Přeskočit na hlavní obsah

22.11.2017 - Koupelny

Pěknou středu!

Od včerejška si lámu hlavu nad koupelnami. Po domě běhá elektrikář a připravuje drážkovačkou zásuvky a je tedy nutné vědět přesně, kde co bude... hlavně, že se mi všichni smáli, že už mám dům i zařízený... ještě než se koplo do země. :-))

Čím blíž je ale člověk cíli, tím méně si je vším jistý. Prakticky těsně před cílem se ze mě stává absolutně nejistá hysterická ženská, co si není jistá ani tím, že ráno zas vyjde slunce... Máte to také tak?

V domě, ve kterém žijeme, jsem měla novou kuchyň. Byla černá se dřevěnou pracovní deskou a byla úžasná. Ale nebyla to Ikea. Téměř dva roky jsme se bavili o tom, že jsme měli koupit tu Ikeu. Tak jsem dala inzerát a připravovala plány naší nové Ikea kuchyně. Šedé Bodbyn. Najednou se věci daly do pohybu, za dva dny měl přijet kupec a já seděla nad plánkem a nevěděla, jestli dělám dobře... Jestli opravdu tu barvu, tyhle skříňky, tyhle úchytky, tyhle nástěnné skříňky, bude to vypadat hezky?
Kuchyň byla pryč během dvou hodin a já s třesoucí se rukou jela koupit novou kuchyň. Vlastnost, kterou ale mám na sobě ráda, naštěstí rozhodla za mě. Vždycky, když něco trvá dlouho, prostě jdu a na něco ukážu. :-)) Nepatlám se s tím další dobu a neprodlužuju si utrpení. Prostě jdu a vyřeším to. Vždycky to vyřeším nakonec dobře. Tak jsem kuchyň zaplatila, manžel pro ní zajel do skladu a já jela do Hornbachu pro barvy na zeď a sádru - bylo nutné ještě sundat obklad a vymalovat.

Druhý den ráno jsem postavila barikádu v obýváku, aby se děti nedostaly do kuchyně a jídelny - všude byly krabice naší půltunové kuchyně - a začala kytovat nerovnosti na zdi. Když jsem brala do ruky váleček, začali kluci montovat. A tak jsem rychle mezi obsluhou uřvaných dětí za barikádou malovala kuchyň. :-) Barva dostala název "borůvkový jogurt" a manželovi přišla strašná. :-) Se šedou kuchyní už ale vypadala úžasně.

A teď... si připadám úplně stejně. Naštěstí pro mě, všechno hoří, a tak nemam čas se s tím tolik pitvat, jako kdybychom stavěli několik let. To by mě asi položilo, slezly by mi vlasy a měla bych tik v oku. :-)))

Včera jsem udělala dva návrhy hlavní koupelny. První: "pohrajem si s tím, ať je to hezké", druhý: "žádné babrání".
Druhý návrh byl vlastně o koupi dvou umyvadel a dvou umyvadlových skříněk. Prosté, účelné, hezké... ale na náš prostor podle mě ne úplně vhodné. Manžel ho zavrhl (to, že se mu ty skříňky líbit nebudou, jsem věděla dopředu, ale měl možnost volby :-))).

První návrh, který vyhrál u obou, byl návrh z kuchyňských skříněk s umyvadly na desku. Nastoupil můj kamarád Excel, který vždycky nejdokonaleji nahradí čtverečkový papír.

Tohle je plánek:
Vlevo je záchod se zabudovanou nádržkou, uprostřed dvě skříňky s umyvadly, nad nimi velké zrcadlo a vpravo je vysoká úložná skříň.

Vysoká úložná skříň bude kuchyňská skříň METOD se šířkou 80 cm, hloubkou 37 cm a výškou dva metry. Bude mít sokl jako v kuchyni a dvoje dveře. Tohle je rám:
A teď dvířka... úplně jsem se zamilovala do světlého jasanu ASKERSUND. Potěšil mě i cenou - patří mezi nejlevnější - přitom vypadá úžasně.
Ve hře jsou samozřejmě šedé BODBYN...
A čistě bílé HÄGGEBY...
Ke všem nějaké černé úchytky. To je detail, který vyřeším později. :-)
To samé vlastně skříňky pod umyvadla... jen jsou to ty skříňky vysoké 60 cm (ne 80 cm). Působí vzdušněji a je pod nimi víc místa. Na nohy, na osobní váhu, schůdek...




Na ně pracovní deska... buď efekt betonu - u jasanu na dvířkách...



