Přeskočit na hlavní obsah

27.3.2018 - Za odvoz

Pekne utery!

Tedy...vubec pekne neni (je tma a prsi), ale ja si ho pekne udelam! :-))

Uz dlouho me bavi sledovat inzeraty na prodej nabytku. Casto se tam naskytne tak vyhodna koupe neceho, co potrebuji, ze neodolam. Par tech opravdu dobrych kaufu uz se mi povedlo. Abyste rozumeli... mam vzdycky nejaky vysneny interier, ktereho se nehodlam vzdat, a kdyz zrovna nemam penize, stejne se ho nehodlam vzdat. :-))) A jak poridim vse, co chci, tak abych dosahla sveho? S velkou slevou pres inzerat! Nebo ve slevovem koutku v Ikee, ale inzeraty jsou s cenou obvykle nize.

Pri sobotnim odpolednim prohlizeni inzeratu jsem zahledla jeden novy, ktery me prastil do oci. Byla v nem spousta bileho nabytku Besta a cena: "za odvoz". Centrum Prahy. Hned jsem volala a byla prvni! Domluvila jsem si vyzvedavku na nedeli vecer. Jarda ale stejne musel odjet, takze mi nezbyvalo nez sehnat nekoho na pomoc. Jedna Besta totiz mela rozmer 190x120 cm a hrozilo, ze ji budeme muset ze 4.patra snest po schodech. Sla do toho moje kamaradka.

Sraz jsme mely primo na miste. Dodavku jsem ridila jen parkrat (asi tak 4x) a to hlavne na dalnici a klidnych sirokych kratkych trasach. Predstava cesty do centra pro me byl horor. A co teprve parkovani... Ale kdyz clovek neco chce... :-)))

Povedlo se mi zaparkovat primo pred vchodem na zasobovani. Po otevreni vchodovych dveri do bytoveho domu mi spadla brada. Oteviralo se pred nami obrovske schodiste s milionem schodu. K vytahu. Hmm... to jeste bude neco...

Vytah byl tak akorat pro dva lidi. S mensimi skrinkami jsme sjely dolu v pohode. Pak prisla na radu ta velka Besta. Pan nam rikal rovnou, ze to nepujde. Vidina toho, ze to snasime pres 4 patra s asi patnactimetrovymi stropy, me tak vydesila, ze jsem to za kazdou cenu chtela zkusit nacpat do vytahu. Zpusob "jeden couva, druhy tlaci" mozny nebyl - ten vzadu uz by z vytahu nevylezl. Kdyz by pro nabytek prijeli chlapi, uz by ho bez kecu snaseli dolu po schodech. :-))) Asi bych to nedala. Upadlo by mi to. Tak jsme tam tu skrin proste zasunuli. Vyslo to perfektne, vytah byl vyplnen az ke stropu. Ale nesly zavrit dvere. :-))) A ted prisly na radu zkusenosti rezidentu: vytah se da prazdny poslat i s otevrenymi dvermi. Prazdny. Ale my tam mame skrin. :-))) Za zkousku nic nedame. Zmackli jsme knoflik, zavreli hlavni dvere a cekali. Odjel! :-))) Vitezne jsme sebehly ctyri patra a dole na nas cekala ve vytahu skrin. Mile prekvapeni jeste byla knihovna Billy s dvermi, kterou majitel prihodil, ze uz ji take nechteji. Parada!

S nalozenou dodavkou jsem si to stradovala domu. Uz dlouho jsem se tak nenasmala. Stehovani s chlapem je vzdycky o nervy. Vsechno je na ...., co jsem si to zase vymyslela, takhle ne, delej, drz to...  Stehovani s kamaradkou? Zabavny vecirek! :-))) Ano, uneseme min, ale my to vymyslime! :-)))

Doma jsem nabytek z dodavky vyndavala az vcera. V nedeli vecer uz jsem na to silu nemela. Vcera to ale bylo nutne, jeste jsme museli odstehovat veci z terasy ve starem dome. To je v dodavce pro zmenu ted. :-)) Musim to dojit vyndat.

Velkou Bestu jsem umistila do jidelny, kde byla v planu od zacatku. Je tam tedy v planu dvojnasobna, ale pro zacatek staci pulka. Je uzasna, mam z ni velkou radost. Zbyva dokoupit dvirka. Horni dve tretiny budou prosklene, dolni dvirka plna, vse bile, uchytky cerne Hedra, Ikea.




A take jsem udelala lampion do detskeho pokoje. Stinidlo stoji v Ikee 29,-. Aby ale vypadalo roztomile, vystrihala jsem ze samolepici sede tapety ruzne velke puntiky a polepila ho. Miluju puntiky a moje Am take.
Zaroven pracuji na detskych skrinich po Tonikovi. Chci je dat do pokoju holkam. Je nutne z nich sundat stare samolepky a bohuzel nektere samolepky sly i s bilym lakem. :-/ Moc me zaujaly dekorace ve tvaru domecku na tehle fotce:
Koupila jsem tedy cernou a sedou samolepici tapetu a vystrihuju jak o zivot. Je to prace pro vraha, ale tesim se na vysledek. Jeden domecek uz mam a holky jsou nadsene. Hadaji se, ktera tu skrin bude mit.

Prace na pokoji pro Tonicka take finisuji. Mozna se mi opravdu podari zprovoznit do Velikonoc vsechny tri pokoje.

