Přeskočit na hlavní obsah

12.9.2017 - Dispozice domu

Pěkné slunečné úterý!
Tedy... vypadalo to, že je venku hezky a slunečno. Já dnes nevylezla z postele až do tří odpoledne. :-)) Ale činila jsem se. Telefon jsem nedala z ruky a pc jsem málem zavařila. Dnešní plán byl zjistit co nejvíce informací o střeše a potřebném dřevu.

Mezitím Vám dnes odtajním svůj projekt. Dispozice domu. Pracovala jsem na něm přes půl roku a podařilo se mi do něj vtěsnat všechny naše potřeby a požadavky. Cílem bylo optimalizovat plochu. Je problém dostat vše na co nejmenší plochu.

Dům jsem si navrhla sama do posledního centimetru. Bylo pro mne důležité, aby splňoval veškeré mé nároky na soukromí a prostor. Je rozdělen na 4 zóny, které se můžou v případě potřeby uzavřít posuvnou stěnou tak, aby se vzájemná rušivost eliminovala na minimum.

Máme tři malé děti a dva psy a celé příbuzenstvo je minimálně osmdesát kilometrů daleko. Bylo tedy nutné navrhnout pokoj pro hosty, který bude "stále připraven" (nejen, že nesnesu vyloděnou návštěvu v obýváku, ale v zájmu zachování dobrých vztahů bude dobré, když si budeme moci návštěvu užít, místo skřípání zuby kdy už odjedou). Tento pokoj je umístěn hned u vchodu, daleko od naší soukromé zóny (ložnic) a přes vstupní chodbu je u něj i koupelna se sprchovým koutem, wc a umyvadlem. Často jsem totiž vídala, že hosté, kteří měli pokoj v přízemí, se museli chodit mýt do patra (soukromé části majitelů), protože v přízemí byl pouze záchod. To, že mám hned u vchodu koupelnu se sprchovým koutem má samozřejmě i druhý důvod - nemusím nosit zabahněné psy přes celý dům. :-)) A taky si po příchodu domů můžeme hned umýt ruce. To je první zóna.

Druhá zóna je společenská. Bude pro všechny přístupná a společná. Velké rodinné společenské akce se obvykle plánují u nás, protože k tomu máme nejlepší podmínky = největší prostor. Není vyjímkou i třicet lidí najednou, Proto je tato část domu největší. Většina nabízených typových projektů tomuto prostoru nevěnuje moc pozornosti, není vyjímkou, že má ložnice (kam chodíme jenom spát) víc metrů než obývák (kde jsme celý den). V tomto prostoru bude spousta míst, kde člověk může pobýt, tak abychom mohli trávit čas společně, i když dělat každý něco jiného. Všichni se najíme u stolu pro deset lidí, pomůžeme s připravami jídla u baru se třemi/čtyřmi stoličkami, v obýváku posedíme s přáteli či u filmu nebo si odpočineme na lenošce u krbu. Třešničkou bude posezení u třímetrového okna v jídelně, kde budeme moci jen tak sledovat měnící se přírodu za oknem nebo si třeba číst knížku. Samozřejmostí je sklad u kuchyně na všechny zásoby, techniku a dekorace. Ano, bude nafukovací. :-)))

Třetí zóna je vyhrazená chodbě, koupelně, ložnici se dvěma šatnami a třem dětským pokojům. Ložnice, šatny a místo na pračku můžou tvořit čtvrtou zónu, pokud děti trochu povyrostou a budou mít v pokojích hlučnější kamarády.

Celkem tedy 168 m2 vnitřní podlahové plochy a 207 m2 zastavěné plochy.

Komentáře

  1. Zdravím😊 mohu mit smely dotaz jak mate vyresene technicke zazemi? Kotel uklidove veci a tak?:-) Dekuju... Zrovna sedim nad dispozici naseho budouciho domu a zoufale plakam... Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Luci, kotel, filtry, expanzka a další budou ve špajzu (to je ta úzká dlouhá věc na jihu mezi obývákem a koupelnou). Dá se to dávat i na zeď, takže to tam nějak nastrkáme ke straně. :-) Věci na úklid jsme zvyklí mít u pračky, takže nalevo u vstupu do ložnice (tam bude posuvná stěna, za kterou to bude všechno nerušeně schované). Dřevo budeme skladovat venku a u krbových kamen. Nic víc vlastně nepotřebujeme, takže jsem žádnou technickou místnost, která by nás připravila třeba o pokoj pro hosty, nenavrhla. ;-) Zatím mě nenapadlo nic, co by vyžadovalo nějaké extra plánování a vymýšlení. Takhle jsme na to zvyklí a tak to zas uděláme. :-)

