Přeskočit na hlavní obsah

7.6.2018 - Ikea výprodej

Pěkný čtvrtek!

Tropy nás stále neopustily, a tak trávíme většinu času uvnitř domu s častým vycházením ven. Tedy hlavně děti a psi. :-)

V sobotu byl u nás ve vesnici dětský den. Mě ani manželovi se tam nechtělo, protože jsme se k obědu hrozně přejedli, já se vážně nemohla ani narovnat, ale přemohli jsme se a vyjeli. Děti nevěděly, co od toho čekat, byly nervózní a nějakou dobu se nás držely, nekomunikovaly a neodpovídaly na otázky pořadatelů.

Asi na třetím stanovišti už pookřály, běhaly napřed a plnily zadané úkoly. Byl to pirátský den, a tak nechybělo hledání perel v písku u mořských panen, skládání papírové lodičky, červený šátek kolem vlasů, malování pásky přes oko (to jediné jsme přeskočili z důvodu dlouhé fronty), krmení Pepka námořníka špenátem (opravdu měli plný hrnec špenátu, nabíralo se polévkovou lžící a trefovalo Pepka), drhnutí paluby rejžákem u Pipi dlouhé punčochy, chlastání panáků rumu a soutěž v páce. Za odměnu si pak děti vyzvedly buřta a opekly na ohni na cílovém a zároveň startovacím stanovišti.



I přes to, že bylo horko, v lese bylo krásně. Pro mě to byla exkurze po okolí, protože jsem vůbec netušila, jak místní chatová oblast v lesích vypadá (některé "chaty" byly opravdu úžasné a pokochala jsem se) a zároveň pěkná fuška. Oblékli jsme se do šatů, já měla pantofle a běhali jsme v kopcích po lese. :-))

V neděli dorazil manželův táta s přítelkyní. Mají jednovaječná dvojčátka, chlapečky. Už jim je 8 měsíců, takže i návštěva s nimi je zábavnější. Jsou zvědaví, vnímají spoustu věcí a naše děti z nich byly nadšené. Zůstali celý den, takže jsme se mohli navzájem do sytosti užít. Bylo to hezké.


Od pondělí bojuju s úřady a řeším papíry. Prakticky je týden v háji a já ho strávila u počítače. Není to hotové, nic není vidět, jsem vyšťavená a šíleně otrávená. Včera už má znechucenost vygradovala tak, že jsem prostě odložila počítač, bylo mi všechno jedno, a šla štěrkovat terasu. Tam aspoň vidím smysl mé práce, nějaký výsledek. Štěrkovala jsem, dokud mi síly stačily, a po rychlé sprše (po tom jsem rozhodně mezi lidi nemohla :-))) jsem vyzvedla děti ve škole a školce.

Na terase jsem uspořádala vše tak, aby to nějak vypadalo, nevytáčelo mě to a mělo to smysl. Například jídelní stůl jsem posunula blíže oknu, kterým vycházíme na terasu. Bude to praktičtější pro obsluhu při grilování, vše bude po ruce a za rohem. Trochu jsem rozmístila květníky kolem a přesunula dětskou houpačku úplně doprava. Často se totiž stávalo, že si holky při houpání zpívaly svoje vymyšlené písničky, které nedávají vůbec žádný smysl, a někdo odpočíval nebo pracoval v ložnici. Její umístění u ložnice tedy bylo nevhodné. :-)) Ještě mě čeká zrevidování věcí mezi velkými okny před obývákem. Mám ráda minimum věcí a je tam toho na mě moc.




A taky mi narostly a vykvetly Surfinie! Jsou to moje nejoblíbenější kytky na terasu. Jediné vydrží jižní rozpálenou stranu a neúnavně pořád dokola kvetou jen za každodenní zálivku. Miluju je!





No... a včera si tak pročítám na Facebooku a zjistím, že je ode dneška výprodej v Ikee. Ještě v noci jsem sjela nabídku na Zličíně. :-))) Skříňky! Kuchyňské skříňky!!!! A koukejte ta sleva!!!
Hned mi šrotovalo, kam je můžu dát. No jasně... potřebuju jí u pračky. A co koupelna? Tam bych mohla dát dvě!! Bomba! Takže určitě 3x. Opravdu by nešla ještě někam?

Také k ní měli zlevněné podnoží. Přesně to, co jsem do koupelny plánovala, a v bílé barvě, kterou jsem tak moc chtěla. Koukejte...

A tak jsem vyrazila. Hodinu po otevření už neměli ani jednu skříňku, krajní nohy poslední dvoje, středových pár kusů. Přitom vůbec nebylo narváno, u pokladen dokonce prázdno... Byla jsem zklamaná... Už jsem to doma všechno viděla namontované...

