Přeskočit na hlavní obsah

2.12.2019 - Jmelíčko

Pěkné pondělí přeji! :-)

Ubrus jsem šťastně položila na stůl...



Vyšel úplně skvěle. Nemám ráda moc velký přesah - tedy u nás doma - jinak je to na fotkách vždycky krásné, ale u nás doma pak každý, kdo od stolu odchází bere sebou i ubrus a všechno na něm.

Věnec samozžejmě nemám, najít kolem v lesích něco jehličnatého je práce pro vraha, takže jsem tam rychle na focení naaranžovala věnec, který je na zeď (kde ho také normálně mám) a svíčky na něm vůbec, ale vůbec nedrží. :-)) Musím někam na to jehličí...






V záloze byl samozřejmě i svícen z Tchiba starý pár let a i když je červený, mám ho moc ráda...




Mezitím jsem zase vytáhla stroj, sklizený na jeden den, abych holkám ušila nějaké šaty. Nějak nám totiž došly, rostou jak z vody. V létě mám šaty ráda, protože jsou prostě pohodlné, v zimě ale jsou nejenom pohodlné, ale taky netáhne na záda. Když vidím, jak se ohnou a vyjede jim půlka holých zad i z bundy, chytá mě zima ještě větší. No jo, už jsem stará. :-)))

V Pepcu jsem koupila vánoční trička za 59,- a našila na ně pruh červeného závěsu, který jsem vždycky věšela na Vánoce, ale takové rudé peklo už doma nechci. Na šaty se hodil náramně.







Kamarádku pak zajímalo, jak se to šije a obávala se, že to řasení nemůže zvládnout. Ujistila jsem jí, že může, že prostě tam při šití jenom nahrne víc látky. :-))

Jedny šaty jsou ale jako když plivne, pustila jsem se hned do šití dalších. Stihla jsem dvoje. Heidi je nechtěla, když jsem jí ukazovala tričko a látku, neuměla si to totiž vůbec představit. Řekla jsem jí, že je stejně ušiju a dám je Amandě. Hned po došití je Heidi samozřejmě nadšeně zabavila. :-)






Opět jsou to trička z Pepca s přišitým pruhem látky. Látku mám ještě na jedny šaty pro každou plus další cernobílou a bíločernou a nakonec 4 metry takové ledové s růžovými křížky. Všechno jsou to úplety, aby byly šaty pohodlné na celý den a dalo se v nich dělat cokoliv.

V neděli jsme jeli do Plzně na slavnostní rozsvícení vánočního stromu na náměstí. Vyzvedávali jsme tam totiž Toníka z jeho prvních prázdnin u tchýně. Byl tam už od pátku a moc si to užil. Hlavně ten klid od holek. Hraní si na jedináčky totiž naše děti moc baví. :-)) Spojili jsme tedy příjemné s užitečným a s manželovou maminkou vyrazili i na náměstí. Nebylo tam k hnutí, ale borůvkový svařák byl excelentní. Již tradičně se pak naše děti celou dobu vozily na nádherném kolotoči s koníky, kde 4 minuty stály 50,- a nezůstalo jen u jedné jízdy. Také tradičně. 


V sobotu jsme s manželem vyrazili na jmelí. Já, když jdu někam pěšky, funím, šlapu a upřeně zírám na cestu pod nohy, abych neupadla. Manžel běží, kochá se krajinou a poslední týdny hledá jmelí v korunách stromů. :-))) Našel toho spoustu, ale vidět je jedna věc a dostat se k němu věc druhá. Nakonec přece jenom jedna borovice dostupná byla, a tak jsem s Amou zůstala dole, v uctivé vzdálenosti, kdyby manžel padal dolu, abychom tam neumřeli všichni, a sbírala shazované trsy. To Indymu byl nějaký smrtonosný pád fuk a vesele si okusoval větev přímo pod borovicí. S padající tmou jsme došli k autu a rychle uháněli domů na večeři.


Letošní jmelí není takový obří trs jako minulý rok, přesto je krásné a myslím, že vzhledem k jeho dlouholetému růstu je na místě být šťastný už za tohle a těšit se na další roky, protože ho tam na nás ještě spoustu čeká.


