Přeskočit na hlavní obsah

11.11.2019 - Zimní výzdoba

Pěkně chladné pondělí!

Namrznuto dnes bylo. Ale všechno na našem autě. Žádný idylický pohled na namrznutou trávu a keře. Jen to auto. Po pětiminutovém hledání škrabky na sklo jsem si bleskurychle vydrapala malý čtverec na předním skle a vyrazila s dětmi do školy. Jeli jsme pozdě. A to ještě bylo nutné koupit pitíčka a něco na zub do odpoledního kina. S cinkajícím zvonem z kostela u školy, který hlásil osm, jsem hnala děti ke školním dveřím a pořád dokola opakovala, že musí opravdu spěchat a né se zase vykecávat v šatně, což holky s oblibou dělají. U všeho. Prakticky celé dny nezavřou pusu a cokoliv mají udělat, odloží na neurčito, protože pořád o něčem mluví. Za celý rok toho tolik neřeknu, jako ty dvě za dva dny. Myslím, že i to je jeden z důvodů, proč moc návštěv nemáme. :-)))

Dlouho jsem tu nebyla, protože jsem nebyla prostě schopná. Antibiotika na zánět močáku jsem začala brát ke konci předminulého týdne, v pátek mě pak hrozně chytly záda a já myslela, že mě "ofouklo". V noci jsem se potila, ale ráno už to bylo dobré. Byla u nás manželova maminka, připravovala jsem jídlo přes den, na malé procházce jsme byli a povídali si a užívali si hezký víkend. Manžel byl v práci.





V pondělí jsem ještě s Amou objela oční, všechno vyřídila a večer to na mě sedlo. Nejspíš horečka a zase záda, ale tak moc, že jsem skoro celou noc nespala, protože jsem nenašla žádnou úlevovou polohu. Ráno mi bylo tak blbě, že jsem nemohla vysílením ani mluvit, nemohla jsem se pořádně nadechnout, jak mě bolely záda. Byla jsem tak na 5% energie. Odvezla jsem holky do školy a další 3 hodiny jsem sbírala síly na odjezd k doktoru, kterého máme přes 20 km daleko. Indík chtěl jet se mnou, tak jsem ho nějak nacpala do auta a vyjela. Poslali mě na rentgen plic a srdce, protože nevěděli, co mi je. V podstatě jsem se všude potácela odhodlaná to po 10 minutách čekání vzdát, protože na něco delšího jsem ten den prostě neměla. Že jsem se po cestě nevybourala, byl malý zázrak. Domů jsem dorazila úplně vyšťavená a proležela další dva dny. Jen jsem vozila děti do a ze školy.

Když jsem se ve středu večer osypala na zádech a rukou, bylo jasné, že to je alergická reakce na antibiotika, kterou měla mamka před měsícem. Nemáme žádné alergie, ale ta antibiotika na zánět močáku jsou tentokrát opravdu divná. Zvlášť, když jsem ta samá brala v srpnu a nebyl s nimi problém. Okamžítě jsem je přestala brát a stav se začal postupně zlepšovat.

Ve čtvrtek jsem byla zhruba na 60% své síly, ale úplně náhodou jsem narazila na inzerát s posledním korpusem Besty do jídelny a bylo třeba ji vyzvednout na opačném konci Prahy. Manžel byl vyjímečně doma, a tak jsme i s Indíkem vyrazili. To mi pomohlo hodně, protože jsem ještě nebyla ve stavu, kdy bych zase zvládla všechno na světě. Takže máme, co se týče rámů, příborník v jídelně kompletní. Teď už jenom nakoupit dvířka...



Jsem teď tedy převážně doma, takže jsem si koupila papírové pytlíky a vyrábím sněhové vločky. Jsou tak jednoduché a tak nádherné, že nedáte pokoj, dokud je nebudete mít všude. :-))

Potřebujete papírové pytlíky. Já koupila 100 ks za 55,-. Samozřejmě dvě balení. A pro další musim dojet. :-))))
Pak lepidlo v tyčince. To mi u 200 pytlíků padlo jedno a půl.
A nůžky. To je vše.

Postup:
Vezměte první pytlík, položte na rovnou plochu a natřete ve tvaru obráceného písmene "T" (u dna a po celé jeho délce uprostřed)


Lepení zvládnou i děti...


