Přeskočit na hlavní obsah

17.10.2018 - Zahrada

Krásnou slunečnou středu!

Počasí je teď (tedy až na to odpolední vedro) opravdu úžasné. Celý den svítí slunce a skvěle vynikne barevné listí všude kolem. Je to nádherné a já se celé dny nepřestávám divit, jak dokonale barevné tohle období dokáže být.

Naše zahrada teď nějakou dobu stagnovala, v tom hicu a suchu nemělo prakticky žádnou cenu cokoliv sázet a snažit se o jeho přežití, protože to byla fakt dřina a často marná i za cenu vypuštění duše. Tak proč to lámat přes koleno... Navíc bylo horko a něco dělat v horku mě nebaví. :-))) Opravdu! Moje provozní teplota venku je 15-18 stupňů na slunci, když je pod mrakem, snesu i třeba 22. Ale to je max. Jinak se peču. :-)))

Novou energii do žil mi nalila až zpráva od kamarádky. Postupně tak nějak ruší svou okrasnou zahradu a předělávají jí na zahradu užitkovou. Jako první je třeba provzdušnit cestu ke třem kompostérům, takže začneme tam.

V pondělí tedy posbírám děti po škole a školce a vyrážíme k Hance. Hanka má dvě děti v pubertě a jednoho benjamínka, o 18 dní staršího než mám holky. A taky yorkshira, kterého vždycky prohání náš Toník. A tentokrát ho nadšeně i několikrát choval. :-)) To s našim Indíkem moc nejde. Váží skoro stejně. :-))

Původní plán, že si pěkně vykopeme milion věcí vzal za své hned po prvním kopnutí do země. Posilněné kávou a výbornou pomazánkou z krabích tyčinek jsme šly na to. :-) Děti skákaly na trampolíně, jezdily na odrážedlech (už dávno jim jsou malá, ale Toník na ně vzpomíná s láskou a stejně pořád plánuje, že si nějaké zase koupí :-))) nebo se houpaly na houpačkách. My se pokoušely vykutat první borovici. Vysoká asi metr a půl, nádherně bohatá, prostě úžasná a dokonalá. Nikdy bych se jí dobrovolně nevzdala. :-)) Obvykle stačí pár kopnutí kolem a při zacloumání stromem cítím vůli a pružení. Tady ne. Jak v betonu.

Abych Vás uvedla do místních podmínek... místní hlína je pěknej beton. Když prší, dá se sázet a přesazovat celkem normálně. Když je sucho, zapíchnete lopatu maximálně tři centimetry a skákat na ní můžete až do večera a nehnete se. Při pokusu o páku ulomíte násadu. Jdete pro krumpáč a je to jak v kresleným dětským seriálu. Baaaaaaangggggggg.... vibruje všechno včetně Vašeho těla, ale do hlíny se dostane tak čtyřcentimetrová špička krumpáče. :-)))

No... a kdy pršelo naposledy? :-)))) To už si nikdo nepamatuje. :-)))) A tak nastoupil Hanky manžel a my mu šly z cesty. Mezitím, co on se dřel, my obdivovaly karmínově zbarvený javor a jmenovaly, co všechno by se nám v této barvě hodilo... auto, rtěnka, svetr, lak na nehty.... pak jsme řešily Hanky vlasy, jak je má teď krásné, probíraly novou barvu na vlasy se dvěma maskami a postupně se přioblíkaly, jak pokročilou hodinou klesala teplota. Hanky manžel se zase postupně svlékal, jak se tou dřinou potil. :-)))

Než padla úplná tma a nebylo vidět na krok (musela jsem volat "děti" na trampolínu, protože nebylo vidět, kdo tam vlastně je), byly připraveny k odvozu 2 krásné borovice, 2 velké vřesy a jeden ... takovej malej... kulatej... no je to jehličnatý a dělá to takovou koudel na zemi... křehký je to... nevim... :-))))) Pak mě všichni pobaveně sledovali, jak to hodlam nacpat do auta. :-))

Já ale věděla, že zpátky nepojedu na lehko. Přijela jsem stavebním šuplíkem a děti ani neměly autosedačky. Kdyby náhodou musely jet všechny na sobě.... nebo třeba běžet za autem... kvůli kytkám, ne? :-))))

Dvě velké borovice jsem nacpala do kufru, kombík je prostě kombík, vřesy a tu koudel na spolujezdce, takže jsme byli poloprázdní... Hanky manžela už z dalšího kopání vysvobodila jenom tma. :-))) Příště prý půjde radči sám do hospody. :-)))



Hanka ale slíbila, protože v dohledné době prostě pršet nemá, že bude plánované dřeviny zalejvat, aby šly z mokré hlíny snadno vytáhnout. Výborně. Příště toho určitě zvládneme víc. :-))

Za tu dobu, co doma maximálně maluju a uklízim mi krásně narostly nehty. Už chápu ty pipky, co u kávičky vždycky tvrdí, že s těma drápama zvládají naprosto všechno. :-)) Ano, běžná domácnost se s tím zvládnout dá. To vydržely i ty moje. Včera ale vzaly za své při sázení "té jehličnaté koule", protože jsem natahovala i netkanou textilii, kterou jsem potřebovala nějak zatížit. Moc kamenů tu nemáme, ale moje oko najelo na hromadu betonových kusů, které tu zbyly po vylití základových pasů. Celou dobu jsem je chtěla někam uklidit a jak se teď hodily. Těžké jsou tak, že unést jeden v jedné ruce je problém, budou tedy ideální. Nanosila jsem je všechny. Najednou jsme měli (aspoň trochu) upravený kus zahrady a já byla opravdu nadšená.



Dnes mám od rána absolutní lemru, takže jsem pracovala z postele, byla mi zima, teď stihnu maximálně hodit sprchu a hurá pro děti. Doufám, že se mi podaří vše dozasázet alespoň s dětmi. :-)

Tak se mějte a koukejte kolem sebe! Je to nádhera! ;-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s