Přeskočit na hlavní obsah

12.3.2018 - Prsi

Hnusne pondeli!

Prominte...jinak se to nazvat neda... :-/

Po nadhernem vikendu, kdy jsem se tak strasne moc namlsala krasneho pocasi a naivne si myslela, ze opravdu prichazi jaro, dnes od rana prsi. A to dost. Vsechny prikopy kolem domu jsou plne vody a my odcerpavame stale dokola.

Prvni dest, ktery jsme tu zazili, probehl v noci z patka na sobotu. Asi v pul jedne rano zacaly kapky bubnovat do strechy. Poprve v zivote bydlim primo pod strechou, a tak to vnimam velmi intenzivne. Je to opravdu romantika. Uz chapu, proc lide tak miluji podkrovi.

Ja nejsem zastance vice pater, a tak mame vyhody uplne vseho. Vse je na jedne urovni, vychazime primo na terasu, stropy jsou ale otevrene, primo nad nami je strecha, uzivame si tedy i vyhody podkrovniho bydleni. Sklon strechy kopiruji i stropy, na jihu jsou tedy ve vysce nekde kolem 3,5 metru, na severu standardne neco pres 2,5. Pocit vzdusnosti tak zustal zachovan i v mensich mistnostech a kazdy se zatim u nas na navsteve citil velmi prijemne.

Objednany prijezd tatry sterku padnul hned s prvnim tanim snehu minuly tyden. O vikendu vse zacalo vysychat (i presto se ale cestou od auta na mazlavem bahne slusne baletilo) a kdyz uz to zacalo vypadat, ze by sterk mohl dorazit a ja mohla opoustet dum i v necem jinem nez zabahnenych holinkach, zaclo dnes lejt. :-(

Od patku nase deti kosi nejaky virus. Vlastne jen holky, Tonik je v pohode. Vime tedy, ze ohnisko nakazy je skolka. H je uplne k.o., Am zatim odolava a ma polovinu priznaku. Taboreni deti v obyvaku je tentokrat velke plus. Marodi se poprve v postylkach, ale zaroven u televize. :-)) Dnes v noci (stejne jako predeslou noc) se opet nespalo. Celou noc bezeli Halloweensti Simpsoni, aby odvedli pozornost od bolesti brisek, nozicek, hlavicek a ja nevim ceho vseho, a ja mohla s prestavkami upadat do bezvedomi.

Upoutani deti na luzko mi obvykle dava prostor k siti. Vyuzila jsem toho a asi po 2 mesicich vytahla sici stroj. O bilem povleceni snim uz dlouho. Tech kombinaci, ktere se diky nemu daji vytvorit, je tolik, ze stoji za to si nejake spichnout. Ano, povleceni musim sit. Nase perina ma rozmer 220x240 cm. Na vyber moc nemam. :-))

Ma potreba jara vygradovala jarni vyzdobou a zakomponovanim ruzove barvy do dekoraci.

Zacalo to vencem na vchodovych dverich...
Pokracovalo to loznici s bilym povlakem na perinu a ruovym prehozem s polstarky...
Na stole zacaly kvest modre hyacinty a me dnes nejak divne zamlzene foti mobil... asi uz je toho na nej taky moc.

V nedeli se obkladala kuchyn. Tim nejkrasnejsim obkladem na svete. Alespon pro me. :-) Miluju ho od prvniho okamziku. To uz je skoro 2 roky. A ted ho mam konecne doma...


Kuchynska linka ma na strane s lednici delku 3 metry a strana s oknem ma 4,3 metru. Jeste chybi mycka, je tam na ni pripravena dira, ale vzhledem k pocasi, kdy pres bahno neni mozne dostat se k/do/od domu, bude nutne objednat sterk a jeste nejakou dobu si na mycku jen hrat. :-))

Jinak se nam ale bydli krasne. Dum je prostorny, da se v nem odpocivat i poradat velke seslosti. Vzajemne se nerusime a presto jsme spolu. Vysoke stropy davaji pocit vzdusnosti, nemame pocit, ze to na nas pada, a vsudypritomne drevene tramy jsou proste pastva pro oci.

Kazdy den se neco deje a pribyde neco noveho nebo se neco zmeni. Obvykle k lepsimu. To je pro nas, vecne dekoratery a uklizece, dokonaly naboj a dodava mi to energii poustet se do dalsich veci.

Momentalne pracuji na vstupnich prostorach (jde to pomalu, kdyz porad uklizim po vsech a litam kolem deti) a detskych pokojich. Po zatopeni v podlaze se uvolnila spousta vlhkosti a srazila se na stropech. Na nekterych mistech je patrna plisen. Vyzbrojena tlakovym postrikovacem a staflemi makam na jejim vyhubeni. :-)) Obcas se tu diky tomu citim jako na bazene. Teplo a vune chloru. :-))) Co jsou deti doma, musim se krotit. Jde to tedy opet...pomalu... Mam ale predsevzeti. Do Velikonoc minimalne 2 pokoje v provozu. :-)) Tak mi drzte palce, at se mi to podari.