A připlácněte další pytlík. A zase namažte jako ten první a připlácněte další pytlík.
Mě na jednu vločku vyšlo 12 - 14 kusů pytlíků. Kolik potřebujete Vy zjistíte, když opatrně roztáhnete slepené pytlíky. Pokud jdou dokola zavřít, je to správně. Pokud ještě nejdou, přilepte další.

Připravte si hromádky slepených pytlíků ve správném počtu a vezměte nůžky.


Tam, kde jsou pytlíky otevřené, zastřihněte do špičky nebo třeba do dvou špiček nebo zkuste něco jiného.

Do boků vystříhejte libovolné průstřihy. Můžu Vás ujistit, že úplně všechno bude vypadat nádherně. ;-)



Pak už stačí jenom roztáhnout jako lampion a slepit k sobě krajní pytlíky plně stejným stylem jako na začátku lepení.




Věším na obyčejné nitě do stroje na šití, přilepené izolepou za cíp vločky.



Jednoduché, že?
Nádherně budou vypadat i pytlíky jiných barev, i ty obyčejné hnědé. Pokud máte možnost koupit i jiné, máte výhodu. Nebo ty bílé prostě vodovkama namalujte. Také by šly výsledné vločky ledabyle stříknout stříbrným nebo zlatým lakem. Můžete cokoliv.

Ještě před tou cholerou jsem zvládla trochu zimně nazdobit ložnici, a tak si teď každý večer svítíme hvězdou a vypadá to prostě dokonale. 



Na sobotu jsem nalákala rodiče k nám a upekli jsme si husu. Mamku nadchla moje nová vánoční knížka stejně jako mě. Je to milé vánoční čtení, které Vás naladí a potěší. Fotky jsou překrásné.



Čekání bylo nečekaně dlouhé, ale takových návštěv, kdy se nic nemusí a jen si povídáme a smějeme se, je sotva na prsty jedné ruky, takže to bylo krásné a užili jsme si to. A život nám zachránila kachní prsa, která byla pečená o polovinu dřív než husa a my se konečně najedli. :-)))


Nakonec se husa opravdu povedla...
Jedli jsme jí dva dny. :-)




A v neděli jsem šla s Indíkem a dětmi na malou procházku do lesa. Indík toho moc neujde, kulhá, ale vždycky by šel se mnou až na konec světa. Ama šla v plyšovém overálku na spaní, já v kalhotách, H měla domácí elasťáky a T tepláky. Prostě jsme vyšli tak, jak jsme byli, jen jsme navlíkli čepice a bundy. :-)) A bylo to hezké.

A hned po příchodu jsme měli sobotní husu, zelí a knedlík a pak zmrzlinové poháry, kdy jsem na ruskou zmrzlinu nalila rozehřátou nutellu a nalámala zázvorové sušenky. Všichni jsme si přidali. :-))


Dnes od rána pokračuji v zimní výzdobě. Až nebudu líná, umyji okna a vyndám sněhové vločky, které na oknech zbožňuju.





PS: konečně jsem koupila samotvrdnoucí hmotu, takže tenhle týden s dětmi vyrábíme ozdoby na stromeček. A k tomu asi budeme péct perníčky, protože už se nemůžeme dočkat a děti to hrozně baví, tak snad už najedu zase na pravidelná hlášení tady na blogu. :-))

Mějte séééé! :-)


Komentáře

  1. Hezký den, moc jsem se těšila na Váš nový příspěvek a nejednou klik a už jsem u vás doma.....krásně zdobíte, já loni udělala jednu hvězdu, opravdu jednoduché a pěkné. Máte doma moc pěkně a útulno.....už se těším na další povídání.Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den, Hani! :-) Už se to nedalo odkládat. :-))
      My asi budeme mít letos hvězdy i v koupelně. :-)) Strašně mě baví.
      Moc děkuju, je to boží hlavně večer, když se rozsvítí hvězdy a příborník a zapálí svíčky. Letos mi ty svíčky mizí opravdu rychle, dřív jsem je tak často nezapalovala. :-)
      Já už se také těším a nebude to dlouho trvat. ;-)

