Přeskočit na hlavní obsah

9.12.2019 - Vánoční čas

Pěkné pondělí!

Jak jste strávili druhý adventní víkend? Já se přiznám, že tak aktivně, že jsem ani nestihla zapálit druhou svíčku na adventním věnci. :-)) Ráno mi všichni u postele zazpívali hodně štěstí i s dortem a svíčkama, pak jsme byli na vánoční besídce na podporu opuštěných a týraných buldočků, kde jsem si koupila nádhernou nákupní tašku, pak jsme jeli na obědo-večeři do restaurace, večer dali děti spát a zajeli si do kina na Terminátora: Temný osud. V neděli jsme pak jeli do Plzně do Depo 2015 na krampusové čerty, kde už měli ale vyprodané lístky, takže jsme měli smůlu, i když nikde nepsali, že by byl omezený počet. Narychlo jsme tedy googlili nějakou restauraci s dětským koutkem, tedy spíš hernou, protože stoleček, omalovánky a dva plyšáci už naše děti nezaujmou. Nakonec jsme našli pizzerii na Lochotíně v Atomu, kde byla milá obsluha a obří úžasná herna. Děti odjížděly nadšené s úplně mokrými vlasy. :-))

A to se dostáváme k dnešku, kdy jsou všechny děti doma. :-))) H má stále ještě antibiotika a zbytek má rýmu s kašlem. V plánu bylo péct perníčky, ale nějak se to nestihlo, a je nutné ušít kostýmy andělů na školní vánoční besídku. A protože se mi nic nechce, bude náročné to stihnout. :-)))

Ve čtvrtek 5.prosince jsem vyzvedla děti ve škole a doma navrhla, že bychom mohli všichni dojet pro vánoční strom. Toníkovi se nechtělo, a tak jsme s holkama vyjely samy. Do Ikey. :-))

Nikdy v životě jsem neměla živý vánoční strom a vlastně bych ani potřebu živého neměla, kdyby všechny umělé stromy nevypadaly jako kužely a vlastně vůbec nevypadaly přirozeně. Letos jsem opravdu toužila po tom obyčejném prořídlém smrčku, který je pro mě prostě nej. Jenže smrček prý není žádný držák, a tak jsem na radu všech jela pro ověřenou klasiku - jedli. Ikea vlastně ani jiné nemá. A protože jsem tím pádem ani nikdy strom nekupovala, byla jsem lehce napjatá, jak to bude probíhat. Ten den byla zrovna hrozná zima, rozbil se mi zip u bundy, takže jsem si jí nemohla zapnout a zima mi byla o to větší.

Stromů bylo vyndaných jen pár, zbytek se teprve vybaloval, všechny spíše menší, ale moc hezké. Já hledala co největší a nakonec alespoň jeden našla. Sice tam ležel hozený, spodní dvě patra béžovohnědá od bláta, ale byl náš. Zaplatily jsme, dostaly rovnou slevovou kartu na částku 250,- platnou od 2.1.2020 a šly k balicímu stroji. Poděkovaly za zabalení, jedné paní s holčičkou darovaly náš košík, aby zvládla odvézt strom k autu, vzaly nový košík a ze všechn sil náš úlovek nacpaly do auta. 


Pak jsme si šly dát každá jahody se šlehačkou a vyrazily domů. Přecijen... od pěti měly děti judo a pak měl přijít čert a Mikuláš.


Doma jsem u auta strom rozbalila a několika kýbly s vodou a smetáčkem se jej snažila očistit. Když vypadal čistě, napustila jsem vodu do kýblu, dala ho do koše a za Toníkovo navigace, protože já jsem přes něj neviděla na cestu, jsem se snažila trefit stromem do kýble v koši.


Podařilo se a děti se nadšeně vrhly na zdobení...


Letos tedy (zatím) bílé a třpytivé koule...


Bilý řetěz,  světýlka a bílé vločky...



A naše DIY ozdoby ze samotvrdnoucí hmoty ve tvaru stromečku, koleček a srdíček...



A jedna obří sněhová vločka ze samotvrdnoucí hmoty také na kmeni, kde odvedla pozornost od absence větví... :-)))


Svítíme každý večer a moc nás to baví.



Na příborník v jídelně jsem nahoru umístila můj oblíbený filcový svícen ze staré Ikea vánoční kolekce. Ještě mám červený a koupila jsem je ve výprodeji za 9,-.


A mám nového koníka. Je z Obi a mám ho od mamky k narozeninám, protože viděla, jak se mi líbí, když jsme si procházely vánoční sortiment. Je nádherný.


V ložnici jsem místo letně vyhlížejícího klacku s provázkama :-)) pověsila světlo hvězdu, které mám už pár let, také z vánoční Ikea kolekce a také z výprodeje. Mám je tři, protože jsem původně plánovala, že budou v každém dětském pokoji u postýlky. No, zatím tam nejsou, děti už mají svůj názor, takže jsem si ho aspoň nadšeně dala do ložnice.



A vytáhla jsem konečně také plakáty nakoupené v letošním výprodeji. Kvůli těmhle jsem tam jela a byly v sadě po 4 sladěných fotkách, ale tahle tomu vévodila. Mám asi 4 balení. :-))


Večer k nám dorazil pracně sehnaný Mikuláš, čert a anděl. Bylo to úplně poprvé, co byli u nás doma. Doteď jsme buď jeli někam do města, kde běhali venku, zajeli do nákupního centra, kde měli být nebo zahráli oskarovou scénu, kdy se s těmi divokými čerty tatínek venku popral, bouchali do oken a pak je tatínek naštěstí zahnal, ale na terase zůstaly punčochy s čokoládou. :-))) Tak snad už od teď bude klasika... :-))


Vánoční sob od mého taťky je už v kuchyni na poličce. :-)


A můj narozeninový dort od sestry jsem Vám ani nestihla vyfotit. :-)))) Byl moc dobrý a Indy mi lez pravidelně do talíře. Bolí ho packy, sotva chodí, ale pro dort neváhal sápat se na noční stolek nebo lézt na stolek v obýváku. :-)))


Ehm... vždyť jsem Vám říkala, že mám ty obrazy asi čtyři... :-)))) Ale tady v koupelně zůstane už napořád.


A motám si tu bambulky. Světle šedá, tmavě šedá, béžovo-hnědá a bílá. A pak si budu muset koupit nějakou tlustou vlnu, abych si upletla pléd nebo ho někde seženu v obchodě a navážu to na něj...




A to je vše. Ve středu jedeme do nemocnice na kontrolu s Heidi a odpoledne mají školní vánoční besídku. Ještě pořád nemám žádné oblečení pro anděly, bude to opět silná improvizace. :-))

Tak já jdu spát a mějte sééé!

Komentáře

  1. Lucko u vás je tedy stále prima novinek a nezastavíte se,tak ať dny plynou v pohodě .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosinec je u nas cely k nezastaveni, Hani. 😄🙈 Vam take! ❤️

      Vymazat
  2. Lucko mate to krasne, jen mi prosim prozradte, cim mate chycenej ten stromek v tom kybliku, ze nepada? Diky Kaja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já myslím že pod košíkem je normálně ve stojánku

      Vymazat
    2. Holky, je to jednoduche reseni (jako vzdy u me doma), je proste v kybli, spodni vetve lezi na cele hrane kose a v horni tretine je pro jistotu privazany ke zdi. 😄 Ale stal sam i tak. 😉

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s