Přeskočit na hlavní obsah

24.11.2017 - Předsíň

Pěkný "black friday" pátek!

Protože není čas lámat si hlavu jen s jedním problémem, lámu si hlavu s dalším: předsíní. Původní plán byl 3 PAXy šířky 50 cm  vedle sebe, nádherná dvířka BERGSBO, uvnitř tyče na ramínka na bundy a kabáty nás všech a dole police na boty. Jenže...  Doma máme naprosto geniální botníky TRONES:

Celou stěnu z nich, abych byla přesná. No jasně, že je to málo, ale víc stěn v předsíni nemáme. Každopádně ten milion bot, co v nich je, by se rozhodně do PAXů nevešel. A kam s nimi???
Takže... PAXy padají. Je nutné mít boty po ruce u dveří, ne v šatně 20 metrů přes celý dům. Ale jak s těmi kabáty?

Budeme se tedy snažit, aby to v předsíni nějak vypadalo. To znamená, mít u dveří pouze aktuálně nošené oblečení. A co tedy nad botníky? Věšáky...

Rozhoduji se mezi jednotlivě navrtanými věšáky v různých výškách - ono tedy nahoře už moc možností na výšku nebude, ale budiž... :-)

Takže věšáčky:

http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/80264394/

A druhý typ i na čepici/šálu:

http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/60264390/

.

Nebo - háčky v řadě s policí... (i nad ty jednotlivé bych polici asi dala, je to praktické)

http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/20152634/#/40152633

A někam možná nacpu i stromečky...

http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/80291707/

Nejspíš nad lavici naproti pro děti na bundy a čepice.

Takže celkově bude stěna za dveřmi vypadat nějak takhle (omluvte stupidní koláž, nemám moc čas se s tím matlat :-), ve skutečnosti je to na šířku vše podobné):
A zeď za tím vymaluju asi černě. :-) Konečně jsem vymyslela, kde bych mohla černou použít. :-))

Naproti (kolem vchodu do malé koupelny) tedy bude lavice na obouvání a stromečky. Do levého rohu u dveří do koupelny bych ještě mohla nacpat polici LACK, která bude sloužit jako odkladiště. Bude to ale chtít do ní nějaké košíky nebo něco, aby vše na policích nepadalo na zem.

http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/60282186/

Možná by byly hezké nějaké košíky z hobbyšpagátů nebo něco podobného.

Nebo mě napadlo zavěsit pár košíků nad sebe, které by fungovaly jako úložné kapsy. Třeba něco takového:

http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/10288299/

Samozřejmě bude muset být domácí výroba, aby to bylo vše stejně velké a "na míru". Ale něco podobného typu by asi bylo vhodné. Jsme zvyklí mít v předsíni čepice, rukavice, šály (ty základní, ten svůj milion šálů budu mít v šatně) a hlavně kapesníky. Když se oblečete, obujete, vezmete tašku, klíče a... sakra... nemáte kapesník... my ano. :-)) Já tam teď mám ještě nějakou pomádu na rty a určitě bych přidala i deodorant a parfém - pravidelně se vracím přes půl domu do šatny. A v novém domě bude moje šatna nejvzdálenější bod. Myslím, že by to mé skleróze dost ulehčilo život. :-)) A co Vy máte ještě v předsíni důležitého kromě klíčů?

PS: dnes jsem dopoledne v Ikee ulovila pár věcí v historicky první akci Black Friday. Dvě balení béžových závěsů VIVAN, po kterých toužím už dlouho, ale pořád bylo něco důležitějšího, a stropní svítidla HEKTAR o průměru 22 cm. Mám tři. :-)) Ale s osvětlením kuchyně si budu lámat hlavu až v neděli. Teď si dám pauzu od přemýšlení a vrhnu se na akci "asistentka při montáži vchodových dveří", která vypukne zítra dopoledne. :-)) Na jeden den jsem teď ztratila hlas, ale od dnešního rána už statečně sípu, takže mám teď sexy chraplák s občasným výpadkem hlasu úplně. :-)) Snad bude zítra hezky a nedodělá mě to úplně.

Hezký páteční večer!












Komentáře

  1. Váš dům bude super cool hrad :-D KDyž jsme u trones. Já dotáhla kdysi ze slevového koutku jeden bílý, že ho lupnu do předsíně, no to mi bylo zatrhnuto..:-p Tak je na wc na toaleťáky, ted už o nich ale znovu uvažuju do předsíně, fakt nevím, kam s šálami,rukavicemi aspol. Do lavice se to prostě všechno nedá a toto má tak super rozměry, že se nám to tam akorát vejde do kouta. Tentokrát koupím černé a prostě je naaranžuju sama, když nebude muž doma a hotovo, jak si pak bude libovat, že je vše po ruce a přitom hezky schované ;-) akorát je asi jen postavím na zem (vrtat díry na hmoždinky nedám..), on mi je pak ráda navrtá, když uvidí, jak jsou super :-))))))))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. doporučuju lepidlo Mamut :D lepím vše a vše drží perfektně

      Vymazat
    2. :-)) Mari, to se uvidí! Zatím je to dřina a člověku se chce něco řešit míň a míň. :-/
      Jasně, TRONES botníky jsou ideální úplně na všechno! Napadly mě i do špajzu na třídění odpadu - nějaký nástěnný systém tam bude třeba.
      Nejlepší je vždycky něco připravit v nepřítomnosti. Teprve pak se dá dokázat, jak úžasné, krásné a praktické to je! :-)))
      Až to budete mít, tak se někde pochlubte! Černé botníky se mi moc líbí! ;-)
      Mamut musím vyzkoušet. To věčné vrtání mě taky neba...