      Vymazat
  2. To jsem potřebovala číst :) také jsem mrtvá, bolavá a zablokovaná a mám podzimní splín a nic se mi nechce. Uplně mě nadchly ty vločky, škoda, že do města jedu až zítra, hned bych se do nic pustila, zkusím jednu vytůnit světýlkama na drátku, třeba trumfnou Strala hvězdu. Zítra kupuju balík pytliků. Okna mě taky čekaj, ale není chuť ani energie. U mě - mývala nezvyklé. Hmotu mám 3 balení a na pinterestu mám výzdobu na nástěnce, tak dám dítě spát a pustím se do toho, ještě jsem to nezkoušela, tak snad to odlepím z linky :D na husu jsem nekoukala, tekly by mi sliny do klávesnice :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem měla takovou lenoru. Už jsem asi jela moc dlouho. Nemoc to vyřešila a já se slastně pár dní válela. :-)) A vyřešilo se. Zas mě to baví. :-)) Ale dělat na fasádě se mi v té zimě pořád nechce. :-)))
      To by mohlo být skvělé!! Ještě, že ty drátky nemám. :-))
      Balíky doporučuju dva. Já teď pojedu pro třetí a to je mají po sto kusech. :-))))
      Mě se do těch oken také nechce. Hlavne proto, že vysvitne slunce a jsou samý flek. Nemam vysavač, nejde mi to. :-/
      :-))) Já to taky budu dělat prvně! Ale už mám připravenou roli silného igelitu, takže ještě obalim váleček a jdu na to. :-))) Akorát to nechci vidět s dětma zase... :-)))
      Husa se vyjímečně povedla. Protože jsem jí nedělala já. :-))) Mamce se vždycky všechno povede.

      Vymazat
    2. ...vysavač na okna je super, ted je jako darek k dvouletemu predplatnemu Marianne bydlení-komplet za 1099 Kc a to je super cena :) pro jéžiška :)

      Vymazat
    3. Ja to videlaaaa 😭😭😭🙈🙈🙈
      Je to dokonala nabidka. 😍

      Vymazat
  3. I já letos bojuji už týden se zády. Ach jo :-( tělo si prostě vždycky řekne. Občas musíme zvolnit a ne být stále za tryskomyši)))
    Hvězdy jsou nádherné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady už máme klub. :-)))
      Moc děkuji, Evi, také jsem z nich nadšená. :-)

      Vymazat
  4. Zdravím,opět nadherně napsaný článek.Letos se mě také nechce nic dělat (okna)asi jsme opravdu přetažené a tělo si potřebuje dát pauzu...nic se nemá přehánět.Krásný týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, ale Vanoce se blizi. 🤷‍♀️😂😂😂🙈
      A moc dekuju! ❤️

      Vymazat
  5. Luci, já měla děsnou depku, kdy jsem na dekorování a pod. neměla ani pomyšlení. V rychlostí jsem udělala podzimní výzdobu, než mi shnije veškeré listí. Sotva se mi udělalo lépe, jsem v horním patře zjistila přítomnost neidentifikatelného hmyzu a pod panikou lokálního zamoření hrozbou štěnic a jiných potvor , jsem si vygooglila sic relativně neškodného broučka, ale já hmyz nesnáším a proto nastala desinfekce, deratizace :-) patro včetně komplet třídění hraček oblečení mám za sebou a mě čeká přízemí, což je vlastně v pohodě, protože tam průběžně uklízím pořád. Jen mě čeká technická, spíše by se měla jmenovat úložná všeho ... bordel místnost a pod. Takže to je na pořadu dne ne-li týdne, už ji uklízím cca dva roky :-) ale mám motivaci, až ji uklidím, manžel mi koupí sušičku, tak to je výzva. V pátek jsem si udělala výlet se sestrou do IKEA, nejen nákupy, ale i večeře a potom následoval balet, převlékání na toaletách, bylo velmi komické. Tak Vánoce budou červeno zeleno šedé, další motivace... koupené nejen dekorace, také oplatky a dva adventní kalendáře, myslím, že radost bude mít i 23 létá dcera :-) osmiletá mi rovnou řekla, že poukázky jsou její a že si koupí plyšáka, takže následovala dohoda, ona plyšáka a při větší výhře já ten zbytek. Tak uklidím a pošlu nějaké foto z našeho hygge

