Přeskočit na hlavní obsah

9.1.2018 - Zataženo, občas trakaře

Pěkné, celkem slunečné, úterý!

Alespoň doufám, že je úterý.

Poslední dny mě bolí hlava, je mi blbě, bolí mě v krku, děti jsou také na umření a každé ráno fňukají, že nechtějí do školy/školky. Psi se nudí, tak se drbou nebo pospávají (samozřejmě, když nejsme doma, lítají tu po gaučích a honí se). Jsme unavení. Spíme prakticky kdykoliv a tím máme úplně rozhozené noční spaní. Psi už potřebují ven minimálně jednou za noc a když nás probudí v tu správnou hodinu, nemůžeme třeba další tři hodiny zabrat. Následující den je pak velmi kritický, neusnout alespoň na chvíli je nemožné, večer nevíme, kdy máme jít spát a další noc a den se opakují. Do toho je nutné pořád řešit stavbu, musíme správně nakládat s rozpočtem, abychom neuváženě nevyhodili peníze za něco, co nehoří. Naháníme potřebné lidi na pomoc, kupujeme materiál, studujeme videonávody "jak na to", dodáváme si odvahy, že to zvládnem...

Počasí bylo také na pytel, takže nálada na bodu mrazu. :-/ V sobotu bylo tedy nádherně, ve vzduchu bylo cítit jaro, svítilo slunce a bylo božsky. Ale jinak...škoda mluvit. Ale... alespoň nemrzne a teploty se i v noci drží nad nulou.

Přes víkend se připravovaly zdi na omítky.  Zamatlávaly se maltou a sádrou všechny drážky na elektriku a vodu a penetrovalo se.


Já zatím doma hledala cihly. Obložit zeď cihlami je sice pěkný opruz, ale sehnat cihly za dobrou cenu je evidentně ještě horší. Odmítla jsem totiž starý dobrý pruh cihel/kamene na zdi za kamny a vyžaduji trochu sofistikovanější řešení. Obložení celé zdi. Téhle:
Budou tam stát kamna a kovový regál na dřevo. Tak jsem to tam nakreslila. :-))

Znechuceně jsem zjistila, že je to dobrých 20 m2, tudíž začalo velké hledání. Kde najít cihlové pásky hezké (ten správný odstín), levné a v potřebném množství... A našla jsem. Zatím jsem ve vyjednávání a vlastně ani nevím, jestli to vyjde, ale plán B není, takže tak... :-))


Příští víkend totiž začne akce kulový blesk. Přijede každý, kdo má ruce a vlítne se na to. Budou se dělat sádrové omítky. Mysleli jsme, že začneme dělat ty nejvíce potřebné pokoje jako první. Zjistili jsme, že ale potřebujeme skoro všechny pokoje. Takže se prostě začně odzadu. Ještě je musím donutit začít koupelnami. Ty musíme zprovoznit co nejdříve.

Aby se dalo pokračovat, je nutné zprovoznit elektrickou přípojku. Dočasnou přípojku, abych byla přesná. To, co mají třeba kolotoče, když přijedou na pár dní. Náš elektrikář se ale nemůže dostavit a po dnešním rozhovoru s ČEZem (oni jsou ochotní, ale vůbec jim nerozumíme) jsme zjistili, že to prostě nezvládnem. Jardu napadla spásná myšlenka oslovit firmu, která nám bude na jaře dělat přípojku. Odpoledne bychom měli dostat kontakt na pána, který by to s námi sfouknul. Který ví, co má dělat a chápe, co je v podmínkách připojení napsáno. Byl to nápad roku a nám spadl kámen ze srdce. I když nic není jisté, světlo na konci tunelu vidíme.

V pondělí dorazila wc prkýnka a vše, co jsem v Lidlu objednala. Vypadá to skvěle, mám radost. Měla jsem chuť nové prkýnko nasadit hned na náš záchod tady v domě, ale musela bych objednat nové. :-)) Tak jsem ho zase zandala do krabice. Musím prostě počkat.

Elektřina se posouvá na příští týden, takže jsme další týden bez topení. Ale vlhkost v domě už klesla na 96%!!!! Hurááááá! :-))) Ale pak zas stoupla, když se penetrovalo. :-/

Zítra mám v plánu natírat sloupky u plotu. Nebudu kupovat nové, je to moc peněz a práce. Tyhle jsou dobré, jen potřebují nový nátěr. Tak snad mi do toho zas něco nevleze..

Hezký úterní večer! :-)

Komentáře

  1. Teda Luci,
    máte toho plný brejle. Ale jste statečný. Taky mi to počasí leze krkem, ale je zima a bohužel to k tomu patří. Nám měli zítra montovat vazníky, ale padá to. Volali, že se vyboural jeřáb. Doufám, že jeřábník je OK. Takže akce vazníky se posouvá na příští týden.
    Vy se držte a zvládněte náročný víkend. Těším se na další fotky. Jsem zvědavá hlavně na tu stěnu......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme, Helčo, a to do slova... Já vím, ještě můžeme být rádi za takovou "zimu", rozhodně může být hůř.
      Tak to je úplná klasika. :-) Když už máte lidi i materiál, někdo se vybourá nebo onemocní. :-)) Ale příští týden je dobrý termín. Není to příští měsíc. :-)

      Vymazat
  2. Prožívám stejné pocity... mám představu, že do 1. dubna se vrátíme domů, stůj co stůj... ale nemáme podlahové vytápění, nemáme betony... chybí tedy už jen troška hrubých, ale musíme zateplit stropy, udělat sádroše, fajnové, položit dlažbu a udělat aspoň jednu koupenu.... uáááá a to nemluvím o tom, že už se dostáváme za hranu našeho rozpočtu a to jsme spoustu drahých věcí posunuli na nedohledno (fotovoltaika, retenčka....) .... mám depku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, Rozinko, to Vám chybí skoro to co nám, ale máte termín později. :-)) To dáte, ne? :-))) Pohodičkaaaa... :-))
      Jóóó, rozpočet... to slovo je noční můra... :-/

      Vymazat
  3. Ženy všem Vám držím pěsti! My budeme stavět garáž srabácky bez adrenalínu, až v dubnu :D Luci cihličky mám z eshopu Obklady řepa, ale na fasádě, jsou dokonalé, pásky by stály majlant :/ Wc prkýnko jsem si objednala se sklopným pro dítě, to je perfektní vychytávka. Co půjčovna vysoušečů vlhkosti? Po povodních se to dost půjčovalo a má to velkou účinnost...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-))))) Vy mrchy! :-))))
      Kouknu na Řepu, díky! ;-)
      Právě, je to nějaký drahý všechno... :-/
      Jojo, koukala jsem, když byly děti menší, nebyl e-shop Lidlu, takže se učily rovnou na velký záchod. :-)) Ale je to super, člověk nic nenandavá, nesundavá...
      Vysoušeče jsou skvělé, výkonné a efektivní, ovšem mám informaci, že také cenově vyjímečně náročné, takže otvíráme okna. :-)) Bohužel...

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s