Přeskočit na hlavní obsah

13.10.2017 - Izolace proti vodě a radonu

Pěkný pátek třináctého! :-)

Nějaké bouračky? Zlomené kosti? Vyhazov z práce? :-)
My dnešní den přežili bez ztráty květinky. Ba co víc, ještě máme za sebou kus práce.


Dopoledne jsme jeli na stavbu, že novým polystyrenem zateplíme základy. Moc se nám do toho nechtělo. Vlastně vůbec se nám do toho nechtělo. :-)) Protože tam prostě není prostor. Bagrista chce po nás, abychom to nejdřív zateplili a udělali drenáž a my chceme po bagristovi, aby to tam nejdřív vyhrabal. Teď by se to muselo ručně odkopávat a to je doslova pakárna. Vzájemně jsme se ujistili, že to prostě bez vybagrování nepůjde zateplit a jeli domů zjistit ceny hydroizolace a izolace proti radonu, protože se nám cenová nabídka od firmy zdála přemrštěná. To už ale byla jedna hodina odpoledne a my museli do čtyř vyzvednout děti.

Během půl hodiny při obědvání manžel vygooglil ceny a domluvil slevu. Po potvrzení, že je vše skladem, jsme vyrazili. Vyčerpaní po dopoledním přemýšlení na stavbě jsme se při objednávání a platbě občerstvili místní kávou a přemístili se na nakládací stanoviště. Ještěrka nám naložila dvě palety černých smradlavých rolí a my pomalu vyjeli ke stavbě. Vezli jsme skoro 1700 kilo.

Ve tři hodiny odpoledne už jsme se na pozemku škrábali ve vlasech, kdo, jak a kdy poběží pro děti a jak je dostaneme domů - dodávka je pro tři lidi. To množství příšerně těžkých metr dlouhých rolí dneska nemůžeme vyložit, ani kdybysme se zbláznili. Myslela jsem, že každý vezmeme roli a složíme ji na místo. A tak to taky prvních 6 rolí bylo. Fuška to byla, co Vám mám povídat. Sice jsem kus chlapa, ale moje fyzička už není co bývala a ta koňská síla s přibývajícími roky klesá... jako u každé ojetiny. :-)))) Zbytek rolí manžel galantně odnosil sám a já mu v dodávce "pouze" připravovala role ke kraji. V zápalu akce - vůbec nevím, jak se to stalo, ale budu toho do konce života litovat - jsem si rozřízla gumovky. Moje milované gumovky!!!!!! No podívejte se na tu tragedii...
Už nějakou dobu pokukuju po holínkách HUNTER, ale neplánuju na stavbu chodit v gumovkách za čtyři tisíce. To je prostě sváteční verze. :-)) Zároveň se mi ale nechce chodit mimo stavbu ve žlutých pracovních holínkách. Já je mám, ale přes den objedu několik stanovišť, takže květované holínky byly takový rozumný kompromis, který důstojně ustál návštěvu veletrhu, nákup v Ikee a Lidlu, i běhání po stavbě. No nic... ta žlutá snad na podzim nebude tak vadit...

Materiál manžel nakonec vynosil v rekordním čase 28 minut. Je složen v pokoji pro hosty...
A v malé koupelně...
Ode dneška mám také svojí nejdražší kabelku v životě, kterou si budu šetřit pouze na zvláštní příležitosti... :-)))) Vyšla mě na pouhých 28 tisíc korun!!! Výborná investice! :-))

Ale musím říct, že je barevně a vizuelně povedená. :-)

Na domě je vše hotové, připravené k zítřejšímu kotvení pozednic. Příští týden dorazí KVH hranoly a palubky a rádi bychom o víkendu měli hranoly připravené k záklopu. To mi připomíná, že jsem se měla ozvat firmě na stříkanou pěnu.. No nic, tak v ponděli.

Bagr byl nakonec odložen na úterý/středa a štěrk dorazí v pondělí. Cypřiše na zahradě zatím trpělivě čekají na přesun, zítra to zas všechno zaleju, ať to proboha nechcípne...


Do bagrování bychom mohli sehnat ještě trubky na vodu, chráničku a nějaké ty kabely, co bychom rádi zakopali po pozemku. Pak už nám nebrání vůbec nic v dokončení okolního terénu, jeho vyštěrkování a zkulturnění do požadovaného vzhledu. To je věc, na kterou se prostě těším.

Dnes šly do výroby okna a měly by být do týdne hotové. Pak následuje okno 14 dní, kdy se domluvíme na jednom dni na montáž.

Ve středu dorazí cihly na vnitřní nenosné příčky. Tloušťka 15 cm. Od čtvrtka by se mělo začít vyzdívat. Pak expresně naběhne vodař a elektrikář a vysekají drážky pro rozvody. Teď to musí lítat. Vánoce jsou za 71 dní!!!!






Komentáře

  1. Ty bláho Luci. Vy jedete. Ta kabelka je luxusní 😂😂. Taky nás čeká nákup polystyrenu a izolace. Tak budu mít asi stejný model 😃😉. My snad příští pátek finisujeme s hrubou stavbou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď to bylo šnečí tempo, Helčo. :-))) Musíme zrychlit! :-))))))
      Doporučuji se nákupu izolace neúčastnit. Je to příšerně težké. :-/
      Vuittonky už nejsou in, teď letí DEK. :-))))
      Jéé, Vy se máte! My se teď ráno navnadili, že by se do Halloweenu dala při troše štěstí dodělat střecha a přijdou okna! :-) A mě tedy čeká někde schrastit vchodové dveře. :-)

      Vymazat
    2. Tak na to, že se 7.9. hráblo to jde opravdu rychle. Ale tím končíme. Jak už jsem psala, střecha až leden....
      Okna musíme také vybrat.....
      Ať se při výběru vchodových dveří daří. Není to lehké. Mně se zatím žádné nelíbí...
      Helena

      Vymazat
    3. Helčo, mě se také žádné dveře nelíbí. :-))) Pak prostě vyjedu a nějaké koupím. A natřu je na modro. :-))))
      Vy jste ještě rychlejší než my! ;-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s