Přeskočit na hlavní obsah

31.10.2019 - Halloween

Pěkný správný halloweenský den!

Dnes se slaví po světě Halloween. My ho slavíme vždycky víkend "před" nebo víkend "po". Víkend "před" má tu výhodu, že můžu dřív vyndat zimní výzdobu. Víkend "po" zase jistí velké halloweenské výprodeje v obchodech, takže se na párty nakupuje jedna báseň. :-)) Letos jsem natěšená na Vánoce, tudíž byla párty teď o víkendu a mě už tu visí hvězdy. :-)))) Od včerejška... :-))) Včerejší večer byl u nás prostě úplně "hygge"...






I v ložnici...


Pomalu, ale jistě, se u nás začínají na zdech objevovat jehličnaté věnce, hvězdy a svícny. Konečně mizí barvy a já si užívám ten klid. A zase plánuju ty jemné přírodní Vánoce, které tak obdivuju a toužím po nich už celé roky. Bože, dej mi sílu, ať letos tu červenou nevyndám. :-)))



V Lidlu konečně měli také kynuté těsto. Je balené stejně jako to listové, už rozválené ve válečku na pečicím papíru, takže jsem mohla udělat expresní skořicové šneky a kringel, který milujeme celá rodina. Už dlouho totiž nějak není čas zadělat na kynuté těsto doma.







V pondělí manžel zešílel a dopoledne přivezl terárium a odpoledne hada. I když ví, že hady nesnášim. Pohrůžka, že mu ho otrávim do dvou dnů, ho také nezastavila. Domluvili se s Toníkem, který ho chtěl také a hurá na věc.

Přivezli krajtu královskou v barvě banana, které už je asi 5 let. Pojmenovali ho Bart. Takže vlhkost, které jsme se tak zdárně zbavili, teď v teráriu naháníme horkotěžko. Stejně tak teplotu. Co bydlíme v rodinném domě, máme studený odchov. Topíme tak, aby se neřeklo, ráno je teplota v domě často na hranici 18 stupňů. 21 stupňů je takový malý svátek. Had ale potřebuje 25 a víc.

Terárium má v pokoji Toník, který je tu největší milovník tepla, takže se mu to hodí. Musím ale říct, že mě překvapilo, jak klidný had to je. Jak se nechá chovat, držet, jak klidně a rozvážně prozkoumává okolí. Ještě ani jednou neotevřel tlamu. Chovatel říkal, že je velmi klidný, že ho běžně chovalo i jeho třileté dítě, a měl pravdu. Možná změním svůj odmítavý postoj k hadům. Ke krajtám tedy určitě.



Indíkovi jsme ho ze začátku neukázali, protože nevíme, jak by ten náš lovec vážek reagoval. Navíc už je velmi starý a jeho reakce může být nepřiměřená.Také jeho vynalézavý způsob trávení času sám doma není úplně nejlepší v zájmu hada, terária ani jeho samotného. :-)))

Nakonec ho ale viděl, když jsme ho tu nosili při úpravě terária, a bylo mu to úplně fuk. Lehnul si a usnul. Myslíme si, že mu ani nedošlo, co za hrůzu tady nosíme na ruce. :-)))

V sobotu jsme dostali vykopané angrešto-rybíze ze zahrady mé sestry. Prý jich mají moc, tak jestli nechceme. Samozřejmě! A moc děkujeme! :-)) Jsou to čtyři krásné velké keře. Zasadily jsme je s Amandou hned v neděli. Ještě musím dosypat hlínu.


Další moje velká radost z minulého týdne jsou holínky Hunter. Mám z nich opravdu obří radost, toužím po nich už několik let, brzdila mě dosud pouze jejich cena. Sehnala jsem je ale přes kamarádku přes inzerát od paní doslova za bukem, která v nich byla pouze dvě hodiny na zahradě a rozhodla se pro nižší verzi, takže jsou prakticky nové. Padnou mi jako ulité, úplným zázrakem je to velikost 42, která se shání prostě blbě.


Halloween byl letos u nás velmi spořádaný a poklidný, v deset už byli všichni pryč, nikdo se neopil a nevyváděl, jen manžel měl trochu problém najít venku náš dům a já se zpomalila asi na 12% běžné rychlosti, oba neschopní s tím cokoliv udělat. :-)))) Neděli manžel prospal, já ji nějak přežila, v pondělí už jsme zlehka začali a nějak se snažíme ukočírovat ten týden prázdnin našich dětí. Ano, mají volný celý týden.


Masky byly úžasné a velmi nápadité...


