Přeskočit na hlavní obsah

20.10.2017 - Když přivezou krásu...

Je páááátek!!!! :-))

Od úterý mě bolí zub. Je mrtvý, kompletně vyspravený a bolí jako čert. Ve čtvrtek jsem se se zubařkou domluvila, že to chce zubní chirurgii, kde mají větší výběr kleští (víc než jedny univerzální) a jsou na to vybavení (no panejo... to budou jatka). Na doporučené adrese jsem se objednala na příští čtvrtek. Dříve to nejde, nemají čas. Cože? Vrut v patě? Vážně? Kdy? :-))

Ze čtvrtka na pátek už jsem ale i přes ibalgin (ach, ty vzpomínky) bolestí nespala. Ranní nateklá tvář úplně zastínila můj syndrom bílého pláště (na změny na obličeji jsem háklivá) a já si vytelefonovala okamžité přijetí. Děti byly ve škole a školce, a tak jsem skočila do auta a přelítla Prahu nadzvukovou rychlostí. Opět Vám nebudu vykládat, jak nezvykle bolestivá byla injekce, jak nešel zub ven a jak mě obří dren v té jámě odpoledne už slušně nakopával po celodenním hladovění. Pusu jsem mohla nadevřít až v sedm večer. Paráda...

Na stavbě se ale nezahálelo... přijela kráááásaaaa...
Náááádhernééé trámy...

A hned se naskládaly nahoru...


Co se týče stavebního provedení, je to vlastně ten největší kámen úrazu na stavbě (díky nim je totiž všechno hrozný problém a vše se šíleně prodražuje), ale co se týče vizuelního provedení... je to čistá nádhera. Bude to asi ta nejkrásnější věc na domě.

Ještě ráno, kdy jsem měla všechny zuby, jsem probrala se stavbyvedoucím finální vzhled a umístění příček. Protože jsme se na začátku úplně vyprdli na vyzdění pouzder do vnitřních nosných příček, je nutné teď - tak trochu na rychlo - vyřešit, jak vlastně budeme jednotlivé sekce domu zavírat. No samozřejmě, že úplně nejvíc miluju "barn door"!!! O tom bez debat!



Ale copak je tam někam můžu dát? No uznejte sami... Zadní část, z jedné strany kuchyň a špajz, z druhé strany koupelna a dětský pokoj. Přední část, u vchodu koupelna a pokoj pro hosty a z druhé strany kamna a ... nic... tam zeď úplně uskočí a je tam vzduchoprázdno. Kde ti lidi berou ty holé zdi na to? :-) Co je druhá věc... nemůžu se ubránit dojmu, že jsou to dveře hlavně na ozdobu a neplní tak dobře funkci odhlučnění a tepelně izolační. Posouvají se po stěně, takže po stranách jsou škvíry. Tak kdo je máte v domě, který není zrovna vyhřátý? :-) Napište mi!

U soukromé části domu jsem to vyřešila. U špajzu uskočíme příčkou 10 cm od nosné zdi. Vytvoříme ze sádrokartonu pouzdro a dveře budou zajížděcí podle plánu. U předsíně tato možnost nejde, protože je tam vstup do pokoje pro hosty a nešel by tam umístit překlad nad dveře. Takže tady budou barn door!!!! :-)) A budou to vyloženě vrata, průchod má šířku kolem 160 cm. Musím ale vyřešit zeď vlevo od kamen. V plánu tam byla proutěná truhla, která tímto padá. Vánoční strom bude vždy zezadu ohoblován, aby šly posouvat dveře, ale co světýlka? Měly tam být zásuvky!!!

Když jsme u toho nevycházení a změny plánů, ještě mě trápí tyče na závěsy v obýváku. Asi tam budou překážet. :-/ To mě ale mrzí, na černé tyče jsem se moc těšila...

Také dnes dorazila nová křesílka k jídelnímu stolu! Vybalím je už tady ve starém domě a pak pouze přestěhuji. Mysím, že pár smontovaných věcí mě moc potěší, až se budu v novém domě koukat na hromadu krabic rozloženého nábytku. Fotku ještě nemám, bolí mě kráter po zubu, takže je smontuju a načančám hned, jak to přestane...

Z depky "nestíháme" jsem se přesunula k depce "nemůžu nic dělat". Hromada štěrku na terase, která už by se krásně dala rozhrnout a vytvořit tak skoro hotovou terasu mě drásá. Podpálit hromadu větví bych možná také zvládla a mohlo by se vyštěrkovat dětské venkovní hřiště... také bych mohla po týdnu uklidit doma, dodělat halloweenskou výzdobu - za týden je party - a nakoupit, vyprat... :-))) Dalo by se toho dělat spoustu... :-))) No nic... snad to ráno bude lepší...

Krásnou páteční noc, která je vždycky bezstarostná a sladká, protože zítra je volno... ;-)


PS: potýkáme se s problémem dostupnosti PIR izolačních desek pro nadkrokevní izolaci. Bylo by to nejlepší řešení, ale nikde nejsou skladem nebo na přiměřenou dobu dodání. Nabídli nám únor!!! Pokud někdo vlastníte stavebniny nebo máte "známého", uvítám jakýkoliv kontakt. :-) Šťastnému výherci pošlu za odměnu bílou vánoční hvězdu do okna. :-)



Komentáře

  1. Klasika s tim unorem... Objednali jsme ve fabrice posledni polystyreny na zatepleni, dorazi za 10dni a dalsi objednavky na unor za NEHORAZNE ceny. K tomu fabriky na cihly uz normalne odmitaji zakazky stavebninam.... Kde to jsme, to je jak za sociku?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Za chvíli budeme stát frontu i na chleba a tepláky. :-/

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s