Přeskočit na hlavní obsah

23.11.2019 - Nová jídelna

Pěknou sobotu přeji!

Poslední dny vůbec nevím, jak je venku, vím, že chladno, občas prší, ale to je vše. I to je výhoda vytápěného domu. Nemusíte to řešit. Vždycky si to uvědomím. Když si vzpomenu, jak jsme s obavami sledovali zprávy a v dešti a bahně na poslední chvíli tahali do kopce od auta balíky dřevěných briket, neustále přikládali a hlavně neustále rozdělávali znova oheň, protože jsme zaspali poslední možnost přiložení nebo jsem zrovna krmila nebo přebalovala děti. Asi tu o tom mluvím často... bude to ve mě asi dlouho... :-))) Aspoň dokážu ocenit komfort otočení knoflíku. :-)

Z rýmiček a kašlíků v pondělí a úterý se to tu zvrhlo v morové doupě a od čtvrtka tu máme teploty, bolesti nohou, břicha, rukou, vlasů... Asi je bolí úplně všechno. A mě už taky z toho všeho. :-)) Táboříme všichni v obýváku, takže se tu nedá vyfotit ani kožešina. :-)))

Co je ale u nás nového, z velké části, je jídelna. Postupně měním dvířka u celého příborníku, což trochu leze do peněz, protože se po inzerátech vůbec nevyskutují. Ještě mi jich dost chybí, ale větší část už je vyměněná.



A dorazily konečně nové židle. Mým cílem bylo mít jídelnu více tradiční. Nechtěla jsem už tolik modernosti, takže jsem bílá křesílka prodala. I když se v nich sedělo opravdu skvěle, jejich vzhled mým kritériím už neodpovídal.

Nemohla jsem ale rozhodnout, kterou barvu židlí objednat.

Už nějaký ten pátek máme u stolu bílou židli Celine:





Odkaz na ní je:

https://www.moebelix.cz/p/idle-celine-002601000101

Miluju její tradiční vzhled a i když je z plastu, vůbec tak nevypadá. Nohy jsou z masivního buku a její nosnost 120 kg je pro většinu naší rodiny a návštěv dostačující. Kdyžtak to stále jistí proutěné křesílko v čele stolu. :-))

Jenže tahle krásná židle se nabízí ještě v černé...




Odkaz:

https://www.moebelix.cz/p/idle-celine-002601000103

... a šedé variantě, která je jako dělaná k naší šedé kuchyni Bodbyn...




Odkaz:

https://www.moebelix.cz/p/idle-celine-002601000102

A teď babo raď...

Bílé židle by působily čistě a úžasně. Šedé by doplnily kuchyň a jemně by kontrastovaly s běleným dřevem stolu a podlahy. Také by vynikly u bílého příborníku. A černé? To je prostě srdcovka a černá do našeho interiéru v malém množství patří také, takže se objevuje na úchytkách nábytku, ale třeba i na spotřebičích nebo policových konzolích...

Prostě si nešlo vybrat. A tak jsem se zase držela svého oblíbeného hesla: "když nevíš které, vem je všechny". :-))))) K naší jedné bílé jsem objednala ještě druhou bílou, pak jednu černou (protože druhou černou do páru máme obyčejnou dřevěnou židli Ikea Stefan) a dvě šedé.

Židle jsem v pondělí objednala a musela je i rovnou online zaplatit, protože jiný způsob Mobelix neumožňuje, a ve čtvrtek je kurýr s velkou slávou přivezl. Pár šroubků a podložek chybělo, musela jsem tedy narychlo vyjet do železářství vše koupit. Zaplatila jsem koruny, vyzvedla nový džbán na čaj a jela domů skládat.





Tady je můj nový úžasný džbán na čaj...




Najdete ho třeba tady:

https://www.praktis.cz/produkt/12498/dzban-smalt-pr115cm-25l-milk

A také tady najdete tyhle úžasné košíky z mořské trávy, na kterých ujíždím už asi 15 let...