U dveří už je pod fasádním světlem pověšená borovicová větev s trsem jmelí a vypadá to tak krásně, že se nemůžu vynadívat. Bude ještě třeba trochu srovnat některé desky. Vlivem vlhkosti Cetris slušně bobtná, takže si krásně pověsíte suché desky do roviny, pak sprchne a když chcete pokračovat v práci, jsou připravené desky skoro o centimetr větší a tlustější. Tahle etapová činnost se prostě nedá nijak vyřešit. Musíte všechny desky přidělat - a tím jim dát stejné podmínky - počkat, až se ustálí jejich vlhkost a pak přesně srovnat na stejné spáry svisle i vodorovně. Náš kamarád Petr, který je tu hlavní "obkladač" je absolutně posedlý šílený puntičkář, takže nikdy nic není na 100%. Jenže jeho 60% obvyklých 100% u ostatních. :-)))


Co se týče truhly, natírala jsem jí zvenku a pak otevřela a protože dřevo uvnitř bylo sice hezké, ale často takové olezlé, přetáhla jsem jí během Disneyovské Popelky i uvnitř a dobře jsem udělala... Přestala smrdět. :-))) Tímto Vám moc děkuji za rady, vyřešilo se to samo, což mi vždycky vyhovuje nejvíc.


Takže přeji krásný první adventní týden a zítra mám v plánu nafotit vánočně prostřený stůl. Chci totiž ubrus pak sklidit, aby se dožil Vánoc. Nemám už nervy sledovat, jak si na něj manžel každý večer vyhazuje obsah kapes, děti šermují perem při psaní úkolů, všichni si pokládají všechno a já jenom běhám a rychle to někam sklízím, než se to obtiskne na ubrus. :-))

Mějte séééé! :-)

Komentáře

  1. Tak to tedy je zase novinek Lucko-moc zdravím.
    No ubrus je bezva- u nás by taky nevydržel, máme ho tak na dva dny a musím měnit, ale mám ubrusy moc ráda.
    Ty šaty je bezva nápad ,jste moc šikovná, naše slečna ale nechce ty s tou čárkou-/rozumějme prostě to sešití/tak je smůla .Nemá to ráda. I když jí říkám, že se sukýnka víc pěkně točí -nechce to. Holčičky se mají ,tolik šatů během krátké chvíle to je výhra mít tak šikovnou mamču.
    Veliký trs jmelí sháním i jsem dala inzerát ,ale bohužel. No nevadí musím si přestat vymýšlet věci, které nemohu mít. Tak si truhlu budete brzo užívat. To je fajn,že nakonec je to bez nějakých výmyslů jak pach odstranit, barva to zachránila.Mějte další dny plné pohody a těším se opět brzo na další nálož.Zdravím H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravim, Hani. 😄 U nas vydrzi jenom sede ubrusy. Tenhle bily by to chudak nezvladl. 😂
      Saty takhle siju uz dlouho, i pro sebe, vcetne nocnich kosili. Uz me nebavi nocni kosile s delkou sotva pod zadek. 😄
      Jooo, 😄 to uz ji nikdo nevymluvi. 😂😂🤷‍♀️
      Holky uz jich ode maji nekolik a vim, ze je nosi rady - nosi je totiz i odrbane a jsou jim i davno male, presto se do nich zase nacpou a bezi ven. 😄
      My jeste mame v planu jit na jmeli, neobdarovali jsme vsechny zamyslene.
      Kdyz najdeme nejakou zlatou zilu, dam vedet. 😄😉 Jenom nevim, jak bych to zabalila, aby to prezilo ten postacky fotbal. 🤔
      Truhla uz je plna silnic Wader a auticek a porad se tu stavi, zase je to vsechny zacalo bavit. 😄 Ale musim rychle donatrit ty cerne prvky, uz se tu diky vanocnimu stromu neda hnout. 🙈
      Uzivejte krasny predvanocni cas a ja jdu pripravit clanek o svem prvnim zivem vanocnim stromu v zivote. 😄🙋‍♀️

      Vymazat
  2. Ubrus je luxusní:-)))) V jednoduchosti je krása.
    Přeji poklidný adventní čas. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dekuju, Evi, je to muj nejhezci ubrus. ❤️
      Krasny Advent i Vam. 😊

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s