Přeskočit na hlavní obsah

21.4.2018 - Je krasne...

Naaaaadhernou sobotu!

Co delate?

Me se nic nechce, a tak planuju, co vsechno udelam a opaluju se. :-))))

Za domem nam rozkvetl plany strom, ktery tu byl uz od zacatku (a ktery jsem uchranila pred bagrem), myslim, ze to bude jablon, a je tak nadherny, ze me kazdy prijezd k domu moc potesi. Ja proste miluju stromy...

Vsechen volny cas ted travime venku a uzivame si to krasne pocasi. Jen jsme ve volne chvilce postavili knihovnu Billy z meho vyletu "vse za odvoz" (konecne :-)) ) a ja do ni nastehovala nadobi. Zatim je v obyvaku. Nez budou krbova kamna. Pak budu muset vymyslet lepsi misto.
Tim, ze jsme postavili i novou skrin (Pax) do me satny, se tu zase premistilo spoustu veci a potrebuje to tu generalni uklid. Jak nejsou vsechny ulozne prostory hned od zacatku, prakticky jenom presouvate z mista na misto. :-/ Vylovit v pameti, co kde ted vlastne je, zacina byt pekne narocne. Navic se privezla dalsi varka veci z docasneho uloziste (mysleli jsme si, ze bude lepsi nevozit vse do noveho vlhkeho domu a brodit se tu tim, ale nechat neco mimo. Samozrejme to dulezite. :-)))) ).

Kolem domu stale neroste zadna trava, budu ji muset opravdu koupit a zasit. :-))
Abych jeste srovnala teren. A koupila hrabe...

Potrebovala jsem rychle umistit male surfinie, kterych jsem mela vic. Bylo nutne jednat rychle. Aktualni sezeni na terase neni moc utulne. Vim, pridam textilie, otevru slunecnik, svetylka... ale chce to i kvetiny. Jak ale udrzet kvetiny na zdi... vystrachala jsem kelimky Bygel, ktere byly urcene na zed do kuchyni, detskych pokoju a pracoven na tuzky a dalsi male veci. My je meli v minulem dome v koupelne. Vzdy na dva mensi srouby jsem povesila 1 kelimek s hlinou a kytkou. Jsou to previsle, bohate kvetouci typy, mely by vytvorit zavoj na zdi.

Bude to chtit par dni. Ale myslim, ze to bude super.



Konecne je to obdobi, kdy clovek muze mit stale ve vaze neco rozkvetleho. A nemusi pro to daleko. Vcerejsi ulovek me potesil...

Take jsem konecne sehnala davkovac na tekute mydlo do koupelny. Abyste rozumeli... oni je maji vsude a opravdu krasne, ale ne plastove. Nevim, jak to Vy, co mate deti, delate, ale u nas by to nekomu spadlo do umyvadla hned po 5 minutach a rozbilo by to umyvadlo, sebe a urcite i dlazbu na zemi... :-))) Jak to delate? :-)))  Neverim tu nikomu a nicemu, a tak jsem stale hledala neco uchazejiciho. A nasla. V Jysku za 60,-. A je uplne stejne sedy, jako vzor na obkladu. Plastovy. Rozbije se maximalne pumpicka.
Jeste popremyslim o bambusovem davkovaci. Ten jediny by se tam jeste hodil. :-))

S prichodem tepleho pocasi zacalo hledani pytlu s letnim oblecenim. To byly veci, ktere jsem balila jako prvni, protoze jsme je v zime nepotrebovali. Zmizely neznamo kam a nam je hic. :-))) Ze dne na den clovek odhodil snehuly a potreboval zabky. :-))

Trochu jsem uklidila obyvak, aby to zacalo vypadat jako u lidi. Spousty kabelu se zatim nezbavim, dokud nebudou dodelane zasuvky. Obyvak, kde je nejvic elektrospotrebicu v dome, jede na prodluzovackach z okolnich mistnosti.
Pristi tyden zacinaji kopat nasi oficialni pripojku elektriny. Jupiiiii! Konecne budeme mit elektrinu o tretinu levnejsi. Stavebni elektrika leze pekne do penez. Od jejiho spusteni jsme tam za necelych 30 tisic. Roztopeni vlhkeho a vymrzleho domu stalo vic nez jsme cekali. :-/

