt ještě víc, s láskou vzpomínám na suchou hlínu na zahradě, škrábu se ve vlasech a tajně doufám, že to nejsou vši, jejichž výstraha na dveřích školky mě děsí už rok a půl. Nechápu, kde to lidi pořád berou, kam chodí, jak žijí... Za celou dobu, co jsme byli doma = nenavštěvovali žádná výchovná zařízení, jsme měli maximálně 2x do roka rýmu. Neštovice jsme se pokusili neúspěšně chytit už 5x. Ale to, co si užíváme návštěvou školky (ve škole už si ty děti obvykle myjou ruce, takže tam to řádí méně) je tedy síla. Na naše poměry, samozřejmě. :-)) Mít za sebou x pobytů v nemocnici a bůhví co ještě, asi bychom nad roupy mávli rukou.

A tak samýma roupama nevíme, co dřív. :-))))

Tak tady kus koupelny... musim pro další zakrývací igelit, cáká to na všechny strany... :-)))


Už dřív jsme se bavili, že některé barvy necákají. Když jsem si představila, jakým způsobem mi mizí ten 18kilový kýbl barvy - obvykle vyjde tak na 2 zdi a pak to chce ale ještě jednu vrstvu - tak si nedokážu představit kupovat standardní barvu. Tím myslím barvu vyhlášenou, chválenou, značkovou, kde kyblíček stojí 600,-. Moje barva je hustá, taková pudinková, výborně zaplácne spáry, kryje, a stojí v Obi 199,- za 18 kilo. Ještě mají 40kilovou za 399,-. Tu ale nekupuju, protože by mě její dopravení domů stálo všechny síly. :-)) A ještě přece musím vymalovat. :-)))

Pošilhávám teď po dvířkách na skříň do jídelny, kde už mě nebaví mýt každý kousek před jeho použitím a taky mě nebaví ten chaos tam... :-)) Jestli se mi to podaří ukořistit přes inzerát (jestli mi prodávající odepíše), tak zítra uklízím a fotím. ;-)

Jo a urvala jsem taky přes inzerát křesílko na terasu. Je světle šedé, stálo stovku (nové 600) a je úžasné. Mám už dvě bílé a drží jak židovská víra. Na rozdíl od židlí s umělým výpletem z Jysku, které děti v létě prošláply při honičce po židlích kolem stolu. :-/


Letos šetřím na svůj sen - bílá plastová křesílka z Ikey, které miluju už tolik let a nezbývá než doufat, že je letos budou mít opět v nabídce a já budu mít šanci si je koupit, i když se mi jejich cena vůbec nelíbí. :-)) Ale vím, že to je kvalita a že je budu milovat a moci si užívat spoustu let. A to stojí za to. Tohle jsou ta správná křesla pro nás. MI-LU-JU!!!






Taky se nebudou do toho štěrku bořit jako židle na tenkých nohách. A dají se přirazit k jídelnímu stolu.... takžéééé... kolik jich budu potřebovat? No hodně... :-)))

Šla bych natírat plotové sloupky na zeleno... Ale v tom dešti by to nemělo ten správný efekt... Těším se na zahradní sezónu! Tak strašně moc!

Mějte se, nekoukejte moc z okna (je to příšerný), zapalte si svíčku, ať taky něco vidíte, protože už teď v 15:20 je tma jako v pytli, a já běžím pro děti.

Komentáře

  1. Leje...kochám se u Starkl.cz a objednala jsem si cibuloviny, tak si fantazíruju, co mi kde z jara pokvete, aby mi mezičas utekl :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluju Starkla! Zase chci objednat ten jeho kvetoucí živý plot! Je úplně boží! A Sakuru a trávy a .... a.... a.... :-))) Musim taky začít plánvat. :-)))

      Vymazat
    2. Včera pustili eshop a prvnich 1000 ma dopravu zdarma :D katalog mám na cestě poštou

      Vymazat
  2. Tak ta bílá vypadá hodně pěkně. :) Ale my jsme neobjednávali u Starkla, ale u SVIS. Měli tam tenkrát nějaké akce a levnou dopravu. Navíc všechno bylo skladem, což se bohužel o Starklovi říct nedalo. :) A taky nám teda víc seděl designem a celkově tím vzhledem. Prostě se nám líbil více. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s