Přeskočit na hlavní obsah

26.11.2018 - Poslední dodělávky

Pěkné pondělí!

Poslední dobou mi dá vždycky práci vymyslet nadpis... pokaždé chci napsat "nestíhám", ale to jsem psala minule... :-)) Ale já opravdu nestíhám... a nějak se to zhoršuje... :-)))

Co bylo minulý týden už nevím, vím jen to, že je Toník od čtvrtka doma, protože má od středy po nocích šílené záchvaty kašle. Sirupy to tlumí jen občas, takže spí v obýváku, abychom ten kašel slyšeli alespoň trochu z dálky a mohli v pauzách upadat do bezvědomí.

Čtvrteční rodičovské schůzky jsem stihla jen tak tak. Znamenalo to uvést se do stavu hodného opuštění domu, vyzvednout holky ve školce, dotáhnout je domů, hned zavřít dveře a letět do školy. Tam jsem si zase vyslechla, jak Toník nenosí úkoly, že má za to napomenutí třídního učitele, které je za 20 čárek - on jich má 13...  Tyto počty jsem přehlédla, protože jsem zásadně proti domácím úkolům, které mě i mou rodinu prostě obtěžují. Když jsem se chtěla přihlásit a prodiskutovat tento psychoteror ze strany školy, nějak se to zvrtlo a rodiče začali hromadně platit pondělní divadlo. Jaké divadlo?? Vzdala jsem to, doma si umyla rudou rtěnku, převlékla rudé šaty a vyrazila k zubaři.

Dnes byl den D. Rozhodovalo se, jestli zubař odhalí v kořenech zase zánět nebo ne. Pokud ano, zub se musí vytrhnout. Další. Tímhle tempem budu už brzy na kašovité stravě. Kdyby se po tom aspoň hublo. :-))) Úplným zázrakem, k údivu i samotného zubaře - viděli jsme se párkrát, ale po shlédnutí stavu mého chrupu mu bylo všechno jasné už od začátku - nebylo nikde nic. Znovu vyčistil kanálky a zub zaplnil. Možná se zub ozve za rok, možná za dva, možná nikdy... No... to asi ne. Vždyť jsem to já. :-/ Každopádně jsem tentokrát vyvázla bez ztráty květinky a kolem osmé večer letěla domů, abych uložila děti do postelí. Amanda už spala na křesle v klubíčku, Heidi se ještě před upadnutím do komatu stihla duchaplně přikrýt dekou. Odnosila jsem je do postýlek a zjistila, že zítra dorazi naši. Dospárovat velkou koupelnu.

V pátek ráno jsem odvezla holky do školky, s Toníkem po probdělé noci sprintovala k dětské doktorce, která dnes vyjímečně neordinovala, rychle nakoupila v Lidlu, pak hned doma vyřizovala pracovní záležitosti, snídani jsem si začala dělat kolem jedenácté, kdy parkovali před domem naši. Jen jsem suše polkla a rozhlídla se po domě. To je zase bordel...

Poslední dny je to stále stejné... Návod, jak přijít o 15 let života a veškerý volný čas: myjte nádobí ručně. Je to peklo. Je tu někdo mezi Vámi, kdo nemá myčku??? Jak se Vám žije? Také máte pořád linku plnou špinavého nádobí nebo celé dny stojíte u dřezu? Já nejsem žádná kuchařka, má specializace je "eintopf" na všechny způsoby, přesto naše kuchyň přetéká špinavým nádobím. Neochota zbytku rodiny šetřit čistým nádobím je pak pro mě, která díky tomu většinu jídla jí nad dřezem, velmi demotivující. Novou myčku ale můžeme koupit, až vyřešime tlakový spínač u studny. Do té doby mám smůlu. Ale vysvětlujte to návštěvám...  O tom, že mi z toho cuká oko, raději pomlčím.

Taťka během pátku krásně zaspároval celou koupelnu, mamka mu asistovala a vařila oběd, já vyzvedávala holky ve školce "po o", jako každý pátek, dvakrát se vypravila na výjezd pro něco, co chybělo, podávala, hledala, vymýšlela, přemýšlela...

:-)) Každopádně koupelna je hotová (ještě musím vymalovat)...









První koupání už proběhlo včera... Děti se koupaly ve vaně skoro po roce a byly nadšené. Jenom jsme slyšeli z koupelny bláznivý smích a rámus, voda byla všude kolem vany a z vany jsem je tahala po třičtvrtě hodině. :-))

V neděli jsem pak vyrazila na lov smrčků. Přitáhla jsem jeden, který jsem našla úplně celý vylomený, ležel na boku a jeho špička už asi 30 centimetrů rostla vzpřímeně, takže po jeho postavení byla zahnutá do strany. I přes své vylomení a odhalené kořeny měl takovou vůli dál žít a nevzdával to, že jsem si řekla, že právě on by to mohl u nás zvládnout. Dneska jsem ho zasadila a obložila kameny. Nádherně zdobí náš příjezd k domu a už se těším, až na něj nandáme světelný řetěz.