Vcera Tonik prisel ze skoly a popisoval mi, jak pekli velikonocni pernicky. Chce je doma pect take, takze budu muset zadelat na testo. Mozna dorazi i moje nejmladsi sestra. Bylo by to hezke. Narocne :-)), ale hezke.

Pred par dny meli v Ikee plny regal tulipanku a narcisu ve vyprodeji za 9,-/ks. Bohuzel jsem tam byla bez voziku a uz mela plne ruce, takze jsem pobrala jen 3 kvetniky (do smrti si to budu vycitat). :-))) Naaaadherne kvetou...


Tak ja zase bezim. Plna dodavka veci na terasu ceka. Musim vysterkovat terasu, at tam muzu dat stul a zidle. :-)

Mejte se! ;-)

Komentáře

  1. Ach jooo, inzeráty jsou většinou Praha a Brno, tak mám smůlu a do Ikea se dostanu tak 1x za rok. Moc závidím :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jééé, já mám s inzeráty taky dobrou zkušenost. Vždycky jsem hlavně narazila na super milé lidi, takže nábytek, co teď máme v novém bytě je doslova za hubičku.

    OdpovědětVymazat
  3. Luci, vy jste opravdu blázen, ale obdivuhodný. Já se teda přiznám, bílou moc nemusím a z bílého nábytku Besta mám už osypky, protože mám pocit, že ho má snad každý, ale věřím, že ve vašem podání to bude opět něco extra :-) Jste přesně ten typ člověka a teď mi prosím odpusťte ten výraz, který udělá z prdu zlatou kuličku. Váš blog sleduji opravdu ráda a je to mé zpestření u ranní kávy v práci ( pšššt) snad to zaměstnavatel neslyší. Takovým pozorováním vás jsem zjistila, že máme mnoho společného, také ráda píši a zdokonalují svůj domov a je pro mne důležitá má stopa a ne kopírování něčeho, ráda to sdílím s ostatními. Nejsem sice IKEA maniačka, ale oceňuji její smysl, pro detail a je to můj Top obchod s nábytkem, kde se chodím kochat, dobře najíst, nebo si dát dobrou kávu! Jinak ráda renovuji to staré a do nového domu jsme si vlastně krom sedačky, kuchyně nepořídili nic nového, vše repas a o to více mě to těší. Rozdíl mezi námi je takový, že já mám jen dvě děti a jsem mnohém lenivější než vy a jsem z Beskyd. Užijte si prodloužený víkend a doufám, že si v úterý u ranní kávy zase něco pěkného počtu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju za kompliment! :-)))
      Moje mamka mi rika to same. :-)) Ze by mi to sluselo i na popelarskem aute a ze nacancam i zriceninu. :-))))
      Presne! Ikea je inspirace, relax, casto dobra koupe a hlavne poteseni. :-)
      Ja jeste nemela moznost renovovat! :-))) Moji rodice jsou stejne posedli jako ja, a tak doma nic stareho nemaji. :-)))) A u babicky je vicegeneracni bydleni take po rekonstrukci. :-))
      Mit tak cas prochazet se po trzich a bazarech... hmmmm.... to by bylo! :-)
      Moc me tesi, ze Vas muj blog bavi a budu rada, kdyz me budete smirovat i dal! :-))) ;-)

      Vymazat
  4. Tak uz mi zbyva jen tise zavidet... Nam nastavbu zamitli uz na mestskem uradu, takze deset let sneni se rozplynulo. Akorat to nastve o to vic, kdyz sousedi vedle nas nastavbu maji. Nenavidim urady. Tak jen budu slintat nad Vasi realizaci snu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anet, to je mi opravdu lito... :-(
      Boj s urady je opravdu doslova o zivot. Zkuste jeste posledni moznost - stavebniho inspektora. Ten ma pravomoce jako urad a hlavne... vyzna se vic nez urednici. ;-)

      Vymazat
  5. Shodou okolností přesně ve stejnou dobu jako vy jsem vyzvedávala bazarový historický "Kallax", do výtahu jsme to na rozdíl od vás s kamarádkou narvaly, ale místo dodávky mám Fabii, takže to bylo horší :) Ale zahrádka na střeše to jistí... Jen si u těch bazarových nákupů vždycky povzdechnu, jak jde Ikea s kvalitou dolů, ty staré skříňky jsou těžké, bytelné, mnohem mnohem kvalitnější. Nehledě na to, že furt vyřazují z nabídky něco, co plánuju dokupovat :( No ale hlavně jsem chtěla napsat, že to máte doma fakt krásné, nikdy jsem nebyla na odstíny šedi, ale spíš na béžovou atd., ale ve vašem podaní už se mi začíná líbit i ta šedá Bodbynka a ty obklady... ach! (Máme velmi podobné béžovomodré, jen asi 5x dražší)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terez, ja jsem ted diky pujcene dodavce upgradovala, ale doted jsem vse cpala napric autem, nad 3 deti v autosedackach, ke psum v kufru a podobne. :-)))))
      Musim tedy priznat, ze s dodavkou je to komfortnejsi. :-)))))
      Je to fakt. Spoustu veci, ktere jsem chtela, uz musim hlidat jenom na bazarech (take to porad sleduju :-))). :-/ Ikea totiz uplne presne vi, co chci, vydira me posledni prilezitosti k nakupu a pak to proste ukonci!!! :-))))
      Bezova tu bude taky! ;-) Misty uz je, ale bude vic. :-)
      Bezova se sedou je totiz proste dokonalaaaa! :-))
      Dekuju moc, snazim se, co mi sily staci. :-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s