Přeskočit na hlavní obsah

21.9.2017 - Okna

Hezký čtvrtek!

Krásné slunečné ráno vystřídaly ještě dopoledne mraky. Když člověk vypravuje brzy ráno dítě na výlet, vlastně ani neví, co mu má oblíct. A dnes byl výlet "venkovní". Jelo se na farmu. Prošli se dýňovým polem, hladili králíčky, vozili se na traktoru a bloudili bludištěm. Jela celá školka a prvňáčci. Kromě našich holek. Stále chrochtají s rýmou doma. Takže je úplně báječné cokoliv teď řešit nebo zařizovat.

Včera jsem na stavbě řešila zateplení soklu. Bagrista v úterý odjel se slovy "to nejdřív zateplete, pak to odkopu". Jenže ono to nejde zateplit, protože to není odkopané. :-)) Takže jsem mu dnes volala, kdy může přijet bagrovat. Termín jako vždy: včera bylo pozdě. Měl by každou chvílí volat. Tak už. Bagr může ve středu. :-/

Sokl si tedy budeme zateplovat sami. Neměla by to být žádná věda. Zároveň už se KONEČNĚ začne bagrovat terén a já budu moct začít sázet! Ta představa mě nenechává chladnou už několik dní. Prostě mě budování něčeho velmi uspokojuje. :-)) Máte to také tak?

Jako první mám v plánu natřít plaňky na západní straně a pak přidělat nové pletivo. Na něj pak rychle stínící tkaninu. Vše bych ráda v šedé barvě. Pak teprve můžu začít sázet dřeviny. Od poloviny západní strany a celá severní je ale třeba udělat opěrnou zeď. Plánovala jsem nejlevnější variantu - svah co nejprudčeji vyspádovat a zpevnit zatravňovací dlažbou. Dvacet metrů délky a metr výšky přijde zhruba na pět tisíc. Práce žádná, dělala bych to já. Tato varianta se ale nesetkala s moc velkým pochopením a se slovy "udělejme to pořádně a jednou pro vždy" teď počítáme ceny u ztraceného bednění, se základy, vylítí betonem, roxory, prací, dřinou, dlouhým časem.... :-/ Ale za domem na severní straně bude parádní chodníček. To ano, to musím uznat. Výška opěrné zdi by měla být do jednoho metru, co bude nad se vyspáduje k plotu. Tam bude zasázená zeleň. Vychází to totiž tak, že jsme pod úrovní cesty. Lidé budou kolem chodit a můžou se kochat naším interierem. Něco jako v Dánsku. Jenom tady na to není nikdo zvyklý. Ani já ne. :-)))

Když si projdeme okna na sever... tři dětské pokoje - roleta, tam je to vyřešené. Přes den tedy ne, ale aspoň na večer a noc. Okno v kuchyni - roleta. To samé. A poslední - okno v jídelně... To bude oříšek. Bude totiž vypadat nějak takhle... Tři okna s vnitřní mřížkou a v něm sezení.

Takže vidíte, že roleta tam prostě nepůjde. Navíc to okno bude tři metry široké. Na to rolety moc nejsou. Jediné, co mě napadlo, jsou prostě klasické závěsy. Přes den svázané po stranách, večer zatáhnuté. A uvidíme, co dál.

Před okna chci nasázet jehličnany. Ráda bych vytvořila iluzi bydlení přímo u lesa. I když jsou kolem všude lesy, přímo u domu nejsou. Navíc bude výhled stále zelený a potěší celoročně. Před ně můžu vysadit kvetoucí keře nebo převislé kvetoucí květiny. Miluju třeba zlatý déšť (zlatici), jako první na jaře zářivě žlutě kvete a pak nahodí šťavnatě zelené hladké listy. Navíc je to moc hezký keř. Stejně tak třeba šeřík. Mám tu připravenou japonskou vrbu, u které finální stanoviště ještě nemám ujasněné, a úplně stejně jsou na tom dvě černé třešně a japonská třešeň Sakura. Takže pak to budou škatulata. Co jediné vím, že si musím dát pozor, aby nebyly listnáče kolem bazénu, aby z nich vítr nefoukal listí přímo do vody. To bychom si fakt zadělali...