Projeli jsme s ochotným prodavačem veškerou nabídku zlevněných skříněk (v improvizaci jsem dobrá, v mžiku bych změnila uspořádání :-)), ale bohužel... všechno pryč. Kromě.... jedné skříňky. Té, co jsem chtěla, ale černo-hnědý korpus. Protože měli jeden jediný kus, hned jsem ho sbalila. U pračky to snad bude jedno a koupelnu vyřeším jinak. Hlavně, že mám ty nohy.  :-))

Z původní ceny 3.600,- jsem zaplatila 180,- korun a jela vše vyzvednout na sklad. Uz to tu mám doma opřené o zeď, zbývá sehnat vhodnou kuchyňskou pracovní desku v délce kolem 2,5 metru a můžeme montovat. Ale ještě to tam vybílím, ať zase nedělám s nábytkem, dost to zdržuje.

Protože Toník bude mít příští týden svátek, sháněla jsem ještě v Lidlu samorozkládací stan. Akce startovala dnes, byl za 600,-, a už ho měli vyprodaný, takže ho musím objednat přes internet a nebude hlavním dárkem dne na jeho sobotní oslavě. Co se dá dělat.

Nevím, jak to máte Vy, ale u nás v rodině nesnášíme skládání a balení stanu. Vždycky je to v horku, těsně po příjezdu nebo v horku, s únavou po probdělé noci u ohně. Trvá to dlouho, po dlouhé době člověk neví,, jak na to... prostě... samorozkládací stan je naprosto geniální věc a i když je menší (pro dva), já a děti bychom se vešli. Ve stanu stejně pohodlí není, co si budeme nalhávat. Tenhle ale vyhodíte do vzduchu, sám se postaví a máte hotovo. To se klidně zmáčknu! :-)))

Toník si totiž už za svoje našetřené peníze koupil spacák. Ještě chce stan a nůž, aby mohli s manželem v lese přespat. Manžel je totiž bere na výlety do Brd, kde objevují tajná tábořiště, kempy a místa, kde dřív byli vojáci. Dětti to baví a nemají problém ujít za den i 15 kilometrů. Často tam jedou vlakem, aby nemuseli řešit, kde nechali auto a měli svobodu při výběru trasy. Opékají si buřty, zkouší rozdělat oheň po zálesácku, zkoumají nalezené kosti a stopy a učí se orientovat ve značení cest.

Proto také potřebuje nůž. Pro začátek si myslím, že ho nejvíc potěší nůž multifunkční. Takový, který má spoustu potřebných věcí, které je třeba vyzkoušet. Třeba lupu, pilku, kleštičky... Samozřejmě, Toníkovi je 7 let. To, že nůž někde ztratí, je velmi pravděpodobné. Stejně tak i to, že neocení nějaký ručně dělaný skvost, které si třeba vybírá manžel.

Vybrala jsem tedy něco adekvátního. Pro začátek. Nůž bude schovaný u nás, Toník ho dostane vždycky jenom na výlet nebo po dovolení. Nebude ho mít nekontrolovatelně stále k dispozici, aby si s ním něco udělal, nebo ... a to spíš... mu ho ukradly holky a ty si s ním něco udělaly. Jejich záchvaty vzájemné lásky střídají záchvaty velmi silné nenávisti, takže by to byla slušná zbraň.

A tady je...
Vidíte ten milion úžasných věcí? :-)))) Cena: 99,-. Je k němu i pouzdro.

Teď mě čeká upéct svůj první dort. Sestra, která peče dorty na zakázku a vždycky všechny dorty v rodině, má bohužel teď zakázek až nad hlavu (navíc nepočítala s dortem k svátku :-)), takže se toho musím ujmout já. Nikdy jsem dort nepekla. Těším se na to, ale zároveň se toho bojím. Trochu teď bojuju s časem a úklid domu na oslavu mi to trochu komplikuje. :-))

Ráda bych Toníkovi vynahradila lednové narozeniny, kdy kvůli zběsilému dokončování domu nebyl čas vše oslavit. On se pak občas zeptal, kdy bude mít oslavu. Tak proto.

Zase je čas vyzvednout děti, tak já letím. Doufám, že jsem nenapsala moc chyb, píšu na terase a přes slunce není vidět na monitor. :-))

Užijte si hic, od srpna tu zas určitě bude podzim! :-))))

