Přeskočit na hlavní obsah

15.10.2019 - Předsíň, ložnice a přípravy

Pěkné úterý!

Včera byl nádherný podzim, kdy ozářené stromy s barevnými listy byly jak vystřižené ze všech nádherných fotek o podzimu. Byla to pastva pro oči trvající vlastně už od víkendu. Dneska to bylo na zapálení svíček už po ránu, tlustý svetr a peřinu celý den. Překvapilo mě, že máme doma přes 20 stupňů, tipovala jsem tak 17. :-)) V tom pochmurném dni měl člověk prostě pocit, že je zima mnohem větší.

Já se tedy na chladnější počasí opravdu těším, mám ráda dlouhé svetry a teplé ponožky a deky a horký čaj. Postava nevhodná k odhalování to samozřejmě ještě víc podporuje. :-)))) Ale ta romantika ranních mlh a večerní ochlazení, které jen umocňuje ten blažený pocit při zavrtání se večer do postele, to sledování sychravého počasí za oknem... kdy si člověk uvědomí, jak je šťastný, že má teplý dům, do kterého neteče, že má co jíst a má kolem sebe rodinu a blízké přátele... Tohle počasí ve mě prostě evokuje vděčnost... za to všechno, co mám... a přání, aby se měli dobře i ostatní...

Je před námi naše každoroční halloweenská párty, mám pocit, že tento rok již osmá. Už osm let se snažím udělat dětem radost, pobavit se s nejbližšími a užít si společně strávený čas. Strašidelně vyzdobený dům, zábavné masky, odvážná cesta za pokladem, spoustu dobrého jídla a pití stojí samozřejmě spoustu času dopředu. Dům se musí celý uklidit včas, ale zase ne tolik, aby tu byl do příjezdu hostů další nepořádek. Musí se všude vyzdobit pečlivě uchovávanou výzdobou z předešlých let plus vyrobenou novou, ale ne moc brzy, nebo mi z té oranžové začne cukat oko. :-)) Musí se nakoupit jídlo, ale tak, aby bylo čerstvé a nikdo ho do té doby nesnědl. Musí se vychladit pití, ale není moc kde, protože lednice je plná připraveného jídla. Musí se připravit jídlo, ale to až těsně před. Musím vymyslet masku pro 5 lidí a psa. Musím všem tu masku vyrobit a chvíli před příjezdem hostů ji na každého navlíct a domalovat obličeje. Musím venku připravit poklad a cestu k němu. Musím připravit dům na přespání hostů, kteří nezvládnou odjet. :-)) Musím v den příjezdu připravit bar a slavnostní tabuli. Musím naaranžovat venkovní výzdobu opět až v den příjezdu hostů, aby neuletěla nebo nezmokla a nezničila se. A pak musím všechny přivítat, starat se o občerstvení a pití, stihnout si s každým popovídat, protože je moc ráda vidím, doupravit poklad, občas si něco zobnout, vyprovázet odcházející, zabalit jídlo sebou, pouklízet co se dá (ráno je to pak peklo), rozdat peřiny a někdy k ránu dojít vypnout televizi, kterou už nikdo neslyší, protože odpadli, ale mě budí každých 5 minut. :-))

Taaak... to nás čeká v sobotu 26.10.2019. A to je také velký důvod pro další práce na domě. Vždycky, když má být nějaká akce, zase to tu ožije, dům se vystěhuje nebo rozstěhuje do stran, všechno se ušpiní, přendá, předělá, nakupí se nádobí, přestane se standardně uklízet, protože cílem je obvykle přežít, přiveze se milion věcí, který už ale zůstane a není kam dát, přibudou zbytky a odřezky, ušpiní se gauče a postele, všude se všechno válí.... Mám pokračovat? :-))) No, nebudu Vás napínat, budeme dělat předsín. :-))))

Aktuálně je v předsíni hromada flexibilního lepidla (dvacetikilové pytle), Toníkovo kolo, koloběžky jsem dala do pokoje pro hosty a na párty budou muset být někam uklizeny včetně toho kola, milion bot (kromě mých, já je mám prostě uklizené), milion tmelů, lahviček s neurčitým obsahem, sifony, fasádní světla a další věci do manželovy práce, pila, druhá pila, krabice, druhá krabice, osmnáctá krabice, pytel malty, přepravka, bundy, mikiny, batohy, čepice, kapesníky, rukavice, šály, parfémy, deodoranty, nákupní tašky, 2,5metrová vodováha, vysouvací žebřík, gumovky, pantofle.... a určitě jsem ještě na další milion věcí zapomněla... :-)))

Slušný tetris na prostor 3x3 metry, že? Je tam úzká cestička na průchod od dveří k obýváku s odbočkou do malé koupelny a do pokoje pro hosty je to na skok o tyči. :-( Nenááááávidíííím takový bordel. Takže teď to vypadá, že všechen ten bordel asi dáme do obýváku a položí se podlaha v předsíni. A já se pak asi chytím za hlavu. :-))) Pak se přehupsne - když zbude čas - do chodby k ložnicím a udělá se alespoň část podlahy tady, takže si asi na dva dny přepůlíme dům, děti budou spát v tom bordelu v obýváku na gaučích, my v ložnici a do obýváku, kuchyně a na záchod budem chodit oknem z ložnice přes celou terasu a vchodové dveře. :-)))) Bože bože božeeee....

