Přeskočit na hlavní obsah

27.1.2017 - Zařízení

Jakmile zrovna něco nemusím (což bývá málokdy, protože výraz "jako u blbejch na dvorečku" je u nás slabé slovo), hledám inspiraci a přemýšlím o zařízení domu. Musím se přiznat, že nejsem úplně zastánce bílých zdí, takže bílá zeď asi bude jen tam, kde ji obložím bílýma palubkama. :-) Miluju šedou a černou. Šedou v různých odstínech mám v domě už teď a až na těžší lokalizaci komára ve tři ráno je prostě famózní. Interiérů s černou zdí je zatím málo, ale všechny vypadají úžasně, tudíž mě láká i ta, ale ještě nevím, jestli se opravdu odvážím. Chtěla jsem dům velmi světlý a zatím jsem nevybrala stěnu, kde by ta černá působila perfektně, nenuceně, minimalisticky a nenásilně. Možná to správné místo uvidím až v reálu, možná můj dům pro černou zeď nebude vhodný...

Dlouho jsem také řešila novou postel. Naše aktuální z běleného dřeva půjde do pokoje pro hosty, protože je stále funkční, vzhledově se mi líbí, a tak není důvod se jí zbavovat. Ráda bych ale do nové ložnice zase jinou... :-)) ... jsem posedlá... Problém je v tom, že jsem na trhu ještě nenašla tu správnou. Vždycky objevím nějakou pěknou, ale stále to není ono. Zatím horkým favoritem je postel kontinentální - potažený rám s roštem na dřevěných nohách a na tom matrace. Je to celkem vysoká postel, což mi s mou výškou vyhovuje, zajímavá, neznám nikoho, kdo by jí měl, a okamžitě k použití, nemusím si jí nechat vyrábět. Jediné mínus má. Nemá čelo. Vymyslela jsem tedy obklad hlavní stěny v ložnici bílými palubkami. Přemýšlela jsem i o tapetě, ale žádná mi nepřijde tak nadčasová jako právě bílé dřevo. Beru v úvahu i roční období, protože mám na každé období jiné druhy povlečení. Vždycky se mi to líbí. Snad nebude postel od zdi ujíždět a polštáře nebudou zapadat mezi. To by mě hodně štvalo. Přesto jsem do inspirace nahrála fotky s tapetou za postelí nebo dřevěným čelem... jsou prostě krásné...

Dnes jsem si na čtverečkovém papíře hrála s rozmístěním nábytku. Nový jídelní stůl bude mít rozměr 140x190 cm. To je skoro 1,5 lůžka. :-) Bude to stůl pro deset lidí. Selský, venkovský, skandinávsky jednoduchý styl ve světlém dřevě. Zatím si každý v mém okolí myslí, že jsem se s tak velkým stolem zbláznila, ale myslím, že pak změní názor, až se u nás sejde víc lidí a opravdu každý si bude mít kam sednout, ne jako jinde. I když jsem společenský prostor navrhla na naše poměry velký, bude problém ten stůl umístit. :-)) Měl by se vejít jak souběžně s jídelním oknem, tak kolmo na něj. Asi s ním budeme ze začátku hýbat, než najdeme místo, které bude perfektní. Vytáčí mě, když se kolem stolu nedá chodit, když jako v kině zvednete celou řadu ze židlí, když chcete projít. :-))

Co se týče mého šicího koutku, přesunula jsem ho z jídelny do chodby mezi dětské pokoje a ložnici. Přijde mi, že tam bude přístupný opravdu 24 hodin denně, narozdíl od jídelny, kde může být návštěva jak přes den tak pozdě večer. Navíc...má touha mít v jídelně nižší úložné prostory byla poněkud silnější. :-) Představuji si tam sestavu skříněk do výšky maximálně jeden a půl metru, do kterých schovám svícny, ubrousky, svíčky, prostírání a další dekorace, kterých mám hodně a kvůli střídání je nutné jejich důstojné uskladnění. Některá dvířka budou prosklená, takže to bude i dekorativní prvek a já budu mít další místo, kde se můžu vyřádit.