      Vymazat
  2. Dobrý večer. My jsme právě ve fázi základů. Mohu se zeptat jak velké máte pokoje a ložnici? Jinak u poznámky, že se Vám dům zdál malý jsem se nasmála. Při pohledu na základy mě chytla panika, že to někdo špatně změřil. "Je to nějaký malý."
    Máte krásné okolí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, neměla jsem nastavene jméno.
      Helena

      Vymazat
    2. Dobrý večer, Helčo, dětské pokoje jsou kolem 9 m2 (naše děti tam akorát chodí dělat bordel a když už se nedá projít k oknu, jdou dělat bordel do obýváku, jídelny a kuchyně, takže jsme usoudili, že větší prostor není třeba :-)), ložnice má kolem 12 m2. U ložnice jsou dvě šatny, nepotřebujeme tudíž obří prostor (opět... na co... chodíme tam jenom spát nebo se povalovat, tančíme v obýváku :-)). Vždycky chci v ložnici místo na postel, noční stolky po stranách a komodu naproti nohám. Zbytek schovám do šaten. Tam můžou být hromady až ke stropu a já sladce usnu v uklizené ložnici. :-))))
      Při pohledu na vybagrované pasy mi hodně zatrnulo. Vzdálenost mezi nimi mi přišla tak kolem metru a půl. Ne skoro 3 m, jak mělo být správně. :-)) Teď, jak rostou vnitřní nosné stěny, vidím, že se tam ta postel pro hosty vejde, že to je v pořádku. :-)
      Okolí se nám moc líbí, milujeme lesy a výhled na zalesněné kopce, které se celý rok mění. Teď všechno začíná měnit barvy a je to prostě nádhera. Snad občas přijdou blíž srnky, na které jsme tady zvyklí a které pravidelně utíkají od nás ze zahrady, když přijedeme domů. Sice od nich naši psi mají pravidelně blechy, ale za tu jejich blízkost to stojí...

      Vymazat
    3. Děkuji za odpověď. S pokoji a ložnicí naprosto souhlasím. My jsme teda zatím panelákoví, takže to pro nás bude veliká změna. Pro děti hlavně každý svůj pokoj. A já se těším, že budu mít kam zavřít nepořádek ( snad bude jedna šatna stačit ). Zedníci nás také ujistovali, že je to optický klam, že se opravdu nespletli. Těším se na další Vaše fotečky. Ať se daří. Nás čeká odlévání desky.

      Vymazat
    4. Holky, teď jste mě pobavily, ten optický klam je všude stejný, když jsme měli základy a pár cihel, měla jsem pocit, jak je to malé a že se nám tam nic nevleze :-) ta skutečnost je naštěstí jiná, teď si říkám, co s tím místem?? co tam dáme, aby to bylo zabydlené a útulné :-)

      Vymazat
    5. Helčo, z paneláku je to velká změna. Já vyrostla také v paneláku, ale měli jsme přízemní byt 5+1 s garáží, takže na nějaký prostor jsem byla zvyklá. :-) Každopádně zahrada u domu je prostě k nezaplacení, možnost vyjít kdykoliv ven Vám nenahradí žádná víkendová chata a potěšení z kvetoucích vlastnoručně zasazených rostlin je nepopsatelné.
      Ta základovka prostě vždycky vypadá jako plac na garáž, to mi nikdo nevymluví. :-)))
      Hodlám Vás pravidelně zásobovat fotkami, tak snad Vás potěším. :-)
      Budete nechávat desku vymrznout?

      Vymazat
    6. Luci, já právě byla od dětství v domečku. Nyní už 21 let v paneláku a doufám , že už maximálně rok. Ta zahrada je to, co mi nejvíce chybí. A v tuto chvíli mi už lezou na nervy i bezohlední sousedé. Nikoho nic nezajímá, nikomu nic nepatří
      Tak co by něco dělal.
      Desku premrznout nebudeme nechávat. Zítra se začíná se stěnami. Jen tedy střecha nás dostala. Vazníky nejdříve v lednu. Všichni asi staví. Ale my vydržíme....

      Vymazat
    7. Helčo, hlavně ti sousedé... To už je často na antidepresiva... :-/
      Jojo, se střechou bojujeme teď. Obvolali jsme všechno v okolí 50 km a nakonec našli. :-) Tak to můžete zkusit také, ať máte na Vánoce na co pověsit jmelí. :-))) ;-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s