Nebo světlého dřeva - v případě bílých a šedých dvířek... tady třeba úžasný jasan...
Na ně umyvadla... alespoň těmi jsem si jistá... HAMNVIKEN
A zrcadlo v rámu z běleného dubu NISSEDAL

Stěny budou šedé... nejvíc se mi líbí tahle barevná kombinace...
A obklad (pouze na namáhaných místech jako je sprcháč atd.):


A teď... babo raď... :-))

Jedu na stavbu zakreslovat elektriku a vodu. ;-) No dobřeee, taky jedu do Ikey. :-)))

Hezký den!





Komentáře

  1. Zas jste mě článkem nahlodala na to,prodat stavajici kuchyni a jet si pro bodbyn :-D jen to asi nebude po dvou letech,ale treba uz po trech :-D maluju si,jak nastoupim v zari do prace a pekne si na ni nasetrim,kdyz nam zvedla vlada ten plat o 15 % :-) klidne si ji sama poskladam,to zvladnu,kdyz si na ni nasetrim..same argumety pro,az se bude manžel zas cukat :-) :-) a jinak hlasuju pro jasan ;-) M.D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vysněná kuchyň jde i na splátky, mají akce bez navýšení, splácela jsem dva roky a kochám se každý den :)

      Vymazat
    2. Mari, já bych to udělala. :-)) Kupec nemusí přijít hned (ale může i zítra), prostě dejte inzerát a uvidíte. Budete mít základ na korpusy. Pak každý měsíc koupíte nějaká dvířka. Ale kuchyň už bude stát a fungovat. Šla bych přes mrtvoly. Jakýpak copak. :-DDDDDDDDDDD
      Nebo na ty splátky... :-)))

      Vymazat
    3. Jsem na pc psala sahodlouhou odpoved a nikde neni,to je pech. Jsem jen chtela napsat,ze jsem doma u ostrůvku odsroubovala sokl a koukala,jak ke dole elektrika,privod k zasuvkam,jelikoz to bylo vic nez dobre,nechala jsem to tak a jela s detmi k zubari,jak jsme se vratili,s manzelem jsme konecne ostrůvek pristrcili bliz k lince ze 135 cm na 105 cm,parada,jsem si uzivala,kdyz jsem vyndavala z mycky :-)))))) vzniklo mi tak misto na melke skrinky,rozsireni ostrůvku,ale kdyz tak na to koukám,nejlepší by bylo vyhodit ho a privezt si aspon ten ostrůvek z ikey (prozatím) :-DDDD to by se krasne mlatilo,bodbyn a můj jasan,to by manžel dlouho nevydržel a jela bych si brzy pro celou bodbyn :-DDDDDD Mari Dambo

      Vymazat
    4. :-))) Taky způsob, jak se k nové kuchyni dostat! :-)))

      Vymazat
    5. Jo,ale ten můj pařez se nechce vzdat toho baru,ktery jsem vymyslela,a ktery bych dala pryč jako první :-/ dnes jsem zas montovala,sel sundat rychle a dobre,ale neproslo mi to ,ho tam proste chce,aby mel kde odkladat svoje krámy :-P

      Vymazat
    6. Story pokračuje. Dnes jsem do něj zas šila a nakonec mi řekl,že se sem vlastně jezdí jen vyspat a že mu to může být jedno,ať si dělám,co chci :-))))))) nemá to se mnou lehký,chudák :-D jsem si to měla nahrát :-))))))))

      Vymazat
    7. To je jasný souhlas, Mari! :-)))))

      Vymazat
  2. nohy nedoporučuju, doporučuju jen pořádně přivrtat, je peklo vytírat důkladně okolo nožiček, máme gutmorgena :D a pod ním koš na prádlo (vedle mám pračku). Jaké budou obklady? My máme velkoformát v barvě šedého betonu a bělený dub a je to krásné, nadčasové, jen střídám barevné ručníky...a na dřevě není nic vidět-ani kapky, ani prach, ani chmatance :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, přihodím do článku ještě barvu stěn a obkladů. ;-)
      Teď máme nohy. Naše děti nejsou schopné pochopit, že se na skříňky nevěší. :-/
      To joooo, to je nádhernáááá kombinaceee! To se mi líbí moc.
      Právě proto mě to dřevo tak uchvacuje! :-))) Teď máme bílá dvířka a nic moc na údržbu tedy... :-))

      Vymazat
    2. tak ty jsou moje vysněné-luxus kachliky, doporučuju tedy to dřevo, bílá vypadá lacině a ta šedá by zanikla...