Komentáře

  1. To snad ne... s tím podzimem... :) My máme tedy hic pořádný, nechápu, že máte doma takový chládek bez půdy (jak píšete v dřívějším příspěvku o lednici...), my máme dřevostavbu, ale s půdou a v posledních dnech tu máme 28:( Jinak letošní výprodej nic moc... já jsem tedy ulovila svou vysněnou troubu, ale štve mě, že mi unikl dřez Domsjo, byla jsem kousek od Ostravy a byl tam za 1990,- A už není a nebude... Ale ještě že existuje slevový koutek :) Kuchyňských skříněk za 30,- bych koupila 10 :)))) I když v koupelně i v pracovně už je máme... Ale vždycky se někam hodí, že? :) A z jiného soudku - se samorozkládacím plážovým stanem každoročně bojujem naopak při skládání, tak snad ten váš je praktičtější :) A kytičky- krásná barva!!! My na ně nemáme na oknech místo, vše mám zatím na zemi (a nevykvetlé)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terez, vzdyt to tak casto je! :-)))
      Myslim, ze to hodne delaji ty vyssi stropy. Na jihu ma strop 3,5 metru, takze horko je nahore a uvnitr je prijemneji.
      Drevostavby se obecne celkem dobre vyhrivaji, to je jejich vyhoda hlavne pri topeni v zime. :-) V lete uz je to ale na klimu. :-/ Bydlela jsem v drevostavbe v byte a v podkrovnich bytech bylo v lete nedychatelno. :-(
      Letosni vyprodeje nic moc. Ale bohuzel mam takovou vlastnost...vzdycky se mi tam neco libi! :-))))
      Nejvic me zamrzely prosteradla. Ne ta na gumu, ale obyc obdelniky. Sesivam ty velke rozmery k sobe a mam povlaky na perinu. :-)) Tak velke kusy latky v celku tezko sezenu a tohle rychlositi mi moc vyhovuje. :-)))
      Ty drezy jsou tak oblibene, nechapu, ze je vyprodali. Jsem zvedava, cim je nahradi...
      Mela jsem v planu jich fakt koupit vic! :-))) Tu studenou sprchu s jednim cernohnedym kusem na sklade jsem fakt necekala. :-/
      No... na skladani jsem zvedava... ale uz mam praxi s tunelem a detskym stanem, snad to zvladnu. :-))
      Dekuju! :-) Taky na ne na oknech nemam misto, tak jsem je natloukla na fasadu. :-)))) A jeste mam kvetinace na okap. Tedy...jestli nekdy nejaky bude... :-)))

      Vymazat
  2. My máme doma max. 23 a teď 21.5 stupňů, což je úplně ideální v horních pokojích možná o něco více, ale pořád to je úplně ideální.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je idealni, kdyz je treba clovek v pohybu. Kdyz pracuje na pc, je to na deku. :-)))
      Tech 22-23° je pekne. Z ceho mate dum? :-)

      Vymazat
    2. Phoroterm , no já ležím pod dekou jen v zimě a to máme 22 pocitově, je to ale chladněji a někdy to krbem vytáhneme i na 25 :-)

      Vymazat
    3. Jsme asi pekny zmrzliny... :-))))

      Vymazat
  3. No nám ve stavebních firmách rozmluvili vysoké stropy, že to podkroví právě hodně izoluje. A izolaci vůbec máme dobrou, ale taky velké okna na jih... Ale je to tím dřevem, cihla je cihla, to je jasné :) Máme hodně hliněných omítek, ale zděný dům to není... Teplo mám ráda, spíš mi vadí, že nemůžem moc větrat, když nechcem doma kočky :)
    Jo, to prostěradlo bez gumy jsem taky koupila jen tak na šití, kde člověk sežene skoro 6 m2 kvalitní látky...:)
    A drez jsem objevila podobný jako Domsjo v německé Ikei, má stejný tvar (a taky podobnou cenu :/), jen se do toho Německa dostat... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terez, meli jsme v minulem dome podkrovi a je to pravda. Slouzilo ale jako puda, takze v zime tam odtud tahlo, protoze se tam nevytapelo. Proste je to vzdycky dobre jenom na jednu stranu. :-))
      Muj nazor na vicepatrove domy vsichni znate... :-)))) Nic pro me. :-)))
      My tu zas mame tunu hmyzu... :-/
      Presne! To prosteradlo se vyplati ve vsech ohledech! :-))
      Ja uz nebyla v Nemecku tolik let... taky by to chtelo... :-))

      Vymazat
    2. doporučuju okení síťky a dveře z Lidlu, máme již několik let-na zimu nesundávám a perfektní-hmyz zůstává venku a kocour uvnitř :)

      Vymazat
    3. Hani, a mate taky soupaci okna?
      Prijde mi, ze na ty nase soupacky nejak nic nejde... :-/
      Navic bych asi musela mit site vsude, mame dokoran vsechna okna na vsech stranach... :-))))

      Vymazat
  4. Já si ulovila ve výprodeji aspon hrnec za 349,-, po kterém pokukuju už dlouho a je super. A taky ta bavlno-lyocell povlečení z 699 na 399, ale protože máme prodloužené peřiny, musela jsem vzít jednu sadu navíc, tu jsem roztříhala a po vašem vzoru nadstavila klasické, ještě mi kus zbyl na malou ikeáckou deku, se kterou se ještě zakrývá dcerka, takže bomba, v těchto vedrech krásně chladivé, takže z toho mám radost. Jo, tak sklíněk za 30 bych si taky nabrala, dolů do prádelny by se mi hodily, no jéje, se nedivím,že byly hned pryč.
    Surfinie super a hlavně v tech kyblíkách :-))) Mám je na terase taky, letos jen jednu stranu, příští rok se vykašlu na muškáty a celá terasa bude jen se surfíniemi ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mari, to musi byt super to povleceni! Taky jsem si ho hladila a bylo uzasne prijemne.
      Dobre jste to vsechno usila! :-)
      No... kdyby meli vic nez jednu, nalozila bych si auto. :-)))
      Ze jo? Surfinie jsou proste nej! :-)))

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s