Přeskočit na hlavní obsah

31.5.2018 - Elektrika

Pěkné horké .... ne... pěkný žhavý.... ne... bože to je hic... pěkný čtvrtek! :-))

Taky je Vám tak horko? :-) Poslední dny teploty každý den atakují číslo 32 a to je samozřejmě ve stínu. Na sluníčku se to peče ještě víc.

Já tedy musím přiznat, že už jsem postavila druhý mrazák ve svém životě. :-)))) Alespoň tak se opět tváří náš aktuálně druhý dům. Vždycky, když vyjdu ven v tlustých ponožkách, teplákách a triku s dlouhým rukávem, říkám si, že je venku nějaké horko... Každý den je u nás stále dokořán vše, co jde otevřít, abychom dostali dovnitř trochu tepla. :-)) Při třicítkách bylo uvnitř stále stěží 21, teď, kdy je venku už asi čtvrtý den 32 a slunce celý den pere, jsem vyhnala teplotu uvnitř domu na báječných 24 stupňů. A proč báječných? Protože venku běháme bez ponožek, v kraťasech a tílkách a uvnitř to pak po příchodu bylo k nastydnutí. Klasický efekt klimatizace. A protože o rýmičku u žádného člena naší rodiny nestojím, potřebuju vyhnat teplotu v domě výš. Blíže té venku. Vedlejší produkt je vysušení stavby. :-))

Od úterka u nás kopou oficiální přípojku elektřiny. Teď už si jí totiž nemůžete vykopat sami, jako to bylo dřív, teď to prostě všechno řeší ČEZ. A ten na to má 15 měsíců. V našem případě nevyužil celou lhůtu a budeme mít elektriku za expresních 12 měsíců. :-))) Doteď jsme měli dočasnou přípojku. Využívají jí třeba kolotoče ve vesnicích. Připojíte kabel se skříňkou ke sloupu, kde Vám to ČEZ určí, natáhnete k baráku a jedete. Není žádný tarif, žádný paušál. Platíte jen co spotřebujete. Cena je ale vyšší, proto se na oficiální přípoku těšíme. Rovnou dorazilo i vyúčtování za období únor - květen na závratných 40 tisíc korun. :-(


Podstatnou část jsme propálili na konci února při zahájení vytápění. Byly dlouhodobé mrazy, vylité podlahy měly po téměř třech měsících stav jako kdyby byly vylité před měsícem, v domě byl jeden stupeň a my se měli nastěhovat. Nejlépe ihned. Topení naběhlo velmi rychle, dům měl už druhý den přes 16 stupňů, další den přes 20. Okamžitě ale vylítla vlhkost jak z podlah, tak ze zdí. Uvnitř bylo jako v bazénu. Brýle jsem měla zamlžené při každém příchodu, nebylo možné dovnitř nic nastěhovat, okamžitě to bylo mokré. Nábytek by nabobtnal a rozpadl se, oblečení by zplesnivělo. Museli jsme, k nelibosti nových majitelů našeho bývalého domu, odložit termín stěhování, nedalo se nic dělat.

Později jsme se už naučili kotel k topení ovládat, regulovat, ke konci už běžel na minimum a my si raději vzali mikinu. Jakmile se trochu oteplilo, vypli jsme topení úplně. Vlhkost byla ale stále vysoká, a tak v domě asi 16 dní běžely non-stop 4 vysoušeče. Na hluk jsme si zvykli velmi rychle. Eliminoval totiž brutální chrápání psů a velmi časté hulákání dětí ze spaní, které vzbudí všechny kolem kromě toho, kdo zrovna ze spaní ječí. Po odvozu drahých pronajatých vysoušečů mi taťka půjčil jeden z práce, tudíž až donedávna běžel každou noc alespoň ten. I ten už máme statečně asi měsíc vypnutý. :-))) Beztak po nás každé ráno zhruba od 4 lezou mouchy, takže nějaké mlaskání a chrápání psů nás už nemůže.... víc vytočit. :-))))

Opět jsem bílila zdi. Šíleně mě vytáčí pohled na zdi z bílých ytongových cihel slepených a opatlaných šedým lepidlem nebo maltou nebo co to je... I když mám bílo-šedou kombinaci ráda, tohle opravdu nééé... :-))) Už jsem v tom bílení tak dobrá, že dokážu spotřebovat 18 kg barvy za 35 minut. :-)))) Defacto teď pořád kupuju barvu.:-)))

Na řadu přišla chodba a to z mnoha důvodů. Bylo nutné ji prosvětlit. Prochází prostředkem domu a nemá žádné okno. Šedou maltou zamatlané drážky po vedení elektriky v ní nenávidím od začátku. Podařilo se mi jí i krásně vyklidit, byla najednou úžasně široká a konečně nebylo na očích žádné skladiště. Vybíleno jsem měla celkem rychle. Někde to bude chtít ještě druhé kolo. Každá cihla totiž bohužel saje jinak. Druhé kolo mě pak čeká i v ložnici. Druhý den bylo vše suché a já mohla udělat to, co jsem měla v plánu už dlouho... gallery wall.