PS: nasla jsem konecne pytel se slehacem, misami a mechackami, kde byla i metla. Nemam ale stale formu, takze babovka se odklada. Napadl me mazanec, jenze nemam svou kucharku, takze nevim recept. Koupila jsem tedy listove testo, ze udelam strudly. Nemam struhadlo! :-))))))) A takhle je to tu se vsim. :-))))))
Mejte se! ;-)

Komentáře

  1. Tedaaaa Luci. Ten obklad je fakt nádherný. A v kombinaci s tou šedivou. Slintám. A ložnice je krásně útulná i bez omítky a podlahy. Fotky jsou krásné a opravdu se nedivím, že se tam cítíte dobře. Dýchá to na mě už z fotek. S tím deštěm je to pech. Taky mě to překvapilo. Už chci jaro... těším se na něj. Vy se držte. Ať jsou dětičky brzo fit a zdravé. A s pokojema do Velikonoc vám věřím. Vy to dáte určitě. Mějte se hezky a těším se na další fotečky pokroků.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dekuju, Helco. :-) Ja vim, ze bych ted asi spala dobre i na lavicce v parku :-D, ale spi se mi v loznici bozsky. Nova matrace, cerstvy vzduch z neustaleho vetrani a ten uzasny pocit z tohohle domu tomu proste davaji uplne jiny rozmer.
      Jaro bych chtela moc. Obe magnolie venku v kvetniku uz maji pupeny, kazdy den u nich ciham. :-))
      Detem uz to leze na mozek. :-) Ja dnes radeji obkladala zed v predsini palubkami a delala, ze tu nejsem. :-))))
      Zitra zahajim zurivy postrik. Do nedele uz se musi alespon neco pohnout. :-))
      Dekuju moc, Helco, take se mejte hezky! ;-)

      Vymazat
  2. No to je nádhera! Odklad je skvělý přesně něco takového chci do kuchyně. Jen není byt náš a tak budu volit spíše samolepku, snad se dílo podaří. A jednou do domečku po nich také sáhnu. Přeju hodně sil, ještě máte velký kus před sebou, ale jak vidím, jak jste šikovní... Máte to opravdu parádní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju, Magdaleno! Na samolepky jsem koukala a maji naaaadherne vzory! Dokonce jsem v Obi objevila obkladove tenke desky (neco jako obkladove panely do kuchyne v Ikee), ktere mely ty retro dlazdicky jako vzor! Byly proste bozi a jako reseni nekde, kde to clovek nehodla bourat, proste idealni!
      Mame toho jeste pred sebou hodne. Nastesti uz nic uplne nehori a vzdycky si muzu ze vsech tech praci vylosovat jednu, na kterou mam zrovna ten den naladu. :-))) Nemusim se nutit do neceho, do ceho se mi nechce... :-))))

      Vymazat
  3. Paradni! A ten tvuj optimismus.... ja dnes totalne nekolikrat vytekla.... to je tak, kdyz resim tisic veci zaraz :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebyt optimista, sedim v base. :-))) Vsechny bych pozabijela. :-))))
      Nastesti mam takovou povahu. Vidim sklenici poloplnou a vzdycky hledam reseni, svoje plany nehodlam jen tak vzdat. :-)
      Obcas je to ale drina. :-))
      Ted do prestehovani budes resit porad tisic veci naraz. :-)) Bude se to stupnovat. ;-)

      Vymazat
  4. Kraaasne jste se zabydleli. :-) Zavidim odvahu vytahnout novy stul, zidle a povleceni na stavbu. Na to teda nemam a to jsem si myslela, jak jsem otrkanana. U nas mycka v osb lince a palandy se starym povlecenim, aby mi to nebylo lito. I kdyz se tu ted nijak neprasi, tak nejak to nove nechci vytahovat.Co mate nakonec na strese, nikde jste nepsala? Jo a k ty forme na babivk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. babovku a struhadle... To mi prijde jak pres kopirak. Vyresila jsem to pecenim na crisp taliri, ovocna buchta za 18min?Pecene kure za 20?No neber to! Je videt, jak me nouze naucila uplne prekopat svoje kuchynske na navyky. Vsechno, co je v dome, ma nekolik funkci.Jak je neco pouzitelne jen k jednomu ucelu, tak to tu Nesmi

      Vymazat
    2. Nesmi zaclanet. :-) A neni cas, na nic. Takze jidlo musi byt na stole hned. Jeden velky hrnec, jedna panev a mikrovlnka, udela hostinu i pro 10 stravniku! :-)

      Vymazat
    3. Tesim se na pokracovani, budu peclive sledovat. Me taky nadchlo to nedelni jari, ale misto prace jsme byli hledat v Brdech kesky, holt deti se musi tak, nekdy vyvencit. HEZKY VECER!