Tady je přehled všech oken v domě po jejich finálním zaměření. Některá jsou dvakrát, některá dokonce čtyřikrát. Myslím, že celkem jich je třináct. Celková cena je 147 tisíc. Dnes odeslána záloha a zítra ráno podepsaná smlouva o dílo.


Můj cíl je vytvořit v domě tuto atmosféru...




Já ty Vánoce prostě miluju... :-))) Také už se těšíte? Je to prostě tak. Žádné jiné období v roce není tak krásné, tak nazdobené, tak slavnostní, tak rodinné, tak výborné, tak hodové, tak dojímavé, tak šťastné, tak tajuplné, prostě táááááák skvěléééé...

Každý rok máme Vánoce hezké. Na začátku prosince ozdobíme dům, někdy kolem desátého strom, pečeme cukroví, které se obvykle nedožije Štědrého dne, koukáme na pohádky a vánoční filmy, navštěvujeme se s rodinou a přáteli, na každou návštěvu vozíme svařák a perníčky a prostě se těšíme. Nehoníme se, užíváme. Dárky pak sfouknu těsně před Štědrým dnem společně s ostatními chlapy, co to nechávají na poslední chvíli. :-))) Musím. Každý dárek, který koupím, je pro mě radost. A strašně moc chci tu radost předat dál. A tak, abych se vyhla dvojímu nebo trojímu nakupování dárků, protože je vždycky rozdám téměř okamžitě natěšená, co obdarovaný na to, nakupuji dárky s ledovým klidem dvaadvacátého. No dobře. Někdy i třiadvacátého. :-)) Prostě... jak to vyjde. Vždyť o nic nejde.

Letos děti chodí už od léta. Kdy už si upečeme perníčky? :-) Tak si je možná upečeme teďko v říjnu. Pochybuji, že letos to budou klidné Vánoce... :-)

Mějte hezkou noc a klidně přemýšlejte, co si letos upečete dobrého. U nás letí nejvíc perníčky, ale šlape jim na paty linecké. Navíc se dá udělat tak nádherné, že nic víc na stole už nepotřebujete. Tohle jsou ty naše minulé - milované koule z ovesných vloček a linecké hvězdičky... ;-)



Komentáře

  1. Já nikdy dřív Vánoce nemusela...ale od doby, co žijeme ve Finsku, je miluji. Loňská zima se nevyvedla, doufám, že letos to bude lepší... Pohoda u krbu, svíčky, venku mráz, světýlka do oken, nějaké to cukroví, vlněné fusekle a kotel svařáku <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terez, u Vás Vánoce dostávají další rozměr! :-) Zvlášť ve Vašem domě! To je romantika každým smyslem!
      Pohodu u krbu jsme dnes málem měli dvojitou, volali, jestli chceme přivézt nová kamna. :-))) Že bysme je postavili v našem aktuálním domě vedle krbu? :-))))
      Já myslím, že počasí v Čechách nás (jako každoročně) na svátky podrazí, ale atmosféru...tu nám nikdo nezkazí. <3 <3 <3

      Vymazat
  2. Luci.
    Opět zvědavost stavebníka mi nedá. Okna budete mít dvojskla, trojskla? A mohu se zeptat jakého výrobce jste nakonec vybrali? Také se moc těším na vánoce v domečku. Ale až příští rok. Tedy doufám 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helčo, okna budou trojskla od PRAMOSu. Jejich systém HauTau u posuvných dveří nás nadchl tak, že jsme upravovali a upravovali, dokud jsme nedocílili přijatelné ceny (pro nás) a mohli objednat u nich. Mají i skvělý personál, který se opravdu stará a vychází vstříc. Kalkulací udělali hooodně bez mrknutí oka, volali, jak pokračujeme, aby zarezervovali termín ve výrobě a okna byla co nejdřív. Jen vchodové dveře mají všechny oknařské firmy celkem drahé, Pramos má na ně i dlouhou dodací lhůtu (třeba o 14 dní delší než na okna), takže až bude termín montáže oken, prostě pojedu nějaké někam koupit. :-)))
      Držím Vám palce, ať Vám aspoň ty příští Vánoce klapnou. ;-)

