Přeskočit na hlavní obsah

7.10.2019 - Podzim

Pěkný pondělní večer!

Dnes ráno jsem poprvé škrábala okna na autě a když jsem teď večer uklízela žebřík domů, už tam byla opět pekelná zima. Těch deset stupňů přes den a kolem nuly v noci už je opravdu znát. A zatímco mi tu prsteníček na pravé noze hraje všemi barvami (ukopla jsem si ho dneska o žluté bezpečnostní stavební gumovky, které byly v předsíni jinde než obvykle), Vám budu vyprávět poslední dny...

Září je vždycky kruté, zvyknout si na školní režim nám dává zabrat, zvlášť, když děti mají téměř denně úkoly, často dva, takže děláme 6 úkolů za odpoledne, do toho máme číst, což neděláme, protože u úkolů se děti tak znechutí a vyšťaví, že nikoho ani nenapadne, aby otevřel slabikář, a samozřejmě připravit penály, což zahrnuje ořezání milionu pastelek a - co je horší - tužek, které nejen, že ořezat nejdou, ale ke všemu se pokaždé zlomí a kloužou v rukách. Zkontrolovat notýsky, připravit peníze nebo batohy na další výlet, který opět není zaplacený a kdy se opět nebudou učit a dostaneme milion úkolů na doma, aby se vše stihlo, je pak už ten poslední hřebíček do rakve. Kdybych svoje děti chtěla učit doma, nedávám je do školy.  :-(

Začínám mít tedy na školu silnou averzi a úkoly bojkotuju jak to jen jde. Raději nechám jít děti odpoledne ven a užít si poslední hezké podzimní dny nebo někam jedeme, třeba na koloběžky. Odpoledne je čas pro rodinu, koníčky a odpočinek. Domácí úkoly beru jako šikanu celé rodiny ze strany učitele.

Ale doma... doma je nám hezky. Třeba teďko ještě netopíme, ale to nám v noci nevadí, protože máme plyšové prostěradlo a povlak na peřinu jsem ušila speciální. Nahoře je normální látka a zespod je deka. Nikdy tak nelezeme do studené postele a okamžitě hřeje. Toníka to nadchlo, tak jsem mu dnes odpoledne ušila jeho speciální povlak také. Holek peřiny budou následovat, ale ty jsou v pohodě, protože mají plyšové overálky a plyšová pyžama. Jsou z nich teď taková dvě malá topeníčka. :-))




Natrhaly jsme s holkama šípky i za cenu velké jizvy na mé ruce. :-) To je ta posedlost dekorováním... :-)))



Věnec na dveře mám už spoustu let. Mám ve špajzu/technické místnosti na zdi háčky a tyče a na nich pověšené tašky s věncema na dveře, věncema na zdi, vánočníma hvězdama, girlandama, .... všechno velké a placaté skladuju na zdi. :-))


Tady jsem něco pekla, večer, to já vždycky dělám něco pozdě odpoledne nebo večer. :-)) Prostě na poslední chvíli.


Udělali jsme si výlet do Srbska. Bylo už chladno, ale večerní slunce ozářilo okolní kopce a byla to nádhera. Je to tam opravdu hezké, až někdy pojedete na Berounsko, zajeďte se tam jen tak projít při řece...


Na fasádě se maká... :-)) Teď se bude hodně řezat, ale jako první děláme rámy kolem oken, aby se desky kolem nich řezaly pak načisto správně.


Zadní strana s vodním příkopem po dešti je tedy stále bez desek.


Tady mi to připomíná anglické středověké domy. :-))



Ve čtvrtek ráno mi u obchodu vypadl mobil z auta a někdo mi ho přejel. Takže bylo hodně pavouků jak na displayi, který se tím odporoučel, tak na zadním skleněném krytu.