      Vymazat
    3. :-)) To dřevo je žhavý favorit, Hani. ;-)

      Vymazat
  3. Tak, já jsem věděla, že budu mít šedou Bodbyn hned a neměnila bych mé očekávání bylo několikanásobně překonáno, možná si vzpomenete deska ořech neobvyklá kombinace, všichni nám ji chválí a mi se vaří, jako v ráji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si byla také jistá. Než jsem ji jela opravdu koupit. :-))) Od té doby si zase jistá jsem. Miluju jí. Jen vždycky v době té finanční transakce prostě zaváhám. :-))
      Jasně, že víííím, neznám jinou s ořechovou deskou. :-)) ;-)

      Vymazat
    2. A já to nevěděla,protože jsem tehdy ješte neležela od rána do večera na fb ve skupince ikea inspirace :-)))) takovy pech,ted mam kuchyni,kterou jsem si sice vybrala (podle vzorniku),ale ktera se mi nelibi :-P tak příště :-) MD

      Vymazat
    3. Mari, to já také ne. Ale do Ikey už jezdíme 20 let a máme ji rádi. Koupě kuchyně jinde bylo pouze dočasné pomatení smyslů. :-))
      Dejte inzerát. Za to nic nedáte a když to vyjde, bude nová, když ne... ještě počkáte. Vždyť o nic nejde... je to jen nábytek. ;-)

      Vymazat
  4. Na me kdysi koukali jako na exota, kdyz jsme kamaradovi poradili kuchynskou skrin do koupelny, vysoka 248, vlezlo se mu tam vse vcetne vysavace apod. A po precteni tohoto prispevku jdu do toho i u nas. Sedy Bodbyn se mi do kuchyne nehodi, tak bude prave v koupelne :-) diky za napady :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo? :-)) Myslim, že kuchyňský nábytek je jeden z nejnamáhanější, tak proč by nemohl ustát i ruch v koupelně... mezi námi úchyly, když bude po pár letech potřebovat vyměnit, vadit to nebudeeee :-))))))
      To jsem ráda, že jsem Vás povzbudila, Anet. :-) Bodbyn bude v koupelně úžasná. ;-)