Laškovala jsem s představou, že bych jinak uspořádala kuchyň a mezi kuchyň a obývák postavila zeď, kde by byly např. mé tolik oblíbené a nikdy se nikam nehodící knihovny. Bohužel pak nevychází místo na ostrůvek, takže jsem nápad musela zavrhnout. Budu muset vymyslet jiné místo. Knihovny bych opravdu ráda. Je to můj tajný sen. Dočkat se doby, kdy bude bydlení hotové a já budu každý měsíc místo dokupování chybějícího nábytku řešit, jakou si koupím novou knihu.




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

26.12.2022 - Nový začátek, nový život

 Jsem zpět! :-) Pěkné sváteční pondělí Vám přeju a hlásím se Vám po roce z nového bytu, na startu nové etapy svého života a se čtyřicítkou na krku.  Mám za sebou velmi náročné období, rozvod a několikaměsíční utrpení v podobě hledání podnájmu. Když pominu, že 99% nabízených bytů byla katastrofa a bydlet tam bylo na vypíchnutí obou očí (přesto jsem s úsměvem usilovala s celou frontou zájemců o jejich získání), tak jsem neustále ztroskotávala na tom, že strach majitelů z toho, že to sama se 3 dětma nezvládnu (jako kdyby byl někdo s 1 dítětem schopnější) převládal a po souhlasu s podnájmem na osobní schůzce následoval strohý nesouhlas po sms či mailu z výše uvedených důvodů. :-( Stres a zoufalství bylo natolik vyčerpávající, že jsem doma vždycky padla, nebyla schopná se dospat a rozhodně vůbec nic nepřipravovala na blížící se a nevyhnutelné stěhování.  Blížící se podpis kupních smluv na dům mě stresoval ještě víc, hrozilo, že většinu věcí vyhodíme, sbalíme to nejnutnější a skončíme v něja

4.7.2017 - Posezení

Od včerejška se vůbec nic nezměnilo, ale přemýšlím nad posezením. :-))))) Stále nemáme firmu na stavbu a stále nestavíme. :-))) Co důležitého si ale uvědomuji je to, že rozpočet je více než napjatý. Improvizace bude nejspíš na všech frontách. Venkovní posezení řeším už roky v našem aktuálním domě a předtím na zahrádce u bytu. Prakticky mě neuspokojuje nic kromě hnědo-šedých nebo béžovo-hnědých ručně vyplétaných pohovek z umělého ratanu pro minimálně osm lidí, k tomu sladěná minimálně čtyři lehátka, všude polštářky, plédy, ratanové lucerny, zavěšené lampiony, radost pohledět... Cenově se to ale pohybuje kolem šedesáti tisíc a výš. Trochu se to kryje s potřebným bazénem a krytinou terasy. :-/ Začala jsem se proto poohlížet po nějaké uspokojivé alternativě... Není. Po nějaké méně uspokojivé... Přece za to nedám tolik peněz, když se mi to zas tolik nelíbí... Nakonec přišly opět na přetřes palety. Při troše trpělivosti se dají najít celkem slušné inspirativní kousky.

4.1.2022 - Novy rok

 Stastny Novy rok! Jak jste prozili posledni den roku 2021? Dali jste si predsevzeti? Delate si plany? 30.12. jsme detem rekli o rozvodu a ja s nimi odjela k me sestre a vecer pak k mym rodicum. Na Silvestra jsme pak prejeli k mym pribuznym na vesnici, kde jsme trochu netradicne oslavili pulnoc mimo dum a 1.1. jsme si my dospeli lecili kocovinu vsemi dostupnymi prostredky. 😂 Nepomohlo skoro nic, chtelo to proste cas. 😂🙈 Dum plny deti a lidi byl ale skvele odreagovani a zabava a spolecne s kocovinou alespon na chvili odvedl pozornost od starosti vsednich dni. Na pamatku jsem dostala prekrasny hrnecek po babicce, ktera zemrela temer presne pred rokem a ktera nam vsem moc chybi. Tenhle hrnecek mi ji bude uz navzdy pripominat... Bavi me z nej pit uplne vsechno, a tak je porad v provozu.  Taky tu mame noveho kamarada. Podle me mu neni ani rok, je to pinďa. Je zvedavy a moc dobre vi, kam ma jit, aby dosahl sveho. Chodi nam na zbytky na kompost. A protoze jsem ho tam nacapala u futrovani s