Přeskočit na hlavní obsah

19.3.2018 - Co je noveho?

Pekne pondeli!

Zase napadly ty bile.... :-))) Vsechno venku zmrzlo, v noci je -9° a vic a fouka studeny vitr.

Ale abych nepredbihala... par dni zpet bylo takove bahno, ze jsme s bavem zapadli a vesele samo ujizdelo smerem k domu, i kdyz jsme stali na brzdach. Po koleckem navozenem sterku a mou pomoci (radeji jsem v gumovkach, po kotniky v bahne sla tlacit, nez abych rozmlatila jedine hezke auto v okoli :-))) jsme za slusneho hrabani dostali auto z nejhorsiho. Zakazala jsem Jardovi zkusit to znovu :-)) a od te doby parkujeme v ulici na asfaltu asi 60 metru od domu. To, ze ted vsechno mrazem ztuhlo, je sice hezke, ale na letnakach nam krapet zamrza i usmev. Premistujeme se tedy opet stavebnim suplikem, ktery zimaky jeste ma.

Taboreni deti v obyvaku uz na me bylo opravdu dlouhe. Presne na den jejich mesicniho kempovani jsem zprovoznila prostredni pokoj. Ten je od zacatku urceny Am. Odmitala ale spolubydleni s H. Je to jeji pokoj a nikdo do nej nesmi. Nabidla jsem ji cokoladu, ale chtela korunky. Stalo me to 50,-. :-)))) Ctyrlete dite. :-))))

Prvni postylku jsem stehovala s detmi. Ja na jedne strane a dve deti na druhe. Na kazdych dvou metrech jsme zastavovali. Postylka pro ne byla tezka a prekazky po cele ceste nam to moc neulehcovaly. Krabice v chodbe tu nasi uzasne sirokou chodbu proste vyrazne zuzuji. Ale dali jsme to.

U holek to tedy tedko vypada takhle...

Pravda, trochu spartanske... :-))) Ale dodelame. Hlavne, ze jsou z obyvaku. :-))))

Nevedela jsem o holkach slastnou hodinu, kdy si tam nosily hracky a zabydlovaly se. :-) Od te doby tam chodi spat i odpoledne (posledni dobou je to odpo zase bere, jinak moje deti odpoledne nespi od dvou let) a Am se konecne ma kam chodit urazet a vztekat. Ma takovou trochu komplikovanou povahu a je temer cely den tak miloucka, ze kazdy jiny clovek by uz ji davno zabil. :-))) Bojuju s ni porad. Nic se ji nelibi, takhle to nechtela, ona chtela byt prvni, .... Peklo. Ale abych byla objektivni, ta druha je taky pekny darecek, jen je sibla zase jinym smerem. :-)))))

Vznikle misto mi konecne dovolilo mit "obyvakovy koutek". :-)) Aspon maly...

Jeden den (uz nevim ktery) take dorazil elektrikar a namontoval lustr v loznici...

Je nadherny a jsem z nej opravdu nadsena. Jak muze kus papiru tak potesit... je tak vzdusny a uzasny...

Jen mi do nej zbyla silna zarovka, takze je ted nase rozsvicena loznice videt i z vesmiru. Musim koupit slabsi zarovku. :-))) Naopak na dalsich mistech zarovky chybi.

Na palubkovou stenu v predsini jsem navrtala botniky... Mame je uz 10 let a porad jsou skvele. Jsou pevne, bile, odolne, nezaberou skoro zadne misto a kdykoliv je vezmete venku hadici. Botniky TRONES. Jednicka mezi botniky. :-) Jen je musim vyfotit. :-)))

Naopak mycku, kterou Jarda zajel koupit hned po tom, co se rano vydesil tou hromadou nadobi na lince, jsem Vam vyfotila... :-)


Je to Ikea. Nazev ma RENGORA, ale uz si nepamatuju, u kterych pismenek jsou dve tecky nebo neco jineho. Oproti Skinande, kterou jsme meli predtim, nema sviceni na podlahu (sviti zelene kolecko na podlaze, kdyz ma domyto - kdyz myje, puntik je cerveny). Ovsem jako novejsi typ ma automaticke otevirani po domyti. Luxusni funkci, kterou u nas zastavaly deti. Skinande (a vetsina spotrebicu Ikea) totiz mela jednu neprijemnou vlastnost. Otravovala. Po domyti asi 5x dlouze piskala. Pred pulnoci to vzdycky byla fakt bomba. Ale vadilo nam to i pres den. Tonik byl nauceny, ze kdyz mycka zapiskala poprve, pribehl k ni, otevrel ji a vypnul. To u Rengory odpada. Po domyti slabe pipne a sama otevre dvirka. Veskera para sama unikne a Vy, az k ni prijdete, jen uklidite suche nadobi. Genialni.

Jinak ma standardni pulhodinovy myci program, ktery vyuzivam z 99%. Kdyz jsme vsichni doma, mycka jede i 3x za den. Vsimla jsem si, ze hodne mycek ho nema. Chyba.