Nikde jinde v domě to není možné. Kuchyň má všechny zdi plné, v jídelně je velké okno a příborník, v obýváku tv, skříňky, krb a bude cihlová zeď. Bez šance. Chodba k tomu byla úplně ideální. Jakákoliv jiná dekorace by překážela, obrazy jsou perfektní.

Nejvíc se mi tam líbí černé rámečky, vybrala jsem tedy ze své sbírky všechny černé rámečky. Sundala jsem všechny i z ložnice, aby jich bylo dost. V ložnici jsem použila obrázky s bílým rámem a úplně mě to na té bílé zdi nadchlo. Ložnice je nejsvětlejší místo v domě. Je zářivá, bílá, čistá a uklizená a bílé rámečky obrázků to vše absolutně podtrhly. Pořád se tam chodím dívat a kochat.

V chodbě naopak ten kontrast černé na bílé zdi vypadá perfektně a zase jsme se přiblížili slovu "domov". Najednou to nebyl stavební průchod k ložnicím, kde byly pytle a krabice a tma, ale byla to krásná bílá a světlá chodba se spoustou vzpomínek, kde si děti nadšeně ukazovaly, kdo je na fotkách, ptaly se, kde to je vyfocené a kolik jim bylo. Návštěvy se tu zastavují, s úsměvem si prohlíží náš výběr a děti jim vypráví, co jim o fotkách vyprávím já.



Jak postupně dokupuji koše v Jysku a dělám z nich lustry v obýváku, přesouvám lustry JASSA do chodby. Vypadají tam, že tam patří úplně přesně. A mám přesně tři. Přesně tolik, kolik jich tam je třeba. Dobře by tam vypadaly i černé plechové lampy HEKTAR. Baví mě kombinace venkovského stylu s industriálním. Podle mě je to dokonalá a nadčasová kombinace, která se musí líbit každému.  A bude dlouho bavit.

Po tom, co jsem všechno pečlivě uklidila, přišla další várka balíků věcí a je zase všude všechno. :-/ Nějak už nevím, kam s tím, takže mi tentokrát trvá déle jejich umístění.

Jooo, a tu naší koupelnu Vám nafotím! :-)) To bych snad mohla zvládnout v sobotu. ;-)

Tak se mějte! Já jdu uklízet ten bordel tady... v neděli budeme mít návštěvu... :-)) Motivaceeee! :-))))

Komentáře

  1. Juj, tak tu elektriku Vám teda nezávidím,ale bude to už jen lepší, nebojte ;-) my za rok spálíme kolem 10ti tis.,což v porovnání s tím tech 40 je fakt šílenost a 10 zadarmo na třípatrový barák :-) Obrázky Vám to tam krásně zútulňují a poličky v kuchyni jsou bomba, fakt tam sednou perfektně! Mně se blýská taky na lepší časy (a plnější peněženku haha :-)))), od září bych se měla zapojit do prac.procesu, tak začínám šetřit na bodbynu :-))))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mari, my si to taky nezávidíme. :-)))) Ale přesně, už to bude jenom lepší. Další zima bude testovací, za provozu, snad na konci neprotočíme panenky. :-)))
      10? To je zadarmo!!! Že Vy to ještě naháníte kamny? :-))
      Obrázky mě v chodbě moc baví, strašně se to tím změnilo, mám radost. :-)
      Poličky "používám" denně, takže se opravdu povedly.
      Také od září plánuji, chci totiž moc věcí a hned. :-))))
      Držím palce, ať Vám ji nezruší, než našetříte... všechno skvělé vždycky zruší... :-/