Houpačka byla jako vždy v provozu celý večer. Tady ji okupovala Heidi, která se na večer sama líčila a vypadala vážně hrůzostrašně. Sama bych ji tak skvěle nenamalovala. :-))




Dort byl krvavý, nenažraný s kusy krvavého masa...


Tabule rozmanitá...


Plná havěti, samozřejmě... :-))



Nádherně malované makronky, které jsem stihla vyfotit tak tak...




A na fasádě pracujeme téměř každý den. Teď přituhlo, takže to začíná být o zdraví. Dneska mi umrzaly prsty u nohou, což s antibiotiky na zánět močáku, které beru od včerejška, nebylo nic moc.




Zítra se dělat nebude, mám v plánu být doma pod dekou. Snad se mi to podaří alespoň půl dne. Vládne tu anarchie. Děti mají prázdniny celý týden, takže jestli je do soboty nezabiju, bude to zázrak.

Zítra odpoledne by měla dorazit manželova maminka a přespat do soboty a v sobotu večer jedeme na lampionový průvod. Ale ještě nevíme, jak to uděláme, protože Indík už chodí velmi špatně, do průvodu to rozhodně není, a není možné ho ani nikde nechat. No... uvidíme...

Mějte se, užívejte, nestyďte se tahat výzdobu :-))))) a snažte se nenastydnout, protože to teď bude téma číslo jedna. :-)   ;-)

Komentáře

  1. krásný mrazivý den Luci.
    nejste jediná, komu už visí hvězda :) já jsem také neodolala, chlapi jeli min týden na tu Slavii a mě zůstala hodina do zavíračky IKEI a tak jsem vyrazila na čumáka aspoň do spodního patra a hvězdám neodolala ... a už o víkendu jednu doma pověsila. dává úúúžasné světlo a svítíme si večer jen tou hvězdou.
    jaké máte typy, jak nejlépe schovat ten kabel? dáváte všude prodlužku, nebo máte zásuvku hned u okna?
    váš halloween prostě obdivuju. té práce kolem, ta úžasná výzdoba, super a super. dort - beze slov - to je bomba.
    a interiér - obdivuju, jak to dokážete zabydlet a děkuji moc za tu inspiraci. hrozně se mi líbí ta osvětlená skříň.
    krásné dni přeji. hlavně ať zdravíčko vydrží.
    mějte se, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My take svitime hvezdama vecer. 😄 I v loznici. 😄 Myslim, ze je rozmistim jeste po dome.
      Ja mam zasuvky u oken, myslela jsem na to uz pri stavbe. 😊
      Dort dela kazdorocne moje mladsi sestra a moje nejmladsi sestra se stara o poklad a ukoly po ceste k nemu. 😊 A na me zbyva uklidit dum a rozhazet vsechnu vyzdobu z tasky. 😂 Kazdy priveze nejake jidlo, takze stul je pak krasne plny. 👍
      Jeee, tak to vazne moc dekuju. ❤️ V tydnu jedu pro 4. cast. 😍
      Presne, hlavne to zdravi. I Vam. ❤️❤️

      Vymazat
  2. Zdravím Luci, máte to úžasné, sleduju Vás nějakou dobu a obdivuju s jakým zápalem chystáte dekorace. Já jsem ráda když vyměním kytky ve váze na jídelním stole. :D
    Můžu se zeptat jak velký máte obyvák s kuchyní? My jsme ve fázi plánování a bojím se aby nebyl malý, přece jenom ten papír a skutečnost vypadá jinak. :) díky za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee, Kristyno, tak to moc dekuju. ❤️❤️
      Ty kytky me pobavily. 😂 Ale taky mam takove dny. 🙈
      Obyvak s kuchyni je kolem 65 m2. Je to rozmer zhruba 8,5 x 8, 5 m (minus takova spajzova nudle s technickou mistnosti dohromady). Je to prijemne vzdusne.
      V minulem dome jsme meli 46 m2 a v 5 lidech vecne nasackovanych doma to bylo dost na hrane. 😄 Tak jsem to tentokrat megalomansky zvetsila. 😂
      Zase pokoje (ve kterych deti jsou tak 3 minuty denne, jenom proto, aby vyhazely vsechno na podlahu) jsou male, maji jen 3x3 m. Na prespani to bohate staci. 😄
      To planovani znam. Clovek si neni jisty do doby, nez tam cpe gauc. 😂 Ale to uz je pozde. 😂😂🙈
      Docela mi pomohlo vymetat ukazkove domy nebo si na navstevach premerovat zdi. 😂

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s