      Vymazat
    2. Vy jste skvělá. Díky za trpělivé odpovědi. Takový rádce se hodí 😉. My chceme také trojskla. Výrobce ještě nemáme vybraného. Držím palce ať to klape. Vždy se těším na další fotky od Vas 😉

      Vymazat
    3. :-) Helčo, nemáte zač. Stojí to plno sil, na všechno přijít sám...
      Děkuju moc. Víme, že to dlouho trvat nebude. :-))))

      Vymazat
  3. Perfekt �� a cena oken luxus �� Mari Dambo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mari, jsme celkem spokojení. :-)) Porovnávala jsem 8 společností.
      Díky moc. ;-)

      Vymazat
  4. Zdravím Lucko, můžu se zeptat, v jaké výšce od podlahy budete mít to sedací okno? Rekonstruujeme dům a úplně jste mě tím nadchla, budu se snažit ho začlenit do projektu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, Dančo, bude cca 60 cm nad zemí. Přišlo mi to tak nějak optimální. :-)
      Dalo mi práci ho v projektu někam nacpat. Nikde se to nehodilo. Tak jsem ho prostě dala asi nejlogičtěji do jídelny, kde vždycky sedí nejvíc lidí, ale zároveň se tam člověk může zašít během běžného dne...

      Vymazat
    2. My asi v kuchyni, rekonstruujeme starou hájovnu, takže není moc z čeho vybírat :) Měla tam být francouzská okna, ale nakonec jsme je kvůli bezpečnosti zrušili (je to samota v lese), tak alespoň sezení s výhledem. Z čeho plánujete to samotné sezení? Něco na míru od truhláře?

      Vymazat
    3. V kuchyni to bude ještě hezčí! Jako malá jsem vždycky sedávala v kuchyni, když mamka vařila. Mít možnost sedět přímo v okně bude dokonalé!
      Dančo, Vy to děláte obráceně. :-) Na samotě mám prosklený dům a v zástavbě jsem okna zmenšila a početně zredukovala. :-)) Já se víc bojím mezi lidmi. :-)
      Přímo v okně nebude parapet, ale dřevěná pracovní deska, jako se třeba dává do kuchyně. Na ní bude kožešina a polštářky. Abychom nahnali hloubku, budou pod oknem mělké skříňky na míru tak, aby vše sedlo. Možná to bude knihovna, možná zavřený úložný prostor na svíčky a tak. Všechny tyhle věci "na míru" plánuju s taťkou. O víkendu už jsme si ujasnili budoucí jídelní stůl, další lahůdky mu budu servírovat postupně, protože si vždycky myslí, že jsem se zbláznila. :-)))

      Vymazat
    4. To zní skvěle, těším se na fotku výsledku (všeho, nejen okna:). Jde o to, že náš dům je bohužel rekreačka, takže ho potřebujeme zabezpečit vzhledem k tomu, že většinou bude prázdný a na sousedy se spolehnout nemůžu, máme skutečně 100% samotu uprostřed lesa :D Bojíme se spíš zlodějů. Super že máte šikovného taťku, to je k nezaplacení :)

      Vymazat
    5. Ahááá, tak to je jasné, to jedině okenní rolety nebo okenice.
      Jinak, samota je náš sen, je v pořadí. A tam se se sklem vyřádím. :-)))
      Muj taťka je k nezaplacení. Řešíme spolu všechny moje výmysly, baví mě jeho nápady a miluju všechno, co udělá... <3
      Já se taky těším na výsledek. Zítra jdou do výroby naše okna, cca za týden se domluvíme na montáži, takže výsledek je za rohem. :-) ;-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s