Když jsme u těch Vánoc... poslední dny na mě každý den na Facebooku vyskočí, co všechno už jsem měla v předchozích letech hotové... výzdobu, perníčky, adventní věnec, ušité polštářky, linecké hvězdičky, .... propadám beznaději, že letos nestihnu ani první advent.... Já, která by měla Vánoce klidně začátkem listopadu, kdyby to nebylo blbý. :-)))))







Toník namaloval Santu, jak stojí na střeše u komína s pytlem hraček, na terase na něj čekají sobi a sáně a na stole je dopis pro Santu, sušenka a sklenice s mlíkem. :-))))) Ten obrázek mě tak pobavil, že jsem si ho vyfotila. :-)))))
No a na pověšení adventních kalendářů jsem se zmohla minulý týden. Teď musím dokoupit sladkosti. Už jsou tak ze třetiny plné, ale naplnit 3 kalendáře není žádná sranda... :-)))
Tenhle jsem šila. Je to prostírání/běhoun z Ikey a na něm všechno našité z Ikea plédů Polarvide. Soba jsem obkreslila podle vykrajovátka na perníčky, zbytek jsem střihla podle oka včetně čísel.

Další dva kalendáře už jsem minulý rok nezvládla ušít - makali jsme na stavbě - takže jsem je letos vyřešila rukavičkovým kalendářem z Kauflandu za 129,-/ks. Letos totiž taky nějak nemám čas. Ještě musím spíchnout punčochy na krb, na ty si moje děti potrpí a dokud nejsou pověšené, není výzdoba hotová.

Spirálový stojan na ozdoby je ideální řešení pro všechny, co nechtějí z jakéhokoliv důvodu strom klasický. Stačí přidat jehličí a je to. :-)) Dá se použít i na velikonoce, kdy na něj pověsíte nazdobená vajíčka. Měli ho v Ikee před pár lety, já ukořistila minulý rok přes inzerát.

Poslední věcí, kterou jsem zvládla dneska, je zasazení nového smrku na naší zahradě, resp. u příjezdu, a jeho omotání světelným řetězem. Omylem jsem objednala teplé žluté světlo, ale alespoň blikací režim šel vypnout. Nastavení časovače na svícení 6 hodin a 18 hodin vypnuto mi maximálně vyhovuje.

Jóóóóó, dneska jsem toho vlastně stihla víc. Ještě jsem posledním zbytkem bílého spreje nastříkala koš na vánoční strom. Byl moc tmavý. Teď má bílou patinu a myslím, že zapadne do interiéru rozhodně víc.


Nechala jsem ho na terase vysmradit a už je v pokoji pro hosty. Zítra asi nazdobíme dům včetně stromu. Buď nebude nic nebo úplně všechno... :-))))))))

Omlouvám se, že nestíhám odepisovat na všechny komentáře. Čtu je, ale nestíháááám! :-))

Pěkný start do posledního předadventového týdne! ;-)

Komentáře

  1. No...a už začíná stres, pravej vánoční :D Já se včera z minuty na minutu rozhodla vymalovat ložnici za asistence dvacetiměsíční všetečky, v půlce mi došla barva, nová dorazí ve středu, vše rozkrámované a smrad z Duluxu :D Doma máme zakázáno na poruchu myčky jen pomyslet, aby se to nepřivolalo, to bych vytáhla papírové párty nádobí! Koupelku máte krásnou, ta dlažba se mi moc líbí, ale nemám už jí kam dát :D Leda do garáže, ale manžel by jí pohamtal :D Na kašel je nejlepší svařená cibule s cukrem, to uklidní to dráždění. Žárovičky miluju, venku mám na smrčkách solární, ty si jedou po celý rok samy a střechu už jsem zapla, o víkendu. Cukroví začnu v prosinci, takže vše dle plánu vlastně. Těším se na vaší vánoční výzdobu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-))) Mě taky vždycky něco v půlce dojde. :-))) Všude všechno vyndané, přendané, přesunuté... To znám velmi důvěrně. :-)))
      No jako je to peklo... :-/ Naše kuchyň je od rána do večera nefotitelná... :-((
      :-))
      O té cibuli jsem četla, budu jí muset vyzkoušet. Bylo by fajn mít něco přírodního.
      Solární osvětlení zahrady je můj cíl pro příští rok. Miluju ho.
      Já se na ní taky těším, snad letos nějaká bude. :-)))))))

      Vymazat
  2. Dobrý den Lucko, musím Vás pochválit, máte to doma víc vánoční a zimní než já :) takže se tím vůbec netrapte. Váš interiér působí zimně. Do kalendářů ráda kupuji v LIDLu takové ty kilové pytle za cca 100Kč - letos se mi nepodařilo získat ty se zimním motivem, ale máme směs Chuppa Chups a Mentos a jsou super, je tam toho fakt spoustu - pro 2 kluky a ještě pár kousků zbylo. A co strom? - ten jste už sehnala? Jinak rukavičkový adventní kalendář je božííííí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Globusu mají Trolli za 89 Kč :)

      Vymazat
    2. Děkuju moc, asi už to zimní je, ale znáte to... pořád by člověk něco přidával... :-)))
      Ty pytle znám, ale vždycky je prošvihnu. Ježiš lízátka jsem zapomněla! No jasně!
      Strom už máme postavený a ozdobený dva dny. :-))) Máme zase ten náš starý dobrý umělý. Ale možná ještě najdu nějaký úchvatný živý a bude velký přesun. :-)) Pořád si naivně myslím, že zprovozníme kamna a u těch by se živému asi nelíbilo.
      Rukavičky zklamaly velikostí, nejde mi hrdlem protáhnout fidorka. :-)))) Je nalepená izolepou na rukavičce a vypadá to příšerně. :-))))))))

      Vymazat
    3. chce to bonusové chňapky od trouby :D

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s