Přeskočit na hlavní obsah

6.12.2018 - Vánoční nálada

... tak tu moc nemám... :-)

Pěkný čtvrtek!

Každý rok už od srpna plánuji vánoční výzdobu, v říjnu se mlátim přes ruce, abych už jí nevytáhla, na přelomu října a listopadu otráveně vyndavam šíleně oranžovou halloweenskou výzdobu a hned jak ji sundavam, nandavam okamžitě Vánoce.

Letos to bylo stejně... jen... nějak mi to letos nejde... necítím se vánočně ani za mák, všechno je nějaké divné...Počasí venku ani trochu nepřipomíná zimu, lidé kolem nejsou vánočně naladění, spíše naopak, ve škole válčím s učitelkou díky domácím úkolům - jejich množství a vymáhání se mi nelíbí ani trochu. A i když je prosinec můj nejoblíbenější měsíc, mám v něm Vánoce, svátek, narozeniny, výročí svatby, mamka má také svátek i narozeniny, Heidi má svátek.... No...je hlavně kritický pro mého manžela, ale alespoň ví, že má zbytek roku klid. :-)))) Tak tentokrát to nijak extra neprožívám... Mám nějaké otupěné smysly... :-))

V sobotu přijede má nejmladší sestra na pečení cukroví. Konečně jsme se po letech domluvily, takže se těším. Manžel naopak bude o víkendu u mé druhé sestry pomáhat stavět kuchyň. Jako odborník by jim mohl být užitečný a já tu budu mít prostor. :-)

Abych navázala na minulý článek... sněhové vločky měly velký úspěch a pustili se do nich s nadšením téměř všichni v mém okolí. Dokonce i chlapi. A vánoční šatičky? Ty jsem stihla. Došila jsem je pozdě večer a ráno v nich holky hrdě šly do školky. A co se stalo? Vůbec nic. Heidi mě odpoledne uvítala úplně zprasená od špaget (jestli to někdy vyperu, bude to zázrak) a doma při vyprávění zážitků z focení z nich vypadlo, že je fotografka na focení převlékla do řůžových šatů. Krve by se ve mě nedořezal. Vánoční focení v růžových šatech!!!! Musela jsem pěnit až do pondělí, kdy jsem se dozvěděla, že to byly retro fotky, že tak se to dřív nosilo. Jasně. Červená je barva Vánoc až posledních 10 let! :-(((

Takže nálada je u nás opravdu vánoční. :-)))) Ale abych jí neznechutila i Vám, tak nějaké novinky... Včerejší návštěva Ikey byla zábavná. A to proto, že jsme se tam byli podívat (mimo jiné) také na čerta a Mikuláše. Heidi se mě držela křečovitě za ruku, Am mě ubrečená táhla směrem pryč. Toník si vykračoval celkem sebevědomě, i když byl obezřetný, co kdyby odněkud vyskočil čert?

Čert s Mikulášem a andělem měli stolek v jídelnách a na něm spoustu pytlíků pro děti. Za námi se vytvořila velká fronta dětí a bylo těžké ty moje holky udržet, abychom přišli na řadu. Chtěly prostě utéct. :-) Za básničku dostávaly všechny děti celofánový pytlík s kreativními omalovánkami, mandarinkou, velkým pytlem bonbónů a plyšovým červeným srdíčkem s rukama. Byl to moc hezký dárek, kde nechybělo vůbec nic a strašně mě to potěšilo. Omalovánky jsou zajímavé tím, že často obrázek musíte dokreslit, něco si domyslet nebo úplně přimalovat. Už jsem si je párkrát v minulosti prohlížela a moc se mi líbily.

Z Ikey jsme ještě zajeli na Šestku, kde si děti pohrály, koupili jsme dárek Toníkovo spolužákovi a jelo se domů.

Po ušití vánočních šatů pro holky...


Jsem začala šít povlečení pro Amandu. Má jenom jedno, takže byla vždycky honička ho ráno vyprat, do večera usušit a večer povlíct, aby mohla jít spát. Vybrala jsem ze zbytků látek ty, co se daly použít a hodily se k sobě a pustila se do toho. Spodní část peřiny jsem udělala z prostěradla bez gumy. Kupuju je často, šiju z nich povlečení hlavně na naší obří peřinu. Tohle ale bylo malé, na postel 90x200, takže rozměr 140x240 cm.

Dneska jsem jí postýlku povlíkla a moc se mi to teď u ní líbí...






Ještě dokoupím poličky na obrázky na knížky a drobnosti. Na to se těším.

Jinak tu zase bílím. Konečně by mohla být dobílená malá koupelna, odkud už jsem uklidila všechnu kosmetiku a ručníky. Přesunula jsem to do velké koupelny, kde nám teče teplá voda okamžitě, je tam více světla a je to blíž  k ložnicím. Namontovala jsem tam své oblíbené bambusové háčky (nejradči bych je měla všude) dokončila nástěnné světlo - koupila jsem do něj menší žárovky, takže konečně šly nasadit skleněné válcové krytky...



Velká změna (alespoň vizuální) mě teď čeká v obýváku - chci koupit dvířka. První dvířka v naší historii vlastního bydlení! :-))
Celou dobu byly v plánu bílá dvířka LAPPVIKEN...


Na nich bude deska z jasanu...
Aby to vypadalo takhle úúúúžasněěě...



Ta kombinace je prostě skvělá...

Musím se ale přiznat, že mě trochu brzdí, kolik lidí už to má... :-)) Navíc jsem v neděli na návštěvě v novém domě u kamarádky Lenky právě tuto kombinaci obdivovala a přivedla mě na myšlenku mé oblíbené šedé... Lenka měla doma, mimo dalších úžasných věcí, také svépomocně dělanou světle šedou betonovou stěrku a ta mě s kulatým zrcadlem v dřevěném rámu uchvátila natolik, že bylo rozhodnuto. Celá řada spodních skříněk bude mít dvířka ve světle šedé barvě...

Šedá v kombinaci s jasanovou horní deskou pro mě bude dokonalá...


Takže já mám plány jasné... :-))) Jó a zahajujeme přesun cihel z Plzně! Jedná se o několik přepravek obkladových cihel ve váze přes 500 kg. Dodávka je rozbitá, takže nás čeká několik cest stavebním šuplíkem. :-))) Ale pak! Pak už budeme moct zapojit kamna!!!! Těším se jako malé dítě!

Tak si užívejte předvánoční čas, určitě to s Vámi přímo cloumá :-)))), já se zkusím postupně naladit také a podám zprávu z víkendového pečení... Pokud nekoupíme svařák a vaječňák a neprobudíme se v neděli. :-)))))

Mějte séééé! Jak by řekl náš Toník (a my to s manželem na sebe poslední dobou hulákáme také):

Páčko a čusííík! :-)))




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s