      Vymazat
  2. dobrý den, paní Lucie. moc ráda čtu Vaše příspěvky. obdivuji Vaše pracovní nasazení, které se 3 dětmi zvládáte a to jakým způsobem stavíte svůj dům ... ovšem dnes mi to již nedá, když vidím, jak postupujete. nechci Vám hanit Vaši práci, ani Vám nijak ublížit tím, co teď napíši ... prosím Vás - radili jste se ve Vašich krocích s nějakým odborníkem? například - víte z jakého důvodu máte doma - jak sama píšete - mrazák? - kdybyste toto zmínila před stavařem, řekne Vám - jasně - to je proto, že veškerou teplotu polykají nevyschlé zdi. proč barvíte barvou zdi, které na sobě nemají ještě omítky? - za prvé, proč utrácíte tolik peněz a za druhé proč riskujete to, že Vám na té barvě pak nebudou držet omítky? já tomu tedy moc nerozumím, ale sama bych toto raději bez rad odborníků neprováděla. navíc - proč nevyschlým zdem vracíte právě barvou zpátky vodu, které jste se takovým úporem zbavovali? rozumím tomu, že to chcete mít doma hezké. ale k čemu Vám to pak bude, když budete mít všude plíseň? - ještě máte YTONG !!!! nee klasické cihly - ytong je "houba", to snad ví každý .... prosím berte tento příspěvek pouze jako varování - dávejte si pozor na to, co provádíte. máte úžasný vkus a nádherný velký barák, tak proč to teď kazit a přičiňovat tak tomu, že pak se Vám v něm skrz problémy bude špatně žít, dýchat apod. ... klidně celý příspěvek po přečtení smažte, ale poučte se prosím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, určitě Váš příspěvek mazat nebudu. ;-)
      Jsem ráda, že Vás to baví číst. ;-)
      Každým horkým dnem teď teplota v domě stoupá, měřím vlhkost ve zdech i v podlahách a už se pohybuje do 0,3%, tudíž dům už mokrý není, je vyschlý a připravený k dokončení. :-) Dokonce tu máme poslední dobou teplotu kolem 24 stupňů, což už je příjemné, a pokud neotevřeme okna a nepustíme horko dovnitř, můžeme mít v domě méně, ale na větrání už jsem si zvykla, vyhovuje mi čerstvý vzduch a domu samozřejmě prospívá. Myslím, že vyšší stropy udržují to největší horko nahoře a dole je pak - teď už příjemný - chládek. :-)
      Omítky... to je téma, které se tu často řeší... máme v rodině šikovné chlapy a vždycky když přijedou, rozhlíží se a ptají se, kdy mají dorazit na omítky. :-)) Bylo by pěkné, kdyby se omítky udělaly, není to nic extra složitého a efekt veliký.... ale je to opravdu jen efekt. Není dokončená střecha a fasáda. To je teď nejdůležitější. Pak vyloženě hoří podlahy. Jejich finální povrch totiž chybí a nevím, jestli jste někdy bydlela na anhydritu, ale to je peklo. Všude a na všem je stále béžový prach, musíte mít stále pantofle (nejlépe gumové, omyvatelné), cokoliv spadne na zem, je zaprášené (padají tu polštáře z gauče, hračky, oblečení, představte si, že si oblíkáte tmavé kalhoty, chcete si je navléct na nohy a ony se dotknou země.... okamžitě zaprášené), prach se víří i vzduchem na police a nádobí, nemá smysl kupovat větší nábytek, jako šatní skříně atd., protože to pak kvůli podlahám budeme muset vystěhovávat, všude jsou tu stále nevybalené věci, protože je prostě není kam dát, takže nedokončené podlahy jsou pro mě absolutní top. Naproti tomu omítky, věc víceméně estetická, jsou to poslední, co mě zajímá, tudíž je budeme řešit jako poslední a bůhví kdy. Ale já se nehodlam dívat ani měsíc (natož třeba 2 roky) na bílé cihly opatlané šedou maltou, někde popsané tužkou, které jsou tak strakaté, že i normální člověk už by potřeboval prášky na nervy při pohledu na tu nesourodou zeď. :-))) Proto, bez jakýchkoliv výčitek, si tu maluju zdi na bílo, rozzářím je, sjednotím a stojí mi to za tu dřinu i peníze, protože pak si sednu na gauč nebo k jídelnímu stolu, rozhlídnu se a, když ignoruju tu šílenou podlahu :-)), vidím domov, útulný a hřejivý domov, který se vůbec netváří jako stavba nebo nedokončený mišmaš. Vše je sladěné, uklidňuje a všichni se tu cítíme dobře. ;-)

      PS: po kunzultacích se zasvěcenými by pro dobrou přilnavost omítek měla pomoci pořádná penetrace zdí ;-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s