Přeskočit na hlavní obsah

10.5.2017 - Zima...

...depka, hnus... :-)) Ač je téměř polovina května, venku bylo doteď často pod deset stupňů, v noci mrzlo, včera dokonce v Karlových Varech v noci naměřili mínus deset. Máme za sebou sněhové kalamity na několika místech České republiky, záplavy, jak to všechno tálo, a pekelnou zimu, kdy jsme topili jako o závod. Počasí dokonale vystihovalo mou depresi ze stále stejné situace - čekání na stavební povolení. Z nudy jsem hledala na internetu informace, nějaké závazné lhůty, vysvětlení postupu, abych mohla odpočítávat. Nikde nic není. Všude se ohání třiceti dny, ale vzhledem k tomu, že tuto lhůtu má úředník i na záchod a svačinu, je stavební povolení v nedohlednu. Našla jsem ale něco, co mi doteď nebyl nikdo schopný vysvětlit. A to běh sloučeného územního a stavebního řízení. Takže, jak to chápu já...

Sloučené řízení vlastně znamená, že jsou na Vás všichni tak strašně hodní, že můžete vyplnit jenom jeden formulář. Dokumenty k tomu potřebujete úplně všechny a lhůty...škoda mluvit. Jako první se tedy řeší územní rozhodnutí (není to jednoduchý souhlas "ano", ale pěkně stanovení podmínek kdo, kdy, jak a s kým). To znamená, že úředník po nějaké době, kdy mu Vaše hromada pracně sehnaných dokumentů nějakou dobu překáží na stole při obědvání, napíše oznámení. To (v tom lepším případě) pošle účastníkům řízení datovou schránkou, což je okamžitě považováno za doručené a běží patnáctidenní lhůta na vyjádření, nebo odešle poštou. Obálku pošta musí doručit, bohužel málokdy se jí to povede na první pokus a Vy už se vezete. Druhý pokus se samozřejmě nekoná, a tak to uloží na poště na 10 dní. Čert ví proč se do schránky adresáta většinou nedostane výzva k vyzvednutí, takže dny plynou a nikdo nic neví... Po doběhnutí deseti dnů pošta stejně vhodí tento dopis adresátovi do schránky a teprve teď je považován za doručený (ještě možnost - adresát schránku nemá a pošta po deseti dnech uložení vrátí dopis na úřad - to už máme také za sebou). Teprve po tomto aktu odesílá na stavební úřad doručenku, jako že už je to dobré, a běží pátnáctidenní lhůta na možnost vyjádření účastníka. Ten dopis byl odeslán 21.3.2017 (protože jsem to tam dala 21.12.2016). Dnes je 10.5.2017. A stále nic. Pak tedy následuje "územní rozhodnutí". Bude to papír, kde dostaneme podmínky, co všechno můžeme a (to spíš) nemůžeme. To je důležitý papír k dalšímu kroku směřujícímu ke stavebnímu povolení.

Koloběh stavebního povolení opět spustí oznámení, které se bude jenom jinak jmenovat a následuje úplně stejné kolečko s poštou a čekacími lhůtami. Máte-li mezi účastníky poštovní ignoranty, poděkujte jim a očekávejte nejdelší možnou lhůtu čekání. My vše máme ještě okořeněné změnou vlastníka sousedního pozemku. Od poštovního ignoranta to koupil skvělý akční majitel, ovšem na katastru si na konci lhůty pro zapsání nového vlastníka vyžádali doklad o zaplacení kupní ceny, a tak termín zápisu do 30 dnů už vypršel před 4 dny a nikdo neví, co bude. Tudíž nemůžeme dostat opravné vyjmutí z půdního fondu, protože tam je souhlas nového vlastníka, ale ten ještě není zapsaný. Už se v tom ztrácíte? Nebojte se. Už to bude jenom horší...

Pokud tedy vše proběhne, měli bychom dostat stavební povolení. Úřednice mi ale nějak nebyla schopná vysvětlit, jak to bude vypadat. Jsou tam nějaké lhůty jako nabytí právní moci a já stále prostě nevím, co za čím následuje nebo čemu předchází. Asi patnáct dní před zahájením stavby se musí nahlásit něco někam, ale jak mám vědět, kdy je patnáct dní před zahájením? Myšlenka, že dostanu povolení stavět a já se budu patnáct dní dloubat v nose, abych splnila podmínku, mě dohání k šílenství.. Jak já si pochvalovala stavbu na jaře, že bude základová deska pěkně rovnoměrně vysychat, že chudáci, co staví v letním vedru, jí musí kropit, aby nepopraskala příliš rychlým schnutím, jak přes léto už budou schnout podlahy a omítky a já budu dělat zahradu a bazén, .... teď mě letní vedra čekají a mě začíná děsit to, že ještě nemam jediný papír a timhle stylem je možné, že už ani neseženeme firmy na stavbu a celí šťastní začneme na podzim?

Vím, že mít úřednici o pár kanceláří dál, už stavíme...

Naivně jsme si dneska spočítali množství zdiva. Že už se blížíme a měli bychom dát poptávku. Cihly na obvod vychází asi na 90 palet. To ještě bude sranda...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s