Jdu si dopalit zada pri sterkovani terasy a Vy si uzijte ty nadherne dny! ♡

Komentáře

  1. Tak Luci. opět jsem se těšila, co u vás nového. Řekla jsem si, že se zeptám ostatních, co chodí do práce, jak to zvládají zahradu a domácnost :-) normálně jsem se přistihla, že si přeji aby aspoň dva dny pršelo a já se mohla vrhnout, stejně, jako vy na nevybalené letní hadry :-) Jenže ono je tak krásně, že jsem byla na zahradě a přesazovala jahody a plela záhonky s květinami. Jahody mi začaly kvést, což mě docela překvapilo, tady v Pobeskydí je to většinou vše později. máme na zahradě neskutečný chaos, ale dle místních, na tom nejsme ještě nejhůře. Před deseti léty jsme koupili pozemek i se starým domem s výhledem na místní zříceninu hradu. Pozemek kouzelný, se spoustou starých stromu, mimo jiné švestek, takže slivovička je vlastní, ale ten nepořádek, co tam byl no hrůza a my tomu dali korunu novou stavbou a nepořádku kolem ni. hned na začátku jsme si zvelebili 1/3 zahrady a jezdili tam, jako na chalupu :-) Letos bouráme starý dům, protože se z obývacího okna 3m HS koukáme do zdi starého domu, takže preferujeme posezení v jídelně, kde nám okno barabizna zakrývá pouze 1/2 takže místo pohledu na zříceninu, máme pohled na barabiznu :-) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chodit do prace, asi se venku mejeme zahradni hadici (kterou nemame) a chodime na zachod za barak. :-)))) To se neda casove zvladnout. :-)))
      Take mi to pocasi neda. Kdyz je nadherne, jsem proste venku. :-) I kdyz je uvnitr tolik naplanovane prace... proste jdu ven. :-)))
      Nemuzu se zbavit pocitu, ze jak nas minuly pozemek, tak i tento novy ma vzdycky nejakou "ochrannou zonu" kolem sebe. :-))) Vsude uz to kvete a u nas ne a ne. Nejdriv o mesic pozdeji oproti Praze (jsme od ni 10 km) a o tydny oproti okolnim zahradam! :-)))) Nechapu! :-)))
      Musi to byt u Vas nadherne, zahrady se stromy jsou vzdycky nejhezci, takove jsou jen u babicek.
      :-)))) Vyhled na vlastni zriceninu! :-)))
      Ceka Vas jeste spousta prace. Bouraci prace nejsou vubec sranda. Ale jak Vam to bude mizet, uvidite, jak to bude krasne, doda Vam to silu. ;-)

      Vymazat
  2. Luci, ten dům je tak krásný s tím sluníčkem a jarem.
    Nám se vyzdívají příčky. Nijak to nehoníme. Bydlet kde máme. Navíc kupa starostí v práci, děti kroužky a škola. Však to znáte, co budu psát. Ale když koukám jak vám to krásně přibývá, tak se s hezkým počasím a navnaděná vašimi fotkami na ten náš domeček moc těším. I když teda je před náma strašná spousta práce.
    Mějte se hezky a těším se na vaše další fotky...
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju, Helco! ♡ Moc se mi tu libi. A kdyz se to tu zalije sluncem a rozzari se dum i kopce se stromy naproti, mohla bych jen sedet a zirat na tu krasu. :-)
      Zavidim Vam ten klid... asi bych byla nedockava, i kdybych mela cas. :-))) To je jeden z mych "minusu". :-))) Ale mozna diky tomu tady porad neco delam a posouvam dopredu.
      Clovek si rika, ze uz dum stoji, je skoro hotovy.... ale pak mu dojde, co vsechno jeste... v urcitych chvilich se to zda nekonecne... ale pak se to najednou prehoupne a Vy se muzete stehovat. ;-)
      Take se mejte hezky a at Vam to pribyva! :-)

      Vymazat
  3. Ta Billy knihovna vypadá úchvatně! Jinak bambusový dávkovač mýdla z Ikey nic moc, viděla jsem u kamarádů, po chvíli používání vypadal děsně od vody. My jsme spíš na tuhé mýdla, vyhovujou nám víc a děti mají z klasických dávkovačů mimo domov atrakci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je uzasna! Miluju ji! :-) S tim uz jsem smirena, ze maloco je hezke i pozdeji. :-)))))
      U nas maji deti Vanoce z tuhych mydel! :-))) Vzdycky se s nimi nadsene myji a nova si schovavaji a vozi je na autickach. :-))

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s