Přeskočit na hlavní obsah

24.9.2017 - Připraveno na vylití věnce

Hezkou neděli!
Mrholí a všude je mlha, takže jsem neodolala a vyjela na nákup a na stavbu. :-) Tohle počasí mám prostě ráda. Slunce miluju, ale za oknem. Jít za plného slunce ven je utrpení. Zato v mlze, chladu a mrholení je procházka lesem prostě dokonalá. Pak zatopíte v krbu, uvaříte horký čaj se zázvorem a citronem, oblečete teplé ponožky a tepláky, zachumláte se pod deku a pustíte si film nebo pohádku. To mi připomíná, že mi to v krbu nejspíš chcíplo. Tak vydržte, jdu to rozdělat. :-))

Hoří. :-) Dnes na stavbě bylo ticho. Mrholilo, nikde nikdo, prostě ráj. :-)
Takže, naše hazienda... :-))) Nedá se vyfotit vcelku. :-))) V rohu pozemku je kopec hlíny a nechci v něm nechat boty, takže vždy stojím v uctivé vzdálenosti. :-))


Když vejdete (a bude všude otevřeno) uvidíte napříč celým domem... průchody jsou půl druhého metru široké (to se ještě zapotím, až budu vymýšlet kokrétní zavírání :-))...

V jídelně bude nika na příborník. Ta se bude vyzdívat jako příčky, takže aktuálně to vypadá jako velké okno v předsíni... 

V kuchyni už je dobře poznat "to malé příšerné okno" :-D - stavitel totiž zapomněl okno posunout kvůli digestoři do prava, zjistila jsem to na místě a odsouhlasila jeho zmenšení ve prospěch zdi vlevo. Popravdě, okno v kuchyni je vždycky skvělé, ale navrhnout nějak funkčně kuchyň, když máte jenom dvě zdi a z toho jednu s velkým oknem, je fakt problém. Takže mi zmenšení okna až tak nevadilo. Důležité je, že tam prostě je. Je velké cca metr krát metr. Okno v jídelně, ve kterém se bude sedět, má šířku tři metry a výšku stočtyřicet centimetrů. Mělo by vycházet cca 60 cm od podlahy.
Zatím ten prostor vypadá malý. Čekala jsem, že mě vždycky uchvátí svou velikostí. Tak snad až později. :-))


Pohled do obýváku, kde bude tv a za ní příčka a špajz - proto to malé okýnko.
Okna v obýváku mají šířku dvěstědvacet centimetrů a výšku kolem dvou metrů. Je to menší. Teď máme v domě okna široká tři metry a všechna na jihu jsou vysoká dvěstětřicet. Vlastně nevím, proč jsem je udělala nižší, ta výška mi plně vyhovuje...
A teď už vcházíme do naší soukromé části domu, která bude pouze pro nás...
Tři dětské pokoje...
Napravo je ještě vidět okno u zadního pokoje, vlevo bude naše ložnice. Mezi ložnicí a dět.pokojem bude šatna. To je mé pravidlo. Žádné společné zdi...
Pod oknem bude postel. Další velké okno bude vstup na terasu a zahradu...
Úplně nalevo je vidět okno v koupelně. Mezi ložnicí a koupelnou bude moje šatna. Ano. Žádné společné zdi. :-))

A to je vše, přátelé. :-))

Zítra dorazí armatura, která se vloží do lavoru vytvořeného nahoře po celé délce obvodových a nosných zdí, který se pak vyleje betonem a vznikne věnec. Pak se začne zdít jižní strana - dvě řady cihel, která vytvoří požadovaný sklon střechy. Ta se vybetonuje znovu (udělá se druhý věnec). Teprve pak se může začít dělat střecha - položit trámy atd.

Já se dnes pokusím udělat plánované kalkulace na středeční bagrování. Jestli se mi to podaří, nevím. Nějak mě poslední dobou baví tupě zírat do zdi... :-))

Hezký zbytek neděle!









Komentáře

  1. Krásně se to rýsuje. Super.👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Helčo. Zítra bagrujeme okolní terén, takže konečně začnu řádit osobně. :-D

      Vymazat
    2. Už se těším na fotky 😉.

      Vymazat
  2. Dobrý den, zda jsem to pochopila správně nenechávate hrubou stavbu vymrznout? My jsme chtěli letos stihnout postavit pod střechu, ale zatím to vypadá ze nestihneme, ale příští vánoce bychom chtěli bydlet. Ale všichni nás odrazuji, že to musí vymrznout tak nevím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Ano, chápete správně. :-)) Vymrzneme letos spolu s domem pěkně všichni. :-)) Podle mého názoru, pokud má něco vymrznout, je to maximálně základová deska. Dnešní zdící systémy jsou natolik vyspělé, že vymrzání stavby nepřinese vůbec žádný přínos. Dřívější způsob zdění to samozřejmě vyžadoval, malta se dávala v tlusté vrstvě a cihly na ní sedaly ještě pěkně dlouho. A je to tak stále zažité, spousta stavebníků, bez ohledu na použitý materiál, dodržuje původní postupy. Nijak to tomu samozřejmě neuškodí, to rozhodně. :-) Velká většina lidí ale nebydlí u rodičů a placení nájmu v bytě a hypotéky na dům, ve kterém ještě nebydlí, nebo dvou hypoték, je pro ně tak velká zátěž, že si rozhodně nemohou dovolit chodit se koukat půl roku na rozestavěný dům a nic nedělat. ;-)
      Poslední roky, kdy je zima mírná, kolem mě domy i přes zimu rostou jako houby po dešti. Popravdě.. myslím, že je lepší zdít v 5 stupních než betonovat základovku v horkém létě při 40 stupních.
      Příští Vánoce máte určitě jisté. ;-) Za celý rok postavíte dům úplně jistě. Držím palce!

      Vymazat
  3. Tak to mám velikánskou radost, protože jsme si nedávno pořizovali docela dost nového oblečení z této stránky zde a spoustu toho oblečení bylo právě teplého, takže jsem moc zvědavá na to, jak se nám to celé podaří dát dohromady a zda se do toho vůbec dostaneme, protože jsme hodně přes léto papali.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s