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja si to myslela!😄
      To musim rict nasim holkam. Vzdycky jim vyhrozuju, ze jestli si neuklidi pokoje, budou tam mit brouky. 😂😂
      Jo, takova "bordel mistnost" je u nas aktualne manzelovo satna. Mam pripravenou dlazbu i lepidlo, dalsi skrin... ale jakmile tam prijdu, uplne me prejde chut cokoliv delat a jdu pryc. 🙈 Uz jsem tam byla nekolikrat. A ty hromady na zemi se jenom zvetsuji.
      Po ceste do loznice ale mame "spinu" a to je latkova skrin o 5 hlubokych fochach. Plnych. 🙈🙈 A pred ni je hromada, ze uz prestava byt videt pracka. 🙈🙈🙈🙈 A venku ted porad prselo, takze nebylo vubec mozne prat. Z toho mam ted depku ja. 😂
      Kdyz ten bordel uklidim, koupi mi tvuj manzel taky susicku? 😂😂😂😂
      Jeeee, to musel byt boziii vylet! 😍 Neco takoveho bych take potrebovala.
      Na tu barevnou kombinaci Vanoc jsem moc zvedava. 😲 Myslim, ze to bude nadherne. 😍😍
      😂😂😂 Moje deti po me ty karty porad zebraji. Ale pokud jde o Ikeu, tak neznam bratra. 😂
      Joooo, posliiii! ❤️

      Vymazat
  6. pěkný večer přeji, koukám, že se mi můj příspěvek, který jsem psala hned večer po zveřejnění článku, poprvé nezobrazil. asi jsem na tom svém chytrém telefonu udělala něco špatně :D

    Luci, musím se přiznat. už jsem na vašem blogu závislák. stejně jako Hanka nahoře se moc a moc těším na další článek a několik dní vždy vyhlížím, jestli už a když už - beru kafe čtu a hltám každý řádek :)
    hrozně mě motivuje, jak pokračujete a líbí se mi, když sem dáte i pár typů na tvoření. vloni jsem se inspirovala vločkami a letos v nich také pojedu, protože jsou prostě super. děkuji za to, že jste ochotná se podělit (ne každý je dnes tak hodný, že se umí rozdělit o svoje "věci").
    ten příborník - tři besty - to je prostě pastva pro oko - hrozně se mi líbí ta osvětlená verze - hřeje na srdíčku, jen to vidím na fotce.
    no a hvězdy - letos jsem poprvé neodolala (nebo spíše - se mi podařilo na ně ušetřit kačky a tak jsem si hned dvě taky koupila) a jen co jsem si je na konci října přivezla domů, musela jsem hned tu menší vybalit a už nám od konce října taky svítí :)

    tak jen pokračujte. už se těším na počátek vánoční výzdoby u vás - ačkoliv jste již začala - vločky a hvězdy na oknech :)
    krásné dni.
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ja nedavno napsala takovy sloh a vyskocila mi chyba. Malem jsem to obrecela. 😂🙈
      To je tak hezke cist, ze to nekoho opravdu bavi. ❤️❤️ Moc mile. 😍
      Ja jsem vzdycky tak nadsena, kdyz prijdu na neco jednoducheho, levneho a krasneho, ze to hned vsem ukazuju. 😂 To bych si proste nemohla nechat pro sebe. 😂🤷‍♀️ I kdyz jsem spise asocial, tady na blogu je to jine. Jsem tu mezi prateli, jsme podobne naladeni a vzajemne se tu podporujeme. Mame si co rict. A to je hezke. To v okoli moc nemam...
      Ja s pribornikem svitim kazdy vecer. 😍 Vzdycky rozsvitim vsechny hvezdy a pribornik a kocham se. 😍 Tolik let jsem se na to tesila...
      😂 Neda se tem hvezdam odolat, ze? 😄 Ja si vzdycky koupim aspon jednu pak ve vyprodeji, takze uz mam slusnou sbirku. Jeste jsem dve ani nevyndala, porad premyslim, kam s nimi. 😄
      Vyzdobu taham, kdykoliv me napadne. Uz se tu objevujou zelene girlandy a vence. Je fajn to vyndavat postupne a delat si radost. Vyzdobit dum za jeden den je zbytecne narocne a vysilujici. Nikdy jsem z toho nemela takovou radost jako z toho postupneho vyndavani a pridavani. Je to dokonce relax. 😄
      Vam take krasne dny, Marti, a dekuju. ❤️

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s