      Vymazat
  5. Dobrý večer Luci, už nějaký čas sleduju Váš blog a vždycky se těším na další příspěvek. Váš styl je mi hodně blízký, s manželem jsme už x let fanoušci Ikei. V podstatě máme celý byt komplet vybavený Ikeou, za pár měsíců nás čeká stěhování do domečku, který teď upravujeme podle našich představ. Aktuálně řešíme koupelnu a pobavilo mě, že máme vybraný podobný obklad jako Vy. Zaujal mě koupelnový nábytek z Metodu - super nápad...nejvíc se mi líbí kombinace světlého dřeva a té desky s efektem betonu. Snad se mi podaří manžela přemluvit na tuto barevnou kombinaci. V určitých věcech se názorově krapet rozcházíme :-)) Dívala jsem se, že i cenově ten nábytek vychází lépe než skříňky z koupelnového studia. Viděla jste někde i v reálu? Jestli to vypadá stejně dobře jako na obrázku? Jaké máte vymyšlené úchytky? Také jsme řešili stejně jako Vy podlahu v obýváku/kuchyni...Zatím jsme se rozmýšleli mezi dlažbou a plovoučkou, ale už nějaký čas přemýšlím nad linem..Máme ho teď v dětském pokojíčku, právě od té firmy Tarket a maximální spokojenost, navíc dobře vypadá...Tak si říkám, jestli by to nebyla nejlepší volba...plovoučku máme teď, a ač máme celkem kvalitní, tak ta odolnost není taková, jak bych si představovala...u dlažby mám obavu, že bude studená. Kuchyň máme nyní naplánovanou v Ikea plánovači, vychází cenově celkem dobře..zatím jsme se jinde na podobnou cenu nedostali, někde to máme ještě rozplánované tak uvidíme :-) v současné době máme Bodbyn krémovou s prac. deskou z masivu, s kuchyní jako takovou jsme vcelku spokojeni, ale už jsme reklamovali dvoje dvířka a desku už bych teď volila také jinou a to z praktického hlediska..Co jsme se kde dívali, tak ty cenově dostupné kuchyně jsou takové na první pohled aušusové, u Ikei se mi líbí, že vypadá super a nestojí svět :-). To jsem se rozepsala...Přeju spoustu energie do dalšího budování a budu se těšit na další příspěvky!! Lucka B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, Luci. :-) Vaše sledování mě těší a jsem ráda, že Vás něco zaujalo. Mám ráda ten dobrý pocit z toho, když někoho něco (u mě) zaujme a vyřeší tím svoje dilema. :-)
      Já mám tu Ikeu prostě také ráda. Líbí se mi, kolik stylů můžete vymyslet a pořád je to Ikea. Překvapuje mě, na co všechno lze výrobky použít a jak moc jde všechno kombinovat. Často procházím jednotlivé pokojíčky v Ikee a vždycky tam objevím něco, čeho jsem si dřív nevšimla. :-)
      Ten obklad je prostě úžasný, vůbec se Vám nedivím, že je favoritem i u Vás. :-)) Musím se přiznat. Tu desku s efektem betonu už máme doma. :-D Bude dřevo. :-D
      Právě, systém METOD je levnější. Přitom má nespočet kombinací a jednoduchá možnost obměny nebo výměny. I to je další důvod, proč jsem ho vybrala.
      Já si v Ikee vždycky všechno ošahám a okoukám, takže dvířka mám už skouknutá. Jsou úžasná. Na Zličíně je z toho přímo v jednom pokoji celá kuchyň a i ta mě baví, i když to není každého tak úplně šálek kávy, má něco do sebe.
      Úchytky budou určitě černé a zatím se mi nejvíc líbí BORGHAMN. Líbí se mi jejich surovost. Ještě si to budu pár dní představovat, abych se ujistila, že to bude dobré. :-)
      Co se týče podlahy, mám výhodu, že jsme s manželem absolutně za jedno. Za každou cenu lino. :-)) Dlažba je pro nás studená (topí se totiž pod ní jen v zimě) a tvrdá (všechno, co spadne, se rozbije). Také je celkem kluzká. Honí se nám po domě děti i psi. Plovoučku jsme měli a nejen, že nic nevydrží, ale je strašně hlučná (včetně neuvěřitelného rachotu psích drápků). A studená a tvrdá také. Lino je prostě úplně jiná liga, vlastně je to úplně jiný sport. :-)) Máme ho všude včetně koupelen a bude zas. Vydrží i skákání děti do vany, honičky psů zvenku z bahna po domě, písek z pískoviště, tuny a tuny vody a přitom je stále úžasné. Je pocitově nejteplejší a nejměkčí, strukturu má jako dřevo, že i na omak nevěříte, že to dřevo není. Prostě je to číslo 1 ve všech ohledech. Jeho jediná nevýhoda je až na zátěžové typy, které ale obvykle nejsou vhodné pro podlahové topení, měkost. Určité typy nábytku do něj vytlačí nenávratné důlky. Hlavně kovové nohy. Záleží na typu zátěžové třídy. Třeba typ Argentina je měkký (ale úžasný a příjemný) a typ Duplex na filcu zase pevnější a odolnější (má i vyšší zátěžovou třídu).
      Přesně, jinde jsou ty kuchyně hrozně fórové... :-/ A ani se mi nelíbí a nemají vše tak propracované - možnost dokupování, obměny, okamžité zakoupení, záruka, ....
      My poprvé tu masivní desku asi koupíme. :-)) Podle mě nepřežije měsíc, ale to je věc druhá. :-))))
      Já se také rozepsala, ale klábosení nad domem mě vždycky baví... i v noci... :-))
      Děkuju moc za milá slova, Luci! ;-)

      Vymazat
    2. no supééér, tak na jasan v koupelně jsem tuze zvědavá a mooooc se těším, bude to pecka :-) M.D.

      Vymazat
  6. já bydlím 100 Km od Ikea a zas mám touhy :D měli jsme dům postavit blíž...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hančo, dostupnost Ikea je smrtelně důležitá. ;-) :-))

      Vymazat
  7. Téda, já bych si tak ráda nakoupila v ikee a trochu posunula ten náš interiér zase o nějaký ten kousek dopředu :( Jenže ono to teď prostě nejde a nepůjde, dokud se většina lidí u nás v ČR trochu nevzchopí a nezačne se chovat tak, jak by mělo... To stejný ale platí i na naše politiky...

    OdpovědětVymazat
  8. U nás taky fakt hodně řešíme koupelnu. Respektive ne že bychom nad tím trávili dlouhé hodiny, ale prostě řešíme to. Nechceme mít koupelnu v bytě jako jinde v bytových domech. Taková ta klasická nudle, kde je neprosto příšerné ozvučení. Asi všichni takovou koupelnu známe, že? Tak tohle my nechceme.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s