Kdyz jsem vcera nemela nic, co bych tak mohla delat (=do niceho se mi nechtelo), premluvila jsem se k natirani oceloveho pruvlaku. Je videt pouze ve spolecenske casti a predsini, jinde je ve zdi. Podarilo se mi natrit ho na vsech viditelnych mistech a musim rict, ze ta cerna matna je fakt paradni. Jeste jsem tu pak hodinu chodila a hledala, co bych s ni pretahla. Nenasla jsem nic. :-))


V zaberu mate i dve nova osvetleni v kuchyni - Hektar. Jedny bodovky na tramu jako hlavni osvetleni kuchyne a dve zavesna svitidla nad ostruvkem, ktere zarucuji, ze na vsechno konecne uvidime. Sviti uzasne a my najednou v kuchyni na praci vidime. Jak malo staci... :-))

Mam ted par veci v planu, jen musim nakoupit potrebne vybaveni. Dam vedet. ;-)

Dobrou noc!

Komentáře

  1. Krásné to máte! Blahopřeju k myčce, to je moje nejlepší kámoška :D tyjo my máme totožnou se Skinande (v Ikea vyprodáno, tak jsme koupili na Mall stejný model co vyrábí Whirlpool pro Ikea) a ta jen svítí puntikem a lehce pípne, že má hototvo :O tak jsem ráda, že na nás v Ikea nezbyla :D stačí, že mě šikanuje pračka a pípá, že už má hotovo a ať vstávám z gauče :D Kuchyň je nádherná a s myčkou je dokonalá, Hektary se mi také líbí, ale máme bodovky...bahno je otravný, máme zaprasenej kočárek a o kilo těžší holiny parkuju venku, jaro se zdržuje a ze sněhu mám depresi, mám plný okna rostlinek a na zahradě horu zeminy zmrzlý na kost. Tolik práce a zdržujeme se zimou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju, Hani! ♡
      Tak to vypada, ze ten buzer nastavuje vyrobce na prani Ikey! :-))
      Pracka taky? :-)))
      No ze jo? Me se tu v pokoji pro hosty plazi brectan a prisavnik a jahody uz maji male bobulky! :-))) Jarooooo! :-)))

      Vymazat
  2. Super, vím, jaké to je vystěhovat děti do pokojíčku, my to udělali po půl roce a najednou se do v přízemí krásně uklidilo. my máme myčku tuším Skinande, ale už se nám sama otevírá, asi nějaký novější typ! Dnes plánuji návštěvu v Ikea kouknu na ten váš zázrak v podobě lustru :-) My totiž na rozdíl od vás ještě po půl roce žádný nemáme :-) Docela vám závidím ten váš elán, 3 děti a tolik energie. Stejně, jako vy potřebují Jaro, s jarem u nás nastanou demoliční práce potřebujeme shodit starý dům a teprve potom nastanou terénní úpravy včetně terasy a pod. První krásný víkend jsem využila na úklid popadaného dřeva a pálila ohýnek a nakonec to odnesla slušnou virózou :-( No a teď se už týden přemlouvám na nějakou velikonoční výzdobu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mate urcite tu novejsi, ta stara to nedelala. ;-)
      Moc elanu nemam, ale nehodlam se smirit s aktualnim stavem. :-)))) To je ten muj hnaci motor. :-)))
      Tak demolici Vam nezavidim. To bude drina. Ale pak bude uklizeno! ;-)
      Take jsem chtela palit! Ale popravde ...jeste jsem to sama nedelala... nerada bych si podpalila barak. :-))))

      Vymazat
  3. Krásné <3 Kuchyň je úžasná..ta deska vypadá parádně. Těším se na fotku celého prostoru! <3 Pípací skinande máme my...je otravná a nechápu proč myčka řve jak na lesy a trouba po uplynutí nastaveného času pípne jednou a tiše, takže člověk musí hlídat čas, jinak se vše spálí. Ale možná to jde vypnout..ne...? Já tedy zatím byla moc líná číst návod :D Taky mě hrozně baví ten překlad nad oknem v ložnici...ten nad oknem a postelí krásně vycentrovaný "Ytong"...kdybych nevěděla, co to je, myslela bych si, že je to třeba něco jako "home" v cizím jazyce :D Na černo natřený průvlak je boží. Dává to prostoru i trochu industriální vzhled..to se mi moc líbí. Spoustu práce jste odvedli...těším se na další fotky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jssem po dvou letech piípání u skinande zrutsšilaa,,jde to;-)

      Vymazat
    2. Dekuju, Terez! ♡
      Makam na tom, aby se cely prostor dal vyfotit. :-)))))
      Presne! Trouba parkrat pipne a vesele pece dal a mycka s prackou trhaj usi. :-))) Nase nova trouba nas potesila - po uplynuti nastaveneho casu se s pipanim vypne. Huraaa! :-))
      Ja ty navody taky nectu. To uz se musim vytocit, abych ho vzala do ruky. :-))
      :-))))) treba si to nekdo s tim "home" bude myslet. :-)))))
      Ta matna cerna barva je uzasna, jsem z ni nadsena. Bavi me cerne doplnky, v obyvaku uz je na zdi cerny komin, cerna kamna uz jsou od zari koupena... bavi me michat venkov s industrialem. Ma to smrnc. :-)

      Vymazat
    3. :-))) jde to! Tak super. Uz Skinande nemam. :-))))))

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s