Přeskočit na hlavní obsah

13.3.2018 - Predsin

Pekne utery!

Alespon myslim, ze je utery. :-))

Deti se stale doma leci s buhvicim a zacina jim to lezt na mozek. Jsou nevrle, zlobi a nudi se. Me uz to leze na mozek take, jsem nevrla, ale rozhodne se nenudim. :-))))

Abych je dnes nezabila, vrhla jsem se na predsin. Palubky se mi tu vali uz skoro tyden, bordel je tam, ze se neda projit, vsude bahno z venku... nabiha mi zila na cele, jakmile jdu kolem.

Jak jednoduse to vypadalo, tak priserne to bylo. :-))) Uz vyklidit tu mistnost plnou stavebniho odpadu a zbytku dlazdic bylo celkem narocne. Pak jsem sla na tu cast, o ktere jsem si myslela, ze bude ta nejhorsi. Rost.

Rost mel byt z 2metrovych lati, prisroubovany ke zdi. Nejdele mi zabralo vyznaceni bodu na zdi z predvrtanych otvoru v latich.

Rost byl tedy pripraven...


Indik mi celou dobu "pomahal", lezi tam vpravo dole. :-))

Pripevnit prvni palubku, spravne dle vodovahy, par cm nad zemi... to jsem se zapotila asi nejvic. :-)) Hrebicky mi vystrelovaly neznamo kam, sponky pro neviditelne uchyceni vubec nepasovaly do drazky palubek, sroubky nesly zasroubovat...

Nakonec jsem to proste dala. Na prvni polovine jsem znicila prvni bit, na druhe druhy. :-))) No jo... nejake ty obeti jsem musela prinest... :-)))

Vysledny efekt me ale uchvatil a vubec nemam v planu je natrit na bilo, jak jsem si celou dobu myslela. Necham je takhle prirodni a pouze prelaknu. Budou na nich totiz bile botniky Trones (Ikea), ktere by tim uplne zanikly. A ty bile vchodove dvere taky. :-)) No koukejte...

Venkov kazdym coulem. :-))

Pak mi palubky dosly, takze musim prikoupit. :-)) Ale zitra budu lakovat matnym bezbarvym Balakrylem. Kdyz to vyjde, jeste vecer navrtam botniky.

A uz mam plany na dalsi postup terasy, tak ja bezim spat! :-))

Hezky vecer!

Komentáře

  1. Je to krásné, také máme v předsíni, palubkový obklad krásně zateplí a zútulní místnost. Já natřela matnou bílou lazurou, aby mi dřevo nezežloutlo, ale zůstala vidět kresba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne to jsem mela v planu! Je to nadherne! ♡

      Vymazat
    2. Bila lazura je skvela! Me na borovici vadi, ze zezloutne. Ta slaba vrstva bile lazury to skvele vyresi :)

      Vymazat
    3. Hned, jak ji najdu, tak na to vlitnu. :-))
      Me to taky vadi. Snad nezezloutne, nez najdu tu lazuru. :-)))

      Vymazat
  2. No jo, ve zděném domě Vašeho typu si můžete dovolit palubky nenatřít. Naše dřevostavba po nastřelení palubek vypadala jako komunistická rekreační chata :D V první moment jsem se vyděsila, co jsem to provedla, ale po natření ok. I tak mi ale při slově "palubka" naskakuje vyrážka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joooo! My si na drevostavbu jenom hrajeme. :-))))
      Komousi nam zhnusili takovych veci... :-)))) To je skody...
      Pritom oblozeni palubkami v severskych interierech je pro me to uplne nejvic, co muze byt. Uplne to miluju! ♡

      Vymazat
    2. No právě, palubky jsou tu naprosto běžné. Já se jim zuby nehty bránila, ale první bylo potřeba pořídit, když jsme našim psím klukům budovali koutek na pelechy...máme dřevovláknitou izolaci z vnitřní strany domu a na tom prakticky papír, takže bylo potřeba obložit zeď na ochranu před psí prasečinou. Ten menší nakonec ještě s oblibou leží na zádech a do zdi kope zadníma, popř. vleže na boku všema čtyřma. Nebýt palubek, izolace by lítala vzduchem. No a pak stěna v předsíni, jelikož bylo třeba něčím obložit, aby na kabátech na věšáku nezůstávaly zbytky suchého mechu, co je ve zdech jako izolace mezi trámy :D A kuchyně byla úplně jasná, když na křivou stěnu se nedá dát absolutně žádný obklad vhodný za kuchyňskou linku a tapeta už vůbec nepřipadla v úvahu. Sama jsem nakonec byla překvapená, jak hezky to vypadá...ale i přesto...závidím, když vidím nějaké hezké obkladačky :D

      Vymazat
    3. :-)))) Ti psi me pobavili! :-)))
      Nas pes posloucha house (=spi na zemi opreny hlavou o zed, nebo u ni sedi a klimba opreny). :-)))
      Vubec si nedokazu predstavit, jake je to mit takovy "prirodni" dum. Je to uzasne poslouchat. :-)
      Prave. Mohla jsem v predsini natlouct do zdi hrebiky a bylo by. Ale nesnasim provizorni veci a meli bychom vsechny bundy od bileho prachu.
      Ve Vasi kuchyni jsou ty palubky uzasneeee! ♡ Take jsem premyslela, ze je tam dam... vlastne... chodim porad po dome a zkoumam, kam bych je mohla nacpat. :-))))) Chodba v zadni casti uz se na ne urcite trese! :-))))