Ty najdete na tomhle odkazu dole plus na další stránce:

https://www.praktis.cz/prouti-a-jine

Mám ty nejmenší velikosti a už ty jsou skvěle velké. Můžete do nich strčit květník nebo je mít na svíčky nebo na jakékoliv drobnosti. Díky hrubosti pletení jsou velmi dekorativní úplně kdekoliv. Mám spadeno i na ty větší. :-))

Židle už jsou na svých místech. Teď si budu pár dní na tu barevnost zvykat. :-)) Zatím jsem ty barvy zpřeházela pouze jednou. :-)))



Také už máme na všech oknech nalepené sněhové vločky - zatím jsou okna umytá jen zevnitř, byla zima. :-))




A boxy s vánoční výzdobou jsou již v obýváku na zemi, kde je holky vesele rabujou. Včera navázaly všechny mašle na sloup a roztahaly výzdobu po celém obýváku. :-)))

Nejkrásnější punčochu na světě už jsem pověsila v jídelně... 





Maluju další věnečky na povlaky, protože jich stále není dost...


Samotvrdnoucí hmota nám schne trochu pomaleji než jsme čekali...




A Ama mi "pomáhá" kreslit věnečky... :-))




Východní fasáda je už kompletní, na cestě je nástěnné světlo a konečně je namontovaný nový reflektor, takže večer najdeme před domem auto. :-))


Tak to je zase u nás vše. Až se vyhrabeme z té epidemie, vyrazíme do lesa a příští příspěvek bude celý zelený. Stromečky a věnce, kam se podíváte. :-)

Mějte sééé!

Komentáře

  1. Luci dobrý večer....to je zas novinek....ty židle jsou parádní, pěkně to máte nakombinované. Okna zvenku bych vůbec neřešila ....máš je nazdobené a déšť a sníh si s tím poradí. Malérečka je šikulka- krásně maluje věneček. Parádní atmosféra u Vás doma...přeji ať už ty nemoci jdou o pár domů dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, Hani. 😄 Je to porad dokola. A nejvic prsi, kdyz mam umyta okna a venku pradlo. 😂🙈
      Amanda je moje nadsena pomocnice, bavi ji vsechno a vzdycky me rada pozoruje u tvoreni. ❤️
      No, dneska jsme dostali atb pro Heidi, abychom tu boreliozu prelecili, pak kontrola v nemocnici, takze pristich 14 dni mame vystarano na domaci zazitky. 🙈
      Dobre je, ze je tu vsem lepe a take je tu fakt, ze ty moje deti vydrzi vsechno. B😄💪
      Moc dekuju za prani. ❤️

      Vymazat
  2. To je zase nádhera pro oko. Židle jsou pěkné, já nadále sním o židli Ironica. Právě v šedé barvě :) V IKEA jsem viděla naživo šedý Hemnes a manžel to ještě neví, že nutně potřebuji velkou šedou komodu Hemnes :D Mám šedé období. Jsem po operaci a nemůžu vylézt na půdu pro krabice s ozdobama a muž je na montáži :/ Okna máme polepená, dárky dorazí příští týden kurýrem a až mi vyndají stehy, pustím se do cukroví. Vánoce považuji za zahájené :D Na náměstí už stojí strom a těšíme se na rozsvěcení a jak budou dceři zářit očička. Posílám zdravíčko. Hlásím, že v Lidlu mají světýlka, která svítí teple i studeně a dá se to přepínat, s časovačem na 6 hodin. Až dorazí ozdobím s nimi truhlíky s vřesem z venku. Tak ještě trošku sněhu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ironicu si musim vygooglit. 😄 Vzdycky me sede zidle uchvati nejvic. 😍
      Sedy Hemnes milujuuuuu 😍😍😍
      Na rozsveceni vanocniho stromu se take moc tesime.
      Ja uz je mam objednana. 😂😂 100Led, 10 m kabel, 10 m zarovky, casovac, studene svetlo. Za 169,-. 😍😄 Nejlepsi cena sirokodaleko. 👍
      Budeme mit poprve konecne osvetleny strom u domu a dum. 😍 Deti uz se nemuzou dockat, ptaji se kazdy rok.
      Snih mi zatim nechybi, vyhovuje mi, jak vsude jednodusse dojedu. 19.prosince jedeme s manzelem na svatbu do Liberce, tak si myslim, ze tam si ho uzijem do sytosti. 😄