      Vymazat
    4. :-)) Slavko, ja uz vetsinu vytahla ve starem dome! :-))) Nedalo se to vydrzet. Vzdyt se to porad prodluzovalo a prodluzovalo... :-)))
      Nemam psychicky na to, zit provizorne nebo cekat "az"... Klidne si nazdobim hromadu prachu. :-)))
      Na strese? Nic. :-))))))) Material nakoupen, ale nejsou lidi. :-)))))))
      To jste to vyresila hrdinsky! :-) Ja to pojala prazdninove a venuju se svym zalibam. :-)))))
      Velkou panev na elektriku prave mame! :-)) A je bomba! :-))
      Vyvencit bych uz ted potrebovala ja. :-) Zacina tu byt ponorka. :-))

      Vymazat
  5. Také máme peřinu 220 x 240 cm. Nechápu, proč někdo vyrábí menší, když z toho pak lezou nohy nebo táhne za krk. Jinak ve Finsku naštěstí běžný rozměr...i v Ikea. Jinak v Čechách jsem koukala, že i H&M nabízí tenhle rozměr. A také jsem objednávala z Anglie přes ebay Ikeácké povlečení, co všude jinde bylo jen ve variantě na jednolůžko a v Anglii bylo i v King size.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Faaaakt??? Tak jsem se narodila ve spatne zemi! :-)) Musim mit perinu az k usim. :-)))
      Ja jsem takova objednavkova panna, budu muset upgradovat. :-))))
      Diky!

      Vymazat
    2. Ať žijí palubky :-) A jinak k peřinám,když jsem se vdávala před 8 lety,poručila jsem si od tchýně prodloužené cejchy do výbavy,taky musím být zabalená až po čelo,doma my vzdycky lezly nohy a to jsem nesnášela :-P tuhle jsem mýmu navrhla,že si taky koupíme tu jednu velkou,ale zavrhl to,že bych mu ji tahala a pořád by mu lezl zadek :-))))))

      Vymazat
  6. Jinak nádherný prostor, i atmosféra...ale u nás by to neklaplo. Když vidím ty "pidi" psí pelíšky, tak to chápu. Naši psi radši do kuchyně vůbec nesmí. Jsou pak chlupy i v ještě neotevřených baleních potravin :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju! ♡
      Taky mame pidi psy! :-))
      Jak ste je to naucili? Vzdyt to tam tak voni a porad neco dobreho pada na zem? :-))))
      To jo...chvili jsem byla nervozni, ze jsem ten prostor propojila az moc a jak to vlastne bude fungovat... ale zatim je to super. Vsichni jsou vsude, i navstevy. Vsechny nas to bavi. :-))

      Vymazat
    2. No oni tam občas chodí, ale pořád dokola je vyhazujeme...Ale už se to zlepšuje, třeba se to někdy doopravdy naučí :D Ale spíš ne..my to s tou výchovou neumíme. Jsme měkoty :D Ale naštěstí máme kuchyň jako samostatnou místnost, tak stačí zavřít dveře, když je nejhůř. Já jsem vlastně ráda, za ty oddělené prostory....nevím proč, od rodičů jsem zvyklá na jeden velký prostor, ale mně prostě vyhovují samostatné místnosti...Já ale byla vždycky divná existence, co za svou rodinu považuje psy a rozšiřující se sbírku kytek a za nejlepší plán na páteční večer lahev vína a knihu... :D

      Vymazat
  7. Taky vase zabydlovani napjate sleduju! Prislo mi, ze jeste pred mesicem jste meli vylepsenejsi hrubou stavbu a ted bydlite :) Obdivuju vase nasazeni, my bydlime uz pul roku a vypada to u nas mnohem mene zabydleneji, je mi lito, jak se na vsechno prasi a tez resime plisen... Pro zmenu mame v nasi paltove provizorni lince mycku a nemame troubu, takze forma na babovku zahali uplne... A musela jsem muzi ukazat, ze nejsem sama, kdo je v Ikei tak casto a porad taha neco uzasneho a nepostradatelneho ze slevoveho koutku... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)) Děkuju, Terez. :-)) Včera to byl přesně měsíc, kdy jsme tu poprvé spali.
      Nemusíme každý den do práce a to je opravdu znát. Být od rána do večera v práci, nebylo by hotové vůbec nic (a já bych si šla asi hodit mašli :-))).
      Prach už jsem vzdala a prostě si vytáhnu všechno, co chci. :-)) To bych nemohla nic.
      Já tu formu pořád nenašla! :-))) Pytel s názvem "pečení" je někde v čudu. :-)))
      :-))) To je dobře, chlapi musí vědět, že jinde to není jiné. :-))))

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s