      Vymazat
    3. HANI,napisete mi prosim konkretni typ toho lepidla,asi bych to vyresila tim :-) dekuju!

      Vymazat
    4. MAMUT glue od firmy Den Braven, mají v Obi, Bauhausu běžně-150 Kč v kartuši, nebo za 60 Kč tuba, lepí to bezvadně a vše, vygooglete si :)

      Vymazat
  2. Nevím jak se mi to podařilo, ale celý komentář mě při ukládání zmizel...tak tedy ještě jednou a snad lépe :-) Předsíň to je vždycky tak trochu dilema, řešíme to pokaždé když se stěhujeme ( a že už těch stěhování bylo, uff :-))). Po dlouhé době teď budeme mít poměrně velkou chodbu, tak se budu moct trochu víc realizovat :-) Pax je pro nás jasná volba, má ji i švagrová a i za ni velká spokojenost. Ze současného bytu si přestěhujeme botník Hemnes , věšák a držák na deštníky - poslední dva kousky už v současné nabídce Ikei nejsou, však už je máme minimálně 10let :-) ale věšák je hodně podobný tomu Hemnes akorát méně "zdobný". Na co se ale opravdu těším, to je originální černá lavice od uměleckého kováře, kterou máme uloženou u tchyně..a teď na ni konečně přišel ten správný čas. No teď si tak říkám, jestli se nám to všechno do té chodby přeci jenom vejde :-)) Rozhodně si to ale neumím představit bez zrcadla - je to praktické a navíc parádně opticky zvětší místnost. Věšáčky co jste vybrala jsou dobrá volba, asi nejvíc se mi líbí typ "stromeček". Všimla jsem si, že spousta lidí, co žijí v domečku dávají do chodby ke dveřím takové ty čistící zóny..velké rohožky..tak o tom taky popřemýšlím. Ještě k tomu mému předchozímu komentáři. Já jsem po té kuchyňské pracovní desce z masivu toužila roky, tak jsem si to nenechala nikým vymluvit. Máme ji 3 a půl roku, vzor dub a musím říct, že v místech poblíž dřezu vypadá hrozně..černé fleky a je hodně "zašlá". Přitom ji manžel už 2x natíral speciálním olejem na dřevo a snažím se být opatrná a udržovat ji v suchu. Švagrová má s tou deskou úplně stejný problém..Ale naprosto chápu Vaši touhu, většinou je to tak, že když člověk něco moc chce, tak si za tím prostě jde...tohle je jen můj postřeh, zkušenost. Uvidíte, vyměnit se to dá případně vždycky. Přesně jak jste psala, Ikea je tak variabilní...nespočet možností, stylů, využítí....tím mě nepřestane
    nikdy uchvacovat. V globálu se s manželem většinou na všem nakonec shodneme, líbí se nám stejný styl, jen já jsem daleko víc odvážnější..mám ráda kontrasty, kombinaci barev..manžel má rád všechno v jedné linii. Tak většinou chvíli trvá, než ho přesvědčím, že není potřeba mít všechno v jednom barevném tónu a dokážu, že právě ty kontrasty dělají interiér zajímavým. Hezký den :-) Lucka B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to dilema. Vždycky. A mě prostě nenapadlo, jak do PAXů nacpat boty a bundy pro 5 lidí. Vzdala jsem to a vyřešila aktuálně, pak se uvidí. :-)
      Že je předsíň velká, jsem si myslela. :-)) Ale jsou tam dveře na každé zdi, takže se úložný prostor zmenší na minimum.
      Na Vaši originální lavici jsem zvědavá, doufám, že se s ní pak pochlubíte! ;-) My máme masivní dubovou lavici od mého bratrance truhláře a je úžasně nadčasová, jednoduchá, že se prostě hodí všude.
      Zrcadlo určitě bude, jen ho musím někam nacpat. :-)) Bude to stylem "kam se vejde". Ale považuji ho samozřejmě za důležité, o tom žádná. Vybíhat z domu se sukní přilepenou na zádech není zrovna něco, o co bych stála. :-)))
      Já si všimla i "špinavých šaten" - malý kumbálek u předsíně na kabáty, bundy a gumovky. To je něco, co mě zaujalo, posledních 7 let brodíme bahno. Ale protože jsou mé plány bahna se zbavit, doufám, že nebude potřeba.
      Toho místa kolem dřezu se děsím nejvíc. I když... u nás je problémové místo asi všude. Ne všichni jsou prostě schopni něco takového pochopit. Samozřejmě prioritně sháním lamino desku, ale vzhledem k chabé nabídce realistických dřevěných dekorů nejspíš skončíme právě u toho masivu.
      Já zase znám lidi, co mají masiv a vypadá nádherně i po letech. Takže mám problém tyto dva tábory nějak srovnat. :-)))
      Myslím, že Vaše rozdělení rolí doma je všude jinde asi v největším zastoupení. :-)) Můj manžel mi tedy dává ještě volnější ruku. Zařízení v domě je moje práce. On pak jen vyjmenovává nedostatky. :-))) Ale myslím, že víceméně je spokojený. Jen nesnáší přendavání věcí. :-)))
      Kontrasty mě také baví. Nebo se úplně odlišit, dělat si to po svém. Vlastně... nejděsivější je pro mě žebříček "nejoblíbenějších výrobků". :-)))))
      Vám také hezký den, Luci, a hodně štěstí u Vašeho domu!

      Vymazat
  3. Tak kdepakmáme foto asistenky montáže vchod.dveří?? ;-) :-)))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s