      Vymazat
  3. Přeji brzký návrat zdraví a hodně předadventního tvoření:-)
    Židle-super výběr...tvar i barvy. Mnohobarevnosr taky řešení:-)))
    Je u vás krásně, pohodově.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc dekuji a preji to same. ❤️ Jak jsme vsichni doma, tak myslim, ze budeme nadsene tvorit dal. 😊

      Vymazat
  4. Ta fasáda je fakt krásná......ale fakt. Líbí se mi moc!

    Židle jsou top. Ježiš jak já tenhle typ židlí miluju.... Málem jsem koupila podobné, když jsme před 2,5 lety dělali kuchyni. Nakonec nezbylo dost peněz, takže židle máme staré, co dům dal, v našem případě doslova...co jsme s domem koupili. Sice se mi líbí, ale jsou hodně rozvrzané, dvě z šesti jsou dokonce docela nebezpečné.... Ach...když já nevím. Budu sem teď chodit často ...kochat se. Musíte dávat hodně fotek jídelny :D A barevně chápu...brala bych také všechny tři barvy. Ladí k sobě fantasticky... Vám samozřejmě i ladí se zbytkem domu....

    Krásné, krásné....

    Přeji brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terez, ja bych radeji tu Vasi fasadu. 😍😍😍
      Ja prave taky. A protoze zadne stare k natreni (ne, ze bych to umela 😂) zrovna nebyly, koupila jsem proste nove. Ale moc se mi libi a i kdyz jsou plastove, vypadaji dobre. 😊
      U Vas vypadaji vsechny veci tak nadherne, to jsem nevedela, ze jsou puvodni. 😄
      😂😂😂 A varujete vzdycky pred nima navstevu? 😂😂😂😂
      Dobre, v dalsim clanku budou dalsi fotky 😄
      Ja vim, ze by bylo jednodussi koupit jenom jednu barvu, ale neslo to. 😂 Ted si na to zvykam a musim priznat, ze to jen tak nejaky ubrus nebo behoun nesnese. 🤔
      Moc dekuju, Terez, potesilo me to. ❤️

      Vymazat
    2. Jé, to jste moc hodná <3 ...já bych vůbec neřekla, že u nás něco vypadá nádherně :D Ale je fakt, že člověk asi vidí u druhých věci, které sám nemá a třeba ani mít nemůže...a to je pak pokochání...
      Jedna barva židlí by byla asi jednodušší, ale nebylo by to ono....Teď je to jen o zvyku. Ale krása je to... vím, že jsou plastové, ale vůbec by to člověk neřekl.
      Jo, návštěvy varujeme....ale pravda je, že jak člověk vytahuje ty dvě židle zpod stolu, je okamžitě jasné, že na nich se nevyplatí moc vrtět :D :D Jsou to všechno takové křusky, jenže se mi líbí...a nějak nemám srdce je vyloženě vyhodit :D

      Vymazat
    3. Jsem napsala takovy sloh a ono se to neulozilo. 🙈
      Me domy jako ty Vase proste fascinuji, prohlizet si jakekoliv fotky je pro me vzdycky svatek. ❤️
      Asi jo, jenom si musim zvyknout. 😄 A vytridit ty ubrusy. 😂😂
      😂😂😂😂😂 To me pobavilo. 😂😂
      Me se prave taky moc libi, strasne se tam hodi. 😍

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s