Nezbývalo, než urychleně sehnat nový (koupila jsem si úplně stejný) a nechat do něj přehrát všechno ze starého. Tím jsme se ocitli v Praze na Andělu, kde byl Octoberfest. :-)) Bylo to skvělé, pivo teklo proudem, pánové v rajtkách grilovali klobásy a opejkali celé prase, dirndly moc vidět nebyly, protože byla pekelná zima, ale pod bundou je dámy měly a byly famózní. Na prodej byl prázdný tuplák za 150,- a plný za 320,- a tralalák za 150,-. To jsme si nemohli nechat ujít. :-)) S tralalákem jsme si s chutí dali klobásy a já pak manžela po několika tuplácích odvezla domů. :-))) I když pivo nepiju, vidět Octoberfest je prostě zážitek a jednou bych se na ten pravý ráda jela podívat.


A poslední věc... protože nový mobil mi přehrané fotky totálně zpřeházel, takže nevím, co bylo kdy focené.... všude už jsou Vánoce. A letos opravdu nádherné. Ty švédské tradiční v Ikee a dnes jsem v Jysku objevila tyhle skvostně venkovské povlaky na polštářky. Nemůžu se dočkat, až začnu zdobit dům.



Je skoro deset večer, mám trochu zmrzlé ruce, tak končím, zachumlám se a užiju si tu chladnou noc. Zítra už možná bude v domě taková zima, že pustíme topení. A to už nebude taková romantika. :-)

Tak dobrou noc a já jdu v duchu plánovat palubkové čelo za postelí, od jehož realizace mě dělí pouze přivezení manželovy šroubovačky zpátky domů. :-))

Komentáře

  1. Jé no skoro hotový :) U nás práce ustaly, muž jezdí po montážích a uvidíme ho asi tak v únoru :/ V Ikea vypukly Vánoce a já tu pláču, že se tam dostanu až v listopadu možná. Tak vyrábim adventní věnce a suším šípky. A řeknu zde veřejně velké tajemství: maminka za mě psala domácí úkoly :D a došla jsem až k maturitě :D úkoly jsou opruz pro děti i rodiče. Sezóna svařáku začala, pálim svíčky a sedím doma u krbu. Do Jisku se vypravím, u nás je vždy takovej vybranej a poloprázdnej :/ Jo a vychytanou deku máme taky, teda ušila jsem přehoz-z vrchu prošité kostkované povlečení z Ikea ala jakože patchwork a zespodu flanel. 2x3 metry tepla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, muj manzel je ted taky porad pryc. 🙈 Porad se na stavbach jede na plne obratky.
      Ja jezdim kolem Ikey casto, ale jeste nebyl cas si to tam uzit.
      😄😄 Ja to mam vzdycky chut udelat! Normalne to na ferovku napsat svym pismem, aby uz ucitelkam konecne doslo, kdo doma dela ty ukoly. 😂😂😂
      No jooo, svaraaaak! Mam tu dva nealko od minuleho roku! 😍
      Takovou deku taky planuju k tv. Ale tedy 2x3 metry! To je obri!!! Jak se to udrzuje? A jak se s tim manipuluje? 😱😄

      Vymazat
    2. No když spim sama, tak na palačinku :D jinak peru v pračce, mám na 9 kg a v pohodě se vypere.

      Vymazat
  2. Fasáda vypadá luxusně! Moc hezká barva.... Ta peřina v ložnici...není ta vrchní část z té krásné, jakoby vyšívané látky, co mají stejné i povlaky na polštáře?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, Terez, ta fasada je takova nouzovka! 😄🙈 Snad to bude nakonec aspon trochu hezke.
      Neni. Jsou to ty uplne obyc pruhovane povlaky z Ikey. Koupila jsem jedno baleni, ktere jsem rozstrihla a otevrela jako knizku. To byla horni cast. Na spodni cast jsem sesila asi 3 pledy, ty levne tenke.
      Nejakou krasnou, pevnou a vysivanou latku bych si prala... ❤️ Budu muset hledat...

      Vymazat
    2. Mně se ta fasáda fakt moc líbí!
      Jo ta látka, co jsem myslela, se jmenuje METTALISE. Ono to není asi vyšívané, jen je ten pruh takový plasticky vypadající...

      Vymazat
    3. Fakt? Tak aspon nekomu. 😂 My zatim nevime. 😄
      Ja asi vim ktera... 🤔 U ni ale asi nebude povleceni za 300. 😄😄

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s