      PS: Kdyz pujdete pres mrtvoly a pouzijete sadrokarton, muzete mit obkladacky, ale byla by to ve Vasem dome opravdu skoda... ♡

      Vymazat
    4. No filosofie celé naší stavby je používat co nejvíc přírodních materiálů a tradičních postupů. Vlastně dost nechápu většinu lidí, kteří v dnešní době opravují staré domy a dělají z nich novostavby. Většinou z domu zůstanou jen obvodové zdi...A pak lidi tvrdí, jak mají dům sto let starý a při pohledu na fotku vidím vlastně novostavbu s plastovými okny a třiceti čísly polystyrenu na zdech apod. Rve mi to srdce, přiznám se. Navíc dřevostavba musí dýchat, jinak se začne ve zdech srážet vlhkost a pak přijde plíseň a houby...a pak to končí tím, že se domy musí strhnout celé, tak jak jsou, včetně nábytku a dekorací a osobních věcí, protože jinak by se plíseň s věcmi rozšířila dál. Naše idea je zachovat co nejvíc věcí, protože mají velkou hodnotu (kdo dneska jen se sekerou, ruční pilou a dlátem umí postavit celý dům? ) a zároveň se snažíme přidat něco z nás a naší doby, ve které žijeme, protože v muzeu bydlet samozřejmě nechceme. Plastové máme v domě jen rozvody vody, trubky podlahového topení a izolaci na rozvodech elektřiny..a bohužel laminátovou podlahu (kvůli psům). Všechno co jsme udělali jde ale odstranit, a zůstane zase jen ten starý dům, v podstatě tak, jak jsme ho koupili. Co se týká sádrokartonů, je to varianta (hodně obvyklá v dnešní době), ale z hlediska akustiky a pracnosti jsme od něj upustili. Máme ho jen v budoucí koupelně, tam je to nutnost. Ale tím, že máme strará okna, včetně původních vyřezáváním zdobených rámů a parapetů, jsme limitovaní hloubkou oněch rámů. Už ta izolace a palubky v kuchyni jsou příliš a parapety s okrasnou lištou jsou v rovině se zdí. V koupelně, kde je sádroš (což znamená vyrovnávací rám/rošt na zeď a pak teprve desky + obklad) jsme museli celý rám okna rozříznout a nastavit. Většina lidí to má jednodušší, no...mění totiž okna. U nás jediná věc, kterou jsme udělali výrazně jinak, je veranda. Původně to byl jen přístřešek, my postavili komplet uzavřenou. Za 1. ta původní byla komplet rozpadlá a shnilá, tak bylo beztak potřeba ji postavit znovu, za 2. necháváme původní okna i dveře, kterými dovnitř neskutečně táhne, takže veranda s dalšími dveřmi funguje i jako izolace, a hlavně, s našimi psy je potřeba mít uzavřenou vstupní místnost, kde se mohou nechat válet boty apod. protože předsíň je průchozí a psi s botami na zemi zásadně hrají fotbal. Nicméně i ona veranda má naprosto stejnou velikost jako ta původní, jen je uzavřená. Už je to pár let co se tu s tím tentujeme a dneska už bych spoustu věcí udělala jinak a hlavně líp...ale bohužel s tím se nedá už moc dělat :(

      Vymazat
    5. Terez, jak Vám rozumím, my jsme sádroše kategoricky odmítli v naší roubence,takže celé podkroví máme z osb desek, které aspon tak nějak to dřevo suplují plus teda palubky ;-) a včetně koupelny a wc, v koupelně máme i ty palubky, vše natřeno proti vlhkosti, tak snad to nějaký rok vydrží :-))))

      Vymazat
  3. Jsi moc sikovna! Uz to ze se do takove prace pustis sama. Mas muj obdiv :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju moc, Rozinko. :-) Je to jenom absence pomocnych sil. Nikdo jiny to za me neudela. :-)))
      Je to hrozna drina, zvlast, kdyz clovek porad odbiha k detem, ale vysledek hrozne nabije a povzbudi k dalsimu.
      Uz jsem prisla, jak na to. Ted uz se toho nebojim. ;-)

      Vymazat
  4. Vypadá to moc pěkně (i když já bych asi stejně šla do té bílé :), ale mám technický dotaz - tomu dřevu nevadí, že je v takovém vlhku? Nejsem žádný odborník, ale mám zažité, že dřevo se s vlhkostí příliš nekamarádí, tak mě jen zajímá váš názor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danco, drevu by to vadit nemelo. Muze vlhkost prijimat i odevzdavat diky rostu. Navic, vlhkost je tu mezi 50-60%, coz je celkem bezna mira. Asi, kdyby stalo ve vode, moc se mu to libit nebude. :-)))
      Mame tu i drevene tramy na strope a dreveny nabytek.
      Vlhkost klesa, je to dobre. ;-)

      Vymazat
    2. vlhkost do 60 % je uplně v pohodě ;-) my máme palubky a dřevěné trámy i v koupelnách a po dvou letech na nich není žádná změna, jsou teda samozřejmě natřené olejem, aby to ustály :-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s