Do toho bude každým dnem blíž halloweenská párty, ale já budu ještě před zahájením výzdoby muset obložit zeď v předsíni palubkama a instalovat nábytek a háčky.

Letos už mám asi masku vymyšlenou. Půjdu za zombie. :-))) A zvládnu to i bez líčidel. :-))))

A jaký nábytek do přesíně mám v plánu? Kuchyňský. :-)))

V předsíni jsme už roky zvyklí na lavici, která je velmi praktická jak na obouvání, tak na odkládání zavazadel při obouvání/zouvání. Tu vytvořím z nástěnné kuchyňské skříňky hloubky 39 cm a rozměrů: 40 cm výška a 80 cm šířka. Bude obsahovat 1 polici uprostřed a bude mít dvoje dvířka. Bude sloužit na boty pro holky, každá bude mít jeden foch.

 METOD Nást.skříňka/2 dveře, bílá, Häggeby bílá 1 000,-

Napravo vedle ní (u zdi) bude skříňka druhá, se stejnou hloubkou, jen široká 40 cm a vysoká 100 cm, také s policemi.

METOD Nástěnná skříňka s policemi, bílá, Häggeby bílá 990,- 

Jen bude mít panty na druhé straně, aby se dvířka otvírala do prostoru.

Všude budou stejné úchytky, které už se stejným dekorem dvířek používám u skříněk nahoře na zdi, které Vám vyfotím, až se to bude trochu rýsovat. :-)

 ÖSTERNÄS Kožené úchytky, vyčiněná kůže 149,-     / 2 ks

 Dále bych ráda vytvořila sokl pod obě skříňky z hranolu, koupeného v Obi...

Hlavně proto, aby šlo nechat boty na zemi a přesto otevřít dvířka u obou skříněk. Myslím, že tento jev se bude stávat dost často a nerada bych, aby mě chytal obden amok.

To už ale bude silná improvizace s pilou na místě montáže. :-))

Háčky a věšáky zůstanou ve stejném jako teď, jen přibydou do vhodného počtu.

TJUSIG Věšák, černá 249,-


 BÄNGBULA Háček, černá 39,- / 2 ks

 No a poslední, čím se bavím aktuálně, je palubkové čelo za postelí v ložnici. Máme postel bez čela, vlastně i bez postelového rámu, jsou to rámové matrace na dřevěných nohách, takže palubkové čelo prostor nejen zútulní a ozvláštní, ale bude i praktické. A voní dřevem.

Dám Vám sem fotky z procesu, s nepořádkem kolem, opravdu čistě pracovní. Je to holá dokumentace práce. Takže prosím nekoukejte kolem, ještě do toho bílím nedodělaná místa a sádruji a začišťuji, aby to bylo tak hotové, jak jen může být. :-)





A to je vše, už se těším, až to dodělám a uklidím, už je zase všude všechno. :-/ Došly mi předvrtané latě a manžel má u sebe všechny naše šroubovačky. Do cvrčka vrták bohužel nedám, nezbývá mi tedy nic jiného, než počkat, až manžel nějakou zase přiveze domů nebo zítra ukořistim tu Petrovu, až přijede na další fázi fasády. :-)) Mimochodem, teď děláme "špalety", pak už jenom semtam pěna a konečně začneme zavírat - přivrtávat desky. Zase začne být ta práce vidět.

Tak dobrou noc, já teď chodím spát se slepicema. S padající tmou na mě padá i únava, takže je teď pro mě desátá jako půlnoc v létě. :-))

Mějte se! :-)








Komentáře

  1. pěkný den Luci.
    musím vám napsat. vidím, kolik cílů jste si naložila ...
    minule jsem pořád vyhlížela další článek a pak přišel ... dlouhý se spoustou informací ... a teď po týdnu další - pecka :) ...
    rozjeli jste toho tedy dooost. a přeju hodně zdaru do práce.
    když vidím, co jste pořídili do předsíně - moje srdce plesá, bude to nádhera. už se těším až dáte příspěvek a já načerpám inspiraci.
    ta postel vypadá taky super - hrozně se mi dřevo líbí, ačkoliv jsme s ním do baráku nepočítali, o to víc ho chci mít venku :)
    přeju spoustu sil a energie do takové komplet realizace.
    mějte se, Martina
    PS: na té skříňce METOD budete i sedávat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobry den, Marti, jeste bude pristi tyden clanek. 😄 Bude o vyzdobe na Halloween a krutem nestihani. 😂😂😂
      Celou postele uz je z 90%, prave vyklizim predsin...
      Vypada to, ze venku budeme mit drevo take. Na jizni strane. Zatim to resime.
      PS: rozhodne na nich hodlame sedavat. 😄 Mely by byt kvalitnejsi nez napr. Besta, a na te sedavame uz nekolik let. 😄
      Dekuju moc za podporu. 😊

      Vymazat
  2. To čelo za postelí vypadá hoooodně luxusně...

    Celkově nevím, jak to jako plánujete všechno zvládnout...tedy ne, že bych nevěřila, že Vy všechny ty přípravy zvládnete...spíš že mě by kleplo nejpozději druhý den :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzdyt pisu, ze pujdu na Hallowen za zombika. 😂 A zvladnu to bez liceni 😂😂😂
      To se uvidi, co se stihne... Plany jsou jedna vec a realita pak druha... 🙈
      Kazdopadne na fasade se delat musi a zbytek je